ליגת העל בכדורסל בדרך לסגירה: "זה הולך לכיוון אחד"

אלייז'ה בראיינט, ג'יימס פלדין
אלייז'ה בראיינט, ג'יימס פלדין | דני מרון

לאחר שמשרד האוצר סירב להתחייב לתמיכה כספית, נראה כי העונה לא תחודש. גורם במנהלת הליגה: "הייתה ציפייה שמשרד האוצר יסייע כלכלית לקבוצות, לצערנו זה לא קורה"

(גודל טקסט)

עונת הכדורסל 2019/20 בליגת העל ככל הנראה לא תחודש ונמצאת בדרכה להיסגר. בפגישה שנערכה היום (שלישי), מנהלת הליגה – אותה ייצגו היו"ר שמואל פרנקל, מנכ"ל מכבי תל אביב עדלי מרכוס ויו"ר הפועל ירושלים אייל חומסקי – קיבלה ממשרד הספורט ומשרד האוצר מסרים לפיהם אינם מתחייבים לתמוך כספית בקבוצות.

במשרד האוצר הפנו את המנהלת לקרן לעסקים אשר הקימה הממשלה לקבלת הלוואה, אך לא ברור האם המנהלת זכאית לאחת כזו על פי התנאים הנדרשים מצד הקרן. ה"טוטו" הודיע כי המנהלת והקבוצות יקבלו את החלק היחסי שיושלם מהעונה, כשהמשמעות היא אובדן הכנסות של כמה מיליוני שקלים. על פי הערכה, כל קבוצה תקבל עד חצי מיליון שקלים עד לסיום העונה, למרות שהמועדונים הציגו אובדן הכנסות הנע בין מיליון וחצי לשמונה עד עשרה מיליון שקלים, כאשר אצל מכבי תל אביב והפועל ירושלים ההפסדים אף עולים לכיוון ה-20 מיליון.

גורם במנהלת הליגה מסר בתגובה: "הייתה ציפייה שמשרד האוצר יעזור ויסייע כלכלית לקבוצות, אבל לצערנו זה לא קורה. קבוצות לא יוכלו להתחייב לסיים את העונה בצורה כזו. לא יהיה להן מאיפה להביא את הכסף. גם הקבוצות שיש להן בעלים לא יהיו מוכנות להשקיע סכומים גדולים לאחר ההפסדים שנגרמו להן עקב עצירת הפעילות בשל מגיפת הקורונה. כשאין התחייבות לפיצוי, לא אומרים כמה כסף נקבל ומתי זה יקרה, זה הולך לכיוון אחד".

מאידך, המנהלת עשויה, בגיבוי הקבוצות, לגבש דרכי פעולה נוספות כמו המתנה לסיכוי קטן לחזרה לפעילות, זאת לאחר שהקבוצות הביעו נכונות לשוב לשחק למרות הבעיות הרבות הכרוכות בכך, שעיקרן חזרת הזרים והמתאזרחים מחו"ל ורצון משרד הבריאות להכניסם לבידוד של 14 יום לפני חזרתם לאימונים.

חברי דירקטוריון המנהלת. האוצר לא תומך (עודד קרני)
חברי דירקטוריון המנהלת. האוצר לא תומך (עודד קרני)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי