במכבי תל אביב מבינים: אין מנוס אלא לוותר על ווילבקין

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | דני מרון

בעקבות הנזק הכלכלי והחשש מאי פתיחת העונה הבאה, במועדון מפנימים שסיום דרכו של הכוכב יקל משמעותית על התקציב. מילאנו ופנרבחצ'ה עוקבות. מכבי ת"א מסרה: "שקר וכזב"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בהמשך לידיעה שפורסמה בשבוע שעבר בספורט1, לפיה מכבי תל אביב סובלת מקשיים כלכליים רציניים, במועדון מבינים כי אין מנוס משחרורו של הכוכב הגדול סקוטי ווילבקין, אשר חתם לאחרונה על חוזה המוערך ביותר מחמישה מיליון דולר לשלוש עונות. בעקבות התפרצות מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי הגדול, כידוע, האלופה הוציאה בשבועות האחרונים את רוב שחקני הסגל לחופשה ללא תשלום. אנשי הצוות, ביניהם אבי אבן, רועי גלדסטון ועדלי מרכוס, נאלצו לקצץ כ-30 אחוז משכרם.

לספורט1 נודע כי לווילבקין יש סעיף שחרור על סך כמיליון דולר. כלומר, לא רק שמכבי תל אביב תחסוך את שכרו הגבוה, היא עשויה להכניס סכום מכובד שיסייע לה להתמודד עם ההשלכות הקשות של משבר הקורונה. מי שהוזכרו לאחרונה כאופציות עבור השחקן הן אולימפיה מילאנו האיטלקית ופנרבחצ'ה הטורקית. לאחרונה הוזכרה גם ריאל מדריד כמועמדת, אולם גם היא ספגה פגיעה כלכלית עצומה ולא נראה שהיא תוכל לעמוד בעלות העסקה.

ווילבקין, שכזכור האריך את חוזהו עד תום עונת 2022/23 בחודש ינואר האחרון, העמיד העונה ממוצעים של 16.1 נקודות ו-3.4 אסיסטים למשחק במסגרת היורוליג. לאחר שפורסם כי מילאנו פתחה במגעים עם הגארד, במכבי תל אביב מיהרו להכחיש וכתבו "שקר". גם סוכנו של השחקן, מישקו רזנטוביץ' שיתף את הדיווח בטוויטר וכתב: "זה פשוט דיווח שקרי! הוא חתם על חוזה לשלוש שנים רק לפני מספר חודשים ומעולם לא חשב לעזוב! אני מאוד מופתע מהדיווח הזה!". אולם כעת, לאור המציאות הכלכלית החדשה, לא מן הנמנע שמכבי תל אביב תיאלץ לוותר על הנכס הכי גדול שלה. 

התקציב של מכבי תל אביב מוערך ב-90 מיליון שקל ובנוי כך: כ-40 מיליון ש"ח מכרטיסים ומנויים, 25 מיליון ש"ח מזכויות שידור על משחקי היורוליג (יצטרכו להחזיר כשבעה מיליון ש"ח אם העונה לא תחודש) וספונסרים אשר מכניסים למועדון כ-20 מיליון ש"ח מידי עונה ועתידם אינו ברור. הסכום שנותר נכנס ממענקים, ממנהלת הליגה וממכירת מוצרים. הצהובים אמנם הצליחו לחסוך כעשרה מיליון ש"ח מקיצוצים שונים, אולם הנזק עדיין כבד מאוד.

במכבי תל אביב מסרו בתגובה: "זה שקר וכזב. אין שום כוונה לוותר על סקוטי ווילבקין".



בדרך ליעד חדש? סקוטי ווילבקין (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי