דורון פרקינס: "אולי אחזור למכבי ת"א בהמשך, מי יודע"

דורון פרקינס, חואן קרלוס נבארו
דורון פרקינס, חואן קרלוס נבארו | JOSEP LAGO / Stringer

גמר היורוליג ב-2011 ("איתי היינו קבוצה קצת שונה") ובלאט ("כדי להיות טוב, צריך אמון מהמאמן"). וגם: השחקן שמזכיר לו את עצמו והחמישייה הגדולה בכל הזמנים ב-NBA ובאירופה. אקס הצהובים בראיון לאתר הרשמי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

דורון פרקינס שיחק מעט זמן יחסית במדי מכבי תל אביב, אבל זכור כאחד השחקנים המגוונים ביותר שלבשו צהוב-כחול. גארד חזק שמחפש את חבריו, יודע לחדור ולקלוע מבחוץ ומעל לכל אחד משחקני ההגנה הטובים באירופה – במיוחד במהלך עונת 2010/11 שכזכור הסתיימה בגמר היורוליג.

זכורה במיוחד הפציעה הקשה של פרקינס בסדרת ההצלבה מול ויטוריה, שמנעה ממנו לשחק באותה עונה בפיינל פור. מאז עבר כמעט עשור ופרקינס עצמו, שהגיע לישראל כשחקן מכבי חיפה, חצה את הקווים. בשנים האחרונות החל לאמן והשבוע, רגע לפני יום הולדתו ה-37, הוא הגיע לשיחה בשידור ישיר באינסטגרם של מכבי ת"א עם אבי אבן, הסקאוט הראשי ואחראי פיתוח השחקנים.

מה המצב אצלכם כרגע?
"כמו במרבית העולם, אנחנו בבית. מסדרים את המחשבות".

מה אתה עושה כיום?
"עברתי לאימון. לפני שנתיים נפגשנו בליגת הקיץ בלאס וגאס ומאז אני מאמן. אני עובד עם ברוקלין נטס כמאמן פיתוח שחקנים. זה מרגיש טוב. אני לא צריך לעלות למגרש ולשמור על מישהו, יש פחות לחץ. מרגיש טוב ללמד שחקנים צעירים את המשחק".




פרקינס במדי מכבי ת"א מול ברצלונה (Gettyimages)

המנהיגות שלך בלטה כשהיית שחקן במכבי, זה משהו שאתה מעביר לשחקנים? 

"אני מנסה. ה-NBA זאת ליגה שונה ומתרכזים בעיקר בהתקפה. אני מנסה ללמד בלי להיות על המגרש, שזה הדבר הכי קשה עבורי". 

עבר זמן רב מאז ששיחקת כאן, אבל אין איש במכבי ששכח אותך. מה אתה זוכר מהתקופה היא? 

"במבט לאחור זאת הייתה חוויה כיפית. מבחינה תרבותית, מכבי קיבלה קיבלה את משפחתי בזרועות פתוחות. למעשה, כל המדינה קיבלה אותי בחום. אולי אחזור לשם בהמשך הקריירה, מי יודע".

יש משחקים שאתה זוכר במיוחד? 

"אני לא זוכר את המשחק הכי טוב שלי, אבל כן את המשחק הראשון ביורוליג. יש התרגשות, זה משהו שהאוהדים אוהבים".

הדבר הכי קשה שאני מנסה להסביר לשחקנים מחו"ל זאת האווירה המשוגעת אצלנו בהיכל. לי יש משחק אחר שאני זוכר. שיחקנו נגד הקליפרס, אתה זוכר? זה היה אחד המשחקים הכי גדולים שאני זוכר משחקן מכבי. זאת הייתה אחת הסיבות שהבאנו אותך למכבי, כי אתה מסוגל לתרום בכל כך הרבה אספקטים. 

"מעולם לא הייתי טוב מאוד בדבר אחד, אבל תמיד רציתי להיות טוב בהרבה מאוד דברים. זה היה משחק כיפי, למרות שהפסדנו".

 

 רצה להיות טוב הרבה מאוד אספקטים. דורון פרקינס (Gettyimages)

איך הכנת את עצמך לכל משחק? מה רצית להשיג? 

"פשוט רציתי לנצח בכל משחק. במבט לאחור עשיתי הרבה טעויות. לא חשבתי אז שאני טועה, אבל היום אני מבין את זה. פשוט ניסיתי לתת הכל בכל משחק".

מי השחקן שמזכיר אותך כיום? 

"ב-NBA? אני לא רוצה להשוות את עצמי, אבל… רונדו, למרות שהוא מבוגר יותר. אני אוהב איך שראסל ווסטברוק משחק, הוא מנסה לעשות הכל בשביל הקבוצה שלו. אני לא יודע מי משחק בצורה דומה לשלי, אבל המשחק של העידן החדש קצת שונה מאיך שאני שיחקתי".

אני תמיד מתווכח עם מישהו ואני טוען שאתה היית שחקן יותר טוב מפטריק בברלי

"אני משחק עכשיו עם החבר'ה מברוקלין והם כולם קוראים לי פטריק בברלי. שיחקתי מולו כמה פעמים וזה מצחיק, אבל אני לא משחק כמוהו בכלל. אבל כן, הוא שחקן הגנה קשוח".

מה למדת מהעבודה שלך מול מאמנים במכבי? 

"אני מרגיש שאני מתחיל שוב מהתחתית ונדרשת המון מחויבות, סבלנות ועבודה קשה. זה משהו שלמדתי מהתקופה בה שיחקתי בחו"ל. המאמנים כאן מעריכים את זה".

 


רונדו. פרקינס מזכיר אותו בסגנון המשחק? (Gettyimages)

איך היית מסתכל על היחס אליך כשחקן במקומות שונים? 

"ראיתי הרבה מקומות בעולם ושיחקתי בכל מקום. האוהדים של מכבי נהדרים ואני תמיד זוכר איך היו מתייחסים אליי מחוץ למגרש. וזה ככה גם כשאני בלאס וגאס וניו יורק, יש למכבי הרבה אוהדים בכל מקום".

יצא לך לצפות במכבי ובדני אבדיה, מה דעתך? 

"לא יצא לי הרבה. צפינו בסקוטי ובשחקנים שיש לכם, זה הרכב טוב. מה הייתה הקבוצה המועדפת עליך כאיש צוות?".

אני חושב שכשזכינו ביורוליג (2014) הייתה לנו חבורה מדהימה. הייתי במועדון גם ב-2008 וב-2011 ובשתי העונות האלה הפסדנו בגמר, אבל היו לנו שחקנים מדהימים. מה לדעתך נדרש כדי לשחק מכל הלב? 

"די קל, לשחק מהנשמה. אני חושב שכל ילד שחושב לשחק ויש לו קליעה ושליטה בכדור, יכול להכניס את כל הנשמה ויהיה לו סיכוי לשחק".

מה חמישיית כל הזמנים המועדפת עליך ב-NBA? 

"קובי, ג'ורדן, לברון, זאת שלישיה טובה. יש גם אצלנו בברוקלין שחקנים שאני אוהב. קווין דוראנט בדרך להיות אחד הגדולים אי פעם, הוא בטופ 5 שלי. צריך סנטר, אז אני אלך על קארים. זה מתוך כבוד לוותיקים".

נכנס לחמישייה של פרקינס. קווין דוראנט (Gettyimages)

ומה לגבי אירופה? 

"כולם יהיו ממכבי. אני אוהב את דיאור פישר, הוא היה ביג מן נהדר. הכרתי אותו עוד כשהייתי בחיפה והוא נתן לי השראה. אני אוהב את ג'רמי פארגו, אני אוהב את אלן אנדרסון. דרק שארפ חייב להיות שם. הוא אולי לא אתלט מדהים, אבל אני צריך אותו כדי לקלוע את הזריקות החשובות. והוא תמיד קלע. וסנטר? אני הולך עם ביג סופו, הוא היה מפלצת".

מה עם צ'אק אידסון ששיחק איתך? 

"צ'אק הוא השחקן הכי אנדרייטד שהיה. לא הכי טוב בדבר, אבל טוב בהכל. היה גם אלכס טיוס, הרבה חבר'ה שהיו טובים".

מי המאמן שהשפיע עליך הכי הרבה? 

"היו הרבה, לטובה והיו לרעה. עם המאמן שלי בקולג' אני עדיין מדבר, הוא היה משהו מיוחד. מגיע כבוד לדייויד בלאט, שאימן אותי במכבי ונתן בי הרבה אמון. כדי להיות שחקן טוב, אתה צריך לקבל אמון מהמאמן".

מה אתה חושב על הסיכויים שלנו לנצח בגמר הפיינל פור 2011 אם היית יכול לשחק? 

"דיברתי עם הרבה אנשים והם אמרו שהגמר היה שונה אם לא הייתי נפצע. היה לנו סיכוי גם בלעדיי, אבל ברור שאיתי היינו קבוצה קצת שונה. שאלו אותי איזה משחק אני הכי זוכר, התשובה היא המשחק האחרון שלי עם מכבי – גמר היורוליג. כאב לי, כי לא יכולתי לעזור. להיות בצד ולראות את ההפסד זה היה כל כך מאכזב. ידעתי שהיינו יכולים לנצח את המשחק הזה, אבל לומדים מהפסדים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי