המנהלת הציגה את מתווה החזרה למשחקים בליגת העל בכדורסל

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | לירון מולדובן

לאחר שהוחלט כי עונת 2019/20 תתחדש ביוני, פורסמה התוכנית שתאפשר הכרעה על הפרקט: המחזור ה-22 ייערך ולאחר מכן יתחלקו הקבוצות לבתים, ניתן יהיה להחתים שחקנים עד ה-18.6

(גודל טקסט)

בסוף השבוע דירקטוריון ליגת העל בכדורסל הצביע בעד חידוש עונת 2019/20 וכעת הפרטים נחשפים. היום (ראשון) פרסמה המנהלת את תוכנית החזרה למשחקים, הכוללת את כל ההוראות והכללים במטרה להשלים את הליגה ולהשיג הכרעה על הפרקט.

כידוע, ליגת העל צפויה להתחדש ב-20.6.2020, כשלושה שבועות לאחר שהקבוצות ישובו לאימונים (1.6). התאריך שנבחר, תחילת יוני, הוא כדי לאפשר לשחקנים הזרים לשוב לארץ תוך שבוע ולהתחיל בבתיהם תקופת בידוד שתימשך שבועיים, מה-17.5 ועד ה-31.5. כל קבוצה תארח באולמה הביתי, לאחר שייעשו ההתאמות הנדרשות על ידי משרד הבריאות.

באשר לשיטת המשחקים, לאחר השלמת המחזור ה-22 הליגה תתחלק לבית עליון ותחתון. בין קבוצות הצמרת ייערך רבע גמר בשיטת הטוב משלושה משחקים ובבית התחתון ייערך בשיטת בית של ארבע קבוצות, שייפגשו לסיבוב אחד. לאחר מכן ייערך הפיינל פור ואילו זו שתסיים אחרונה בפלייאוף התחתון, תרד לליגה הלאומית.

לפי התקנון, קבוצה שלא תופיע למשחק מכל סיבה שהיא, תיקנס אוטומטית ב-400 אלף שקל. הקבוצות מחויבות להופיע בסגלים החזקים ביותר שעומדים לרשותן, כשבין השאר עליהן לרשום לפחות שישה שחקנים מהסגל המורחב טרום עידן הקורונה או לפחות שני זרים ישנים או חדשים. על פי חוקי ההעברות החדשים, קבוצות יוכלו להחתים  שחקנים עד ה-18.6, עד ארבעה זרים חדשים (ועד 12 זרים בעונה כולה) ותינתן אפשרות להחזיר מושאלים מליגות נמוכות ללא הגבלה. בנוגע לליגה הלאומית, קבוצות יוכלו להחתים שחקנים רק לאחר סיומה הרשמי של ליגת המשנה – שדיין טרם ברור אם תחודש .למרות כל האמור לעיל, זרים ששיחקו בליגת העל ערב השבתתה, יוכלו לעבור לקבוצה אחרת רק בהסכמת הקבוצה בה שיחקו.


טימור ובלאט (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי