שחקן מכבי ת"א פנה לראשי המועדון: "הזוי ולא הוגן שנשחק"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב. מפגש עם הפועל חולון | לירון מולדובן

באתר "ספורטנדו" פורסם מכתב שהעביר שחקן אמריקאי לקבוצתו ובו העלה חששות ותהיות לקראת חידוש העונה: "אסור לי לצאת מהבית וללחוץ ידיים, אבל כן לשמור על שחקן יריב? זה לא הגיוני"

(גודל טקסט)

העיתונאי האיטלקי אמיליאנו קארצ'יה, ממקימי אתר "ספורטנדו", פרסם הבוקר (ראשון) מכתב ששלח אחד השחקנים לקבוצתו בישראל, ככל הנראה יליד ארה"ב שמשחק במכבי תל אביב, ובו הוא מבקר בחריפות את התנהלות מנהלת הליגה ואת החידוש התמוה של ליגת העל בכדורסל.

"עודכנו על כך שליגת העל צפויה להתחדש בשבועות הקרובים ובמקביל להתרגשות ולשמחה על החזרה לשגרה ולמשחק שאני כל כך אוהב, יש לי מספר דאגות שעולות מתוכן ההודעה שקיבלנו. על אף שמספר חולי הקורונה בישראל בירידה, הנגיף עדיין נוכח בישראל ומדובר בסיכון שאנו והמשפחות שלנו נצטרך לקחת. ישראל נלחמת בהצלחה בקורונה בזכות הריחוק החברתי וברור שלשחק כדורסל לא מאפשר לקיים את התנאים הללו.

"המסמך שקיבלנו אמור להבהיר כיצד מטפלים בכך, אבל התשובות לא מספיקות והמשמעות היא שהשחקנים, המאמנים והצוותים נמצאים בסיכון וגם המשפחות של אותם אנשים. על אף שלא נראה שהנגיף יכול לפגוע בשחקנים בשל הגיל הצעיר והכושר בו אנחנו נמצאים, הוא עלול לפגוע בבריאותם של האהובים עלינו. שחקנים גם חייבים להישאר בבידוד עד ה-31.7 ולא יכולים לצאת אפילו לסופר, אנחנו לא יכולים לנהל חיים מחוץ לעבודה. איזה מן חיים אלה? אם זה באמת מסוכן שנצא לעשות קניות, למה אנחנו משחקים כדורסל? אני בהחלט חושש לבריאות הנפשית שלנו אם אנחנו נאלצים במשך חודשיים להישאר בבית, מלבד יציאות למקום העבודה. ואם זה לא חל על המשפחות שלנו, אז איך זה הגיוני?".


יו"ר המנהלת שמואל פרנקל (אלן שיבר, באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)

עוד כתב השחקן: "לפי המסמך, אם שחקן יידבק בקורונה המשמעות היא שבועיים של בידוד לכל הקבוצה, אבל אין הסבר מה קורה לאחר מכן. נצטרך להשלים משחקים מעבר לתקופת המשחקים? העונה מתבטלת אם שחקן נדבק? גם כתוב שאסור לנו ללחוץ ידיים, אבל אני כן יכול לשמור על שחקן יריב. זה מגוחך. אם יש סיכוי של אחוז אחד שללחוץ ידיים זה מסוכן, זה לא הזוי שאנחנו בכלל שוקלים לשחק כדורסל?

"והשאלה הכי גדולה שלי היא הבאה בתור – איך שחקן כדורסל יכול לקבל החלטה מושכלת אם לחזור לשחק מבלי שהוא מקבל תשובות לכל השאלות האלה? גם מומחים בתחום טוענים שיש לקיים מחנה אימונים של מספר שבועות כדי לשמור על בריאות השחקנים ואילו פה יש 19 ימי אימונים. לדרוש מאיתנו לשחק בנסיבות האלה ועוד אחרי שקיצצנו בשכר, זה פשוט לא הוגן. הבריאות שלי ושל המשפחה שלי בראש סדר העדיפויות ואם אני או כל שחקן אחר יחליט שלא לשחק, הוא לא צריך להיענש על כך. הבקשה מאיתנו לשחק לא אחראית אהיה מוכן לשחק ברגע שאקבל תשובות לכל השאלות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי