פרנקל למשרד הספורט: "ללא פיצוי מיידי, לא יהיה כדורסל בישראל"

שמעון מזרחי, יוסי שרעבי, שמואל פרנקל, יצחק פרי, יניב מזרחי, גיא הראל
שמעון מזרחי, יוסי שרעבי, שמואל פרנקל, יצחק פרי, יניב מזרחי, גיא הראל | עודד קרני

לאור מצבה הכלכלי הקשה של הפועל חולון, יו"ר המנהלת פנה למשרד הספורט וביקש להעביר כספים בכדי למנוע את קריסתן של הקבוצות: "הן ספגו נזק של כ-100 מיליון ש"ח, בלי עזרה לא נעבור את המשבר"

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

משבר הקורונה ממשיך לתת את אותותיו. בהמשך לפרסום על מצבה הכלכלי הקשה של הפועל חולון ושל קבוצות נוספות בישראל, פנה הבוקר (שלישי) יו"ר המנהלת שמואל פרנקל למשרד הספורט וביקש להעביר מיידית כספים לקבוצות ליגת העל על מנת למנוע את קריסתן ולפגוע באפשרות חזרה של הליגה.

ממנהלת הליגה נמסר: "קבוצות ליגת העל בכדורסל ספגו נזק של כ-100 מליון ש"ח ובלי עזרה מיידית של משרד האוצר והספורט אנו לא נצליח לעבור את המשבר ולחזור לשחק בארץ ובאירופה. גם חזרה אפשרית למשחקים בלי קהל זה נזק מתמשך עצום מכיוון שההכנסות ממינויים וכרטיסים מהוות חלק משמעותי מתקציב הקבוצות.

"יש לזרז את הפיצוי של משרד האוצר ובינתיים לדאוג לכך שהטוטו ישלים את התשלום למנהלת לעונה זו על מנת שהמשחקים יימשכו והטוטו ימשיך עמנו בשיתוף הפעולה הפורה המזרים כספים עצומים לקופת המדינה. אנו מצפים משרת הספורט לפעול מיידית בנושא, אחרת קבוצות לא יוכלו לשחק בעונה הבאה ולא תהיה ליגת כדורסל בישראל".

כזכור, אתמול פרסמנו כי הפועל חולון, אחת מקבוצות הצמרת של הכדוסל הישראלי בשנים האחרונות, נמצאת בסכנה קיומית לאחר שבוטלו תשלומים להם התחייב הקבוצה. שלמה אייזק, הבעלים, מסרב להיות המממן היחיד של הקבוצה וטוען לכספים שמגיעים לו ולא הועברו מהעירייה, ולאחר הוצאת העובדים והשחקנים לחל"ת מתברר כי גם בוטלו צ'קים והופסקו תשלומים שהובטחו.

בימים האחרונים, כזכור, מנהלת הליגה הגישה למשרד הבריאות תכנית שאמורה לאפשר את חזרת ליגת העל לפעילות. בהנחה שהיא לא תאושר עד ה-1 לחודש מאי, קברניטי הענף ייאלצו ככל הנראה להכריז על סיום עונת 2019/20.


שמואל פרנקל (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי