הכדורגל הבא בתור? מנהלת הליגה בכדורסל קיבלה אישור חזרה ממשרד הבריאות

אלייז'ה בראיינט, ג'ייקובן בראון
אלייז'ה בראיינט, ג'ייקובן בראון | דני מרון

התקדמות משמעותית מצד הממשלה: הקבוצות צפויות לשוב לאימונים ב-1 ביוני ולחדש את המשחקים בדלתיים סגורות בתחילת יולי. המכשול: משרד הבריאות עדיין אוסר על כניסת זרים לארץ

(גודל טקסט)

הקלות משרד הבריאות ממשיכות להגיע גם לספורט הישראלי, הערב (ראשון) מנהלת הליגה בכדורסל קיבלה אישור לחזור לפעילות. על פי התוכנית כל השחקנים והמעטפת של המועדונים השונים ייכנסו לבידוד עד ה-17 במאי כאשר עד אז אמורים להגיע לארץ השחקנים הזרים. תחילת האימונים נקבעו לראשון ביוני כשהמשחקים עצמם יתחדשו ללא קהל בסוף יוני או תחילת יולי, כאשר אישור סופי לכך אמור להינתן ע"י הממשלה.

עם זאת הבעיות לכך רבות – משרד הבריאות אוסר על כניסת אזרחים זרים לארץ. מנהלת הליגה לא מוכנה לקבל את המתווה כל עוד משרד הספורט, האוצר הטוטו, הערוץ המשדר את המשחקים לא יזרימו כספים שיכנסו על ההפסדים של הקבוצות. בעיה נוספת קשורה לדירות השכורות של הזרים שדמי השכירות עליהם הופסקו והן הוחזרו לבעליהן.

כמו כן, ישנה אי וודאות גדולה בכל הנוגע לתמיכה של עיריות בקבוצות, חלק מראשי הקבוצות הביעו דאגה שהעיריות לא יוכלו לתמוך בהיקף שהבטיחו בתחילת העונה, ולכן צפויה מצוקה תקציבית עבור קבוצות אלו. מכשול נוסף קשור בדברים טכניים דוגמת דירות של שחקנים זרים, שכבר הושכרו או הוחזרו לבעליהן, ואם השחקנים יחזרו המועדונים יצטרכו למצוא פתרונות לשיכונם.


עדיין לא יכולים להיכנס לישראל. אלייז'ה בראיינט וג'ייקובן בראון (דני מרון)

בעיה נוספת היא העובדה שאם אכן יחזרו לשחק בסוף יוני או תחילת יולי, המשמעות היא לפחות עוד חודשיים של משחקים – דבר אשר יפגע בצורה קשה בהכנות לעונה הבאה, ולא ברור אם השחקנים שיחזרו להשלים את העונה יסכימו לשחק מעבר לתקופה עליה הם חתומים שהיא סוף חודש יוני. בכל מקרה מנהלת הליגה מתכוונת ביומיים הקרובים לדון במתווה עם ראשי הקבוצות, שרובן מתנגדות לחזרה לפעילות ומבקשים תחת זאת לקבוע מועד לתחילת עונת 2020/21.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי