יאניס קאסטריטיס: "חוויתי משהו מרגש בהפועל תל אביב"

יאניס קאסטריטיס
יאניס קאסטריטיס | האתר הרשמי

מאמן האדומים התראיין במולדתו וסיפר על החודשיים הראשונים בישראל: "רמת הקושי כאן מאוד גבוהה, אבל למזלי דאגו במועדון שאכנס מהר לעניינים". וגם: המושבה היוונית, עצירת הליגה ומשבר הקורונה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

יאניס קאסטריטיס חתם בהפועל תל אביב בסוף חודש ינואר על חשבונו של אריאל בית הלחמי והפך למאמן היווני השלישי בליגה אחרי יאניס ספרופולוס ולסטפאנוס דדאס, אבל בעקבות משבר הקורונה נאלץ לחזור למולדתו. היום (שבת) מאמן האדומים התראיין ב-'SDNA' וסיפר על תקופת ההתאקלמות מחוץ ליוון ועל החיבור המיוחד עם קבוצתו החדשה.

המעבר להפועל תל אביב: "המעבר קרה מאוד מהר, תוך שלושה ימים הגעתי מסלוניקי לתל אביב. רמת הקושי הייתה גבוהה, מכיוון שהיה מדובר בקבוצה חדשה, מדינה חדשה ובליגה חדשה. היה לי מעט מידע על הקבוצה, אבל ידעתי שהיא נמצאת בצרף הפסדים ומחכה לה משחק קשה מאוד ושלושה ימים אחרי שהגעתי שיחקנו נגד הפועל ירושלים, זה היה דבר שהפריע לי מאוד. היה לי מזל, כי האנשים קיבלו אותי בחום ודאגו שאכנס מהר לעניינים".

הפועל תל אביב היא הקבוצה הראשונה שלך מחוץ ליוון, ספר על התחושות: "זה היה מעניין מאוד, נסיעה למדינה חדשה ולליגה חדשה גורמת בפני עצמה לעניין רב. זה מאוד קשה כפי שאמרתי קודם, אבל זה מאוד מעניין לראות איך נראה המשחק במקום אחר. אני בר מזל שיש לצידי אנשים נהדרים ושחקנים עם אופי מצוין. חוויתי משהו מרגש, אך אוכל לומר שהחודשיים הראשונים הלכו טוב מאוד".


"חוויתי משהו מרגש בהפועל תל אביב". יאניס קאסטריטיס (הפועל תל אביב, רשמי)

בישראל יש עוד שני יוונים, האם אתה מרגיש שנותנים כבוד מיוחד למאמן היווני: "בהחלט, בעיקר בזכות מאמן מכבי תל אביב ספרופולוס. הוא עושה עבודה מצוינת והתוצאות מדברות בעד עצמן. הוא בצדק נהנה מכבוד והכרה רבה בישראל וגם בשאר העולם. עוד לפני שהגעתי דדאס חתם בחולון והיה לו חודש פנטסטי עם הרבה ניצחונות. אני חושב ששני גורמים אלו הובילו לכך שקבוצות התחילו לפנות לשוק היווני. בישראל יש גם מאמנים ממדינות אחרות, זה שוק עולמי, הם רוצים להגן על המוצר שלהם ולהביא אנשי מקצוע טובים. אני מקווה שהתקופה שלי כאן תוכל לעזור למאמנים אחרים להגיע לחו"ל".

כמה קשה למאמן לעצור את עונה רגע לפני הפלייאוף: "זה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכולם, גם למאמנים וגם לשחקנים. אבל בספורט אנחנו משתמשים במילים קיצוניות, המצב כמובן הרבה פחות גרוע ממה שקורה עכשיו. גרוע ככל שיהיה ולמרות שהיינו שמחים להמשיך בשגרת חיינו, זה היה הדבר הנכון לעשות. כולנו עוברים מציאות חדשה, הדבר החשוב ביותר הוא לעבור את זה במהרה ולחזור לחיי היומיום".

המצב בישראל: "פחות או יותר זהה לזה של יוון. באופן רשמי יש יותר נדבקים, אבל זה יותר קשור לכך שיש יותר בדיקות לקורונה. עם זאת, ביוון יש מספר קטן יש של מקרי מוות שזה דבר חיובי, אבל גם בישראל המצב לא רע בכלל. זו מדינה מסודרת והמצב שם תחת שליטה".


"הוא בצדק נהנה מכבוד והכרה רבה בישראל". יאניס ספרופולוס (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי