Sport1 Banner

פרנקל: "מודאג מהעונה הבאה, קורא לראש הממשלה לעזור"

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | אלן שיבר, מנהלת ליגת העל בכדורסל

יו"ר המנהלת לאחר ההחלטה לחדש את הליגה: "יום שמח לכדורסל, אבל מצב הקבוצות קשה ויש המון סימני שאלה. הובטח לנו שאם מספר החולים יירד, ביוני יהיה קהל". המנכ"ל שלומי פרי: "זה לא יהיה הכדורסל הכי טוב"

(גודל טקסט)

בתום ישיבה סוערת שנשמכה כארבע שעות היום (שישי) בצהריים, חברי הדירקטוריון של מנהלת ליגת העל בכדורסל הצביעו בעד החזרת הכדורסל לפעילות, חודשיים מאז הפסקת המשחקים בעקבות משבר הקורונה. לאחר ההכרעה, יו"ר המנהלת שמואל פרנקל והמנכ"ל שלומי פרי התייצבו למסיבת עיתונאים.

"זה יום שמח לכדורסל, לשחקנים, לאוהדים ולקבוצות", אמר פרנקל. "כל הזמן רצינו לחדש את המשחקים, רצינו ולא יכולנו. רק לאחר קבלת המתווה נוצרה האפשרות לחזור. הייתה ישיבה מאוד אמוציונלית. מצב הקבוצות קשה, יש המון סימני שאלה, יש קבוצות שירוויחו ויש שיפסידו. החזרה תעלה לקבוצות הרבה כסף, אבל הספורט מעל הכל. כולם חייבים להבין שצריך לקבל כסף כמה שיותר מהר. קורא לראש הממשלה לעזור ומקווה שזה יהיה בקרוב".

"נפלה עלינו צרה גדולה, אבל לא רק שלא סגרנו, הצגנו מתווה כיצד לפתוח", המשיך יו"ר המנהלת. "הבנו כל הזמן שעד שלא יגמרו עם הכדורסל, לא יגמרו איתנו. אני וארז כלפון עובדים יחד. חתמנו על מכתב שיצא לשרת הספורט ובו ביקשנו להיפגש עם ראש הממשלה, שיראה אותנו עד יום שלישי. בכל יום דיברתי שלוש פעמים עם נציגי משרד הבריאות. כל שיחה הייתה התקדמות וידעתי שמתווה הכדורגל ייושם גם על הכדורסל. קיבלנו הבטחה שהמתווה הבידוד של הזרים יהיה כמו של הישראלים".

שמואל פרנקל. הליגה חוזרת (אלן שיבר, מנהלת הליגה)
שמואל פרנקל. הליגה חוזרת (אלן שיבר, מנהלת הליגה)

לגבי נושא העולות מהליגה הלאומית, בה הוכרז כבר על עלייתן של בני הרצליה והפועל חיפה כשהוחלט לסיים את העונה, פרנקל ציין כי ישנו צוות שאמור לסכם עם איגוד הכדורסל על חוזה שנתי חדש לחמש שנים.

בנוגע לסוגיית הקהל הוא הבהיר: "משרד הבריאות הודיע לנו שאם המצב יימשך ותהיה ירידה במספר חולי הקורונה, בחודש יוני קהל יוכל להיכנס למשחקים. הודענו שאם בשנה הבאה לא יהיה קהל, לא נפתח את הליגה. יש קבוצות שהבסיס שלהן זה מנויים. אם לא יהיה קהל, תהיה בעיה עם ספונסרים. אני מודאג מהשנה הבאה".

על הפגיעה הכלכלית: "יש שבע קבוצות עירוניות שלא יוכלו להעמיד את סכומי הכסף שהיו לפני הקורונה. אנחנו מנסים לקבל פיצוי על אובדן הכנסות שהיו מהסגירה. הובטחו לכל אחת מהקבוצות 550 אלף שקלים שיגיעו מהטוטו, מפעל הפיס ועוד ויכול להיות שנצליח להגדיל את זה. ניתן לקבוצות מיידית 200 אלף שקלים מיום ראשון הקרוב. פנינו לאיגוד הכדורסל בבקשה לעזרה כספית".

גיא הראל ויניב מזרחי. הצביעו בעד החזרה (אלן שיבר, מנהלת הליגה)
גיא הראל ויניב מזרחי. הצביעו בעד החזרה (אלן שיבר, מנהלת הליגה)

מנכ"ל המנהלת, שלומי פרי, הוסיף: "הכדורסל שישוחק לא יהיה הכי טוב. אנחנו לא יודעים מי הזרים שיגיעו. יגיעו זרים חדשים, אולי גם ישראלים מהליגה הלאומית. זה יהיה כדורסל כיפי. הייעוד של המנהלת היה להחזיר את הכדורסל וזה שלא סגרנו את הליגה זה הישג גדול. מדובר ביום חגיגי לכולנו. יש המון בעיות טכניות, יש לנו 40 ימים לשחק ואנחנו רוצים לעשות זאת כמה שיותר. רוצים לחשוב על שיטת משחקים נכונה. לא רוצים שסתם ישחקו, בלי אופק. ניתן הנחיות ונעביר את הכל לקבוצות".

פרי המשיך: "המטרה היא להקל, לא נקשה. צריכים לקחת בחשבון איך פועלים נגד קבוצות שיעשו את המינימום. רוצים שקבוצות יעשו את המקסימום. להרגשתי, קבוצות יעשו הכל כדי להופיע כמה שיותר חזקות ולא ירצו להתבזות. הישראלים שירצו להוכיח את עצמם לא ייתנו לקבוצות שלהם להתבזות. תהיה אלופה ובסוף העונה תהיה יורדת".

מהפועל באר שבע, שהייתה אחת הקבוצות שהצביעו נגד החזרה, נמסר בתגובה: "בשעות הקרובות נלמד את ההחלטה, ישנם נושאים כלכליים וטכניים שעליהם לא הצלחנו לקבל תשובות מספקות ופתרונות מעשיים ונצטרך למצוא להם תשובות. כמובן שאנו מכבדים את החלטת המנהלת ומברכים את הכדורסל הישראלי על החזרה למגרשים. אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר למצוא את הדרך לפיצוי הקבוצות על ההפסדים הכספיים העצומים שנגרמו להן עד עכשיו.

בעלי הפועל גלבוע/גליל, חיים אוחיון, אמר: "יש בשורה לכדורסל הישראלי. חוזרים לשחק וזה מה שחשוב. כל יתר הדברים ידונו בהמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי