לנציאנו: "מכבי ת"א בדילמה אמיתית, הראש שלהם לא בליגה"

גיא הראל, יניב מזרחי, יצחק פרי, איתן לנציאנו, שמואל פרנקל, שמעון מזרחי, יוסי שרעבי
גיא הראל, יניב מזרחי, יצחק פרי, איתן לנציאנו, שמואל פרנקל, שמעון מזרחי, יוסי שרעבי | עודד קרני

יו"ר הפועל חולון התייחס לאלופה, שממתינה להחלטת היורוליג לגבי חידוש העונה: "הם עסוקים בישיבה מחר". וגם: אי חזרתו של סטפאנוס דדאס וחוסר הרצון של הקבוצה להמשיך את הליגה

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

איתן לנציאנו, יושב ראש הפועל חולון בכדורסל, דיבר הערב (ראשון) בתכנית הספורט של 103FM והתייחס בין היתר גם לאכזבת קבוצתו מחזרת הליגה וההיערכות לקראת פתיחתה המחודשת של העונה.

על חיזוק הסגל לקראת חזרת הליגה: "זה לא בדיוק סקאוטינג אמיתי בזמן הקצר שהיה וגם המוטיבציה לא הייתה בשמיים, אם נודה על האמת. במסגרת הזמן שהיה לנו, ניסינו להשלים את הסגל. הצלחנו להחזיר את רועי הובר אלינו ואני מאוד מקווה שהוא יקבל הזדמנות וזה יהיה הרווח הכי גדול שלנו בעונה הזו. הייתה לו חצי עונה נהדרת בלאומית ואני מקווה שהוא יעשה את הצעד הנוסף הזה".

על המאמן סטפאנוס דדאס שעדיין נמצא ביוון: "הוא עוד לא הגיע ואנחנו לא יודעים מתי הוא יצליח להגיע. נראה מתי זה יקרה. אם זה לא יקרה, אז לא יקרה. מי ינהל את המשחקים? נראה, אנחנו נדע בימים הקרובים אם יש טעם שהוא יגיע, ורק אז נקבל את החלטה אם נצרף עוד מישהו לצד שרף. נדע יותר בימים הקרובים".

על כך שמכבי ת"א שכרה מלון וחזרה להתאמן: "מכבי עשו מהלך משלהם ואני מניח שהוא עלה להם הרבה כסף. צריך לפרגן, זה מהלך חכם ולא בושה לפרגן. אני מבין שכבר אישרו לכולם בזכות הצעד שלהם – להגיע מהבתים המבודדים לאימון ולחזור בחזרה. היום קיבלנו את ההנחיות המדויקות, לא יהיה הרבה שוני ממה שהם עושים. מה הבעיה שיתאספו עשרה שחקנים ויזרקו לסל? אנחנו נמצא את הפתרון".


התחושות של השחקנים לקראת חזרת הליגה: "השחקנים הישראלים כן רוצים לחזור לשחק והם בהחלט נרגשים. הזרים שהגיעו אלינו, מדובר בשחקנים שירצו להוכיח את עצמם ואולי נתפוס משהו מהארבעה האלה. רצון יש אבל בלי קהל זה עצוב, במיוחד בקבוצה כמו הפועל חולון".

מדוע חולון התנגדה להחזיר את הליגה: "אנחנו בחברה טובה. באירופה רק שלוש ליגות מתחדשות, כששתיים מתוכן נתנו לקבוצות לבחרו אם הן רוצות לחזור או לא. היוונים, שאנחנו מתפארים בכך שאנחנו כמוהם במצב התחלואה, החליטו לסגור את הליגה. זה לא רציני לפתוח ליגה עם סגלים שונים. התוצאה ידועה מראש. לא היה קורה כלום אם היינו עושים את ההכנות לשנה הבאה ומגיעים מוכנים יותר, עם קהל. 41 מדינות חשבו ככה, אז כנראה שהאנשים שם לא כאלה טיפשים.

"האולם בחולון לא יהיה זמין לנו בתחילת יולי. אם נעלה לסדרת פלייאוף עם כל הסגל היקר וההוצאות המטורפות שהיו לנו, אז נצטרך לשחק בקציר או ביזסמן. זה נראה רציני? זה לא רציני. זו עוד סיבה שאנחנו לא רוצים לחזור. אני לא הסכמתי, לא הייתה לי ברירה. הצענו את ההצעה של ספרד וגרמניה, אבל הן נתנו לקבוצות לבחור. פה לא הייתה אופציה אז עשינו מה שאנחנו יכולים. אם רוצים להשלים את העונה, נשלים אותה, אין לנו ברירה. כל מה שיהיה מבחינתנו עכשיו זה בונוס ואני לא מתבייש להגיד את זה. זה כמו לצאת למלחמה כשאתה לא מגייס מילואים, כמו יום כיפור, מפתיעים אותך ואתה צריך עכשיו להתארגן ולהתחיל לחשוב איך מתמודדים. עוד מתווה ועוד מתווה ועוד מתווה, והסגלים לא מה שהיו, התחרות איבדה עניין".

אם מכבי לא תהיה חלק מהליגה, מה יהיה עם ההסכמים הכספיים: "מכבי חשובה להם. לפי שמעות, הם כן מתעניינים בהשתתפות של מכבי ואני מקווה שזה לא ישפיע. גם ככה לא קיבלנו סכומי עתק. אם נצטרך להכניס קהל ונישאר בין ארבע הראשונות, לנו זה יעלה 200 אלף שקל רק אבטחה. קהל? כל פעם משנים מתווה. אם יחליטו להכניס קהל, אנחנו אישית נהיה בבעיה כלכלית. לא שלא נשמח כי זה תמיד כיף שהקה שלנו איתנו, אבל כלכלית זאת תהיה בעיה. לגבי מכבי והיורוליג, היא בדילמה אמיתית. כמובן שאני לא סנגור שלהם, אבל הם בדילמה וזה נפל להם בהתנגשות כזאת, שאם מחר יסגרו את היורוליג אז פתרנו את הבעיה שלהם. הם בבעיה לא נעימה בכלל. לפחות עד מחר אחרי הישיבה, הראש שלהם בכלל לא בליגה הישראלית".


לנציאנו עם מזרחי (אלן שיבר)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי