ארגון מאמני הכדורסל זועק לעזרה: רבים שוקלים לעזוב את הענף

נבחרת הנוער
נבחרת הנוער | עודד קרני, איגוד הכדורסל

מאמנים רבים במחלקות הנוער השונות לא זכו לקבל דמי אבטלה על התקופה בה הוצאו לחל"ת, מספר לא מבוטל נותר ללא הכנסה ואחד מהם אף טען: "שברתי את החיסכון של הילד בשביל לשלם שכירות"

(גודל טקסט)

ליגת העל אמנם תחזור אלינו בחודש הבא למרות משבר הקורונה שאיים לבטל את העונה, אך חרף הבשורה המעודדת, תמונת המצב בענף הכדורסל בישראל עגומה. ארגון המאמנים יצא היום (ראשון) בקריאה לעזרה עקב הקשיים הכלכליים החמורים שאליהם נקלעו המאמנים במחלקות הנוער השונות, שלא זכו לקבל דמי אבטלה על התקופה שבה פעילות האגודות הושבתה בשל המגיפה.

מדי שנה, כאשר האגודות יוצאות לפגרת הקיץ בחודשים יולי-אוגוסט, המאמנים נאלצים לחתום אבטלה. עם פרוץ משבר הקורונה שמנע מקבוצות הגילאים הצעירים להמשיך באימונים, פנו המאמנים לביטוח הלאומי בתביעה לדמי אבטלה לאחר שהוצאו לחל"ת, אך גילו כי ימי הזכאות שלהם אזלו בעקבות סעיף "מובטל חוזר", מה שהותיר אותם ללא כל הכנסה כאשר ישנו סיכוי שגם בקיץ לא יתאפשר להם לקבל את דמי האבטלה.

בפוסט שפרסם ארגון המאמנים בפייסבוק צורף סיפור של מאמן מצפון הארץ, נשוי ואב לשניים, שסיפר: "שברתי את החיסכון של הילד שלי בשביל לשלם שכירות". לאור המצב הקשה והיעדר הסיוע, ישנו מספר לא מבוטל של מאמנים ששוקלים להפסיק לעבוד במקצוע, מה שייצור פגיעה לא רק באגודות, אלא גם בילדים שגדלים ומתחנכים במסגרת הספורטיבית.

אורי שחורי, מנכ"ל ארגון המאמנים: "לצערנו הקורונה העלתה על פני השטח את כל המחלות שקיימות שנים בכדורסל הישראלי, צורת העסקה של המאמנים שעובדים רק עשרה חודשים בשנה הופכת את המאמן, שהוא אחד מאנשי החינוך המשמעותיים של הילד, למובטל בכל קיץ. מתחילת משבר הקורונה אנו מסבירים ופונים בלי סוף לגורמים השונים בממשלה בבקשה שיסייעו למאמנים בתוספת ימי זכאות. אנו מקווים שהסיפור של המאמן ש ומאות כמוהו יגרום למקבלי ההחלטות לעשות את הדבר הנכון ולהציל את משקי הבית של מאמני הכדורסל בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי