רמי כהן: "13 קבוצות בליגת העל? נחייה עם זה במשך שנה"

רמי כהן
רמי כהן | אודי ציטיאט

יו"ר הפועל תל אביב ביקר את איגוד הכדורסל: "לקבל החלטה בזמן שיושב צוות, זה לא דבר נכון". וגם: חזרתו המורכבת של יאניס קאסטריטיס, רמת המוכנות של הקבוצה ועמדתו בנוגע לחזרת הליגה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
רגע לפני חזרת ליגת ווינר סל, רמי כהן, יושב ראש הפועל תל אביב, התראיין בתכנית הספורט של 103FM והתייחס למוכנות של הקבוצה, עמדתו בנוגע לחזרת הליגה, מספר הקבוצות בעונה הבאה והפיצוי הכספי שהקבוצות אמורות לקבל מהמדינה.

על המאמן היווני יאניס קאסטריטיס: "הוא טס מיוון לישראל דרך גרמניה ולא יוצא מהשדה בזמן הקונקשן. לא היינו רחוקים להטיס אותו דרך ארצות הברית, שזה המקום היחיד שאפשר כרגע להביא ממנו אנשים בצורה נורמלית. אפשר להגיע מיוון לארצות הברית ומארצות הברית לישראל. בכל מקרה, יהיה לו מסלול יוון-ישראל של קרוב ל-40 שעות".

על רמת המוכנות של הפועל תל אביב: "ערב פתיחת האימונים, קשה מאוד להתרשם. לפחות לגבי השחקנים שהיו פה, אני חושב שהם מוכנים. הם עבדו, התאמנו ושמרו על עצמם. לאורך כל התקופה הם עשו את זה. לגבי השחקנים האחרים, נצטרך לראות מה מצבם רק כשנתחיל להתאמן ביום שני. זה המצב ולצערנו יש סיכוי שיהיו פציעות, אבל לא היו הרבה ברירות. השבועות האלה זה המקסימום שאפשר היה לייצר, כי רוצים לחזור לשחק. ניסינו לבנות סגל קצת יותר ארוך, אז הוספנו את ארז אדם. יהיו עשרה שחקנים ונצטרך לדעת איך לחלק את הכוחות יותר טוב, כי משחקים כל שלושה ימים".

עמדתו בנוגע לחזרת הליגה: "אם לחזור, אז לעשות כמה שיותר קרוב למה שהיה וזו המתכונת הכי מלאה שהיינו יכולים לייצר. למרות הקשיים, הקבוצות התייחסו ברצינות ובונים פה סגלים יפים. נהריה החזירו שלושה מארבעה זרים והחתימה את ג'רל מקניל, שאני מכיר אותו ויודע כמה קשה להחזיר אותו. הם החתימו גם את איבן אלמיידה שהוא שחקן נהדר שגם אנחנו הסתכלנו עליו כמה פעמים. כושר המשחק לא יהיה מושלם ומתחילים ישר בשלבים מכריעים של העונה, אבל במסגרת המגבלות זה הכי טוב שאפשר היה לעשות".

על כך שיהיו 13 קבוצות בליגה בעונה הבאה: "אם נצטרך להיות 13 קבוצות במשך שנה אחת, נחייה עם זה. ההסכם אומר שההחלטה לגבי מספר עולות ויורדות, היא סוג של החלטה משותפת. האיגוד קובע כמה עולות והמנהלת קובעת כמה קבוצות יהיו בליגה. בגלל הפלונטר הזה, הוחלט להקים צוות שידון בדברים. בזמן שהצוות מתחיל לשבת ועוד לא הגיע להחלטות, העבירו באיגוד, למרות שאני חלק מההנהלה, החלטה. לקבל החלטה בזמן שיושב צוות, זה לא דבר נכון, כי מחר יכולה להחליט המנהלת שאין עולות ואז חזרנו שוב לאותו פלונטר. זה בדיוק הוויכוח. יש הסכם שנותן למנהלת זכויות ניהול על ליגת העל. הייתה הסכמה וכולם מתכוונים לעמוד בה באופן מלא. הצוות שמונה הוא בעל סמכויות כמעט מלאות לגמרי, זאת אומרת שלא מתווכחים עם מה שאומרים. לאחר מכן ההנהלה תאשר את זה. אני מאמין שתהיה הסכמה והם צריכים לסיים תוך כשבועיים. אם יהיו 13 קבוצות, שיש סיכוי סביר שזה מה שיקרה, אז נמצא את הפתרון לשחק בצורה הזו לשנה אחת ובשנה שלאחר מכן נחזור למספר קבוצות זוגי".

פיצוי כספי מהמדינה: "אני לא חושב שיש מישהו שמאמין שיהיה פיצוי גדול וגם לפי איך שנראית ההתנהלות, אנחנו לא רואים שמישהו ממש שם על זה את יהבו. לעסקים דרך אגב, מה שנקראת הפעימה השלישית, נשלחה בקשה ב-12 במאי ואנשים קיבלו את כספם תוך ארבעה-חמישה ימים. אנחנו כבר חודש מאז שהגשנו את הטפסים הראשונים ושלושה שבועות מאז הנגלה השניה, אז זה לא מרגיש כמו משהו שמישהו רוצה לקדם ממש מהר. אני כן מאמין שבסופו של דבר יהיה איזשהו פיצוי כי חובה, הרי המצב לא פשוט לכל הקבוצות ולספורט. שלחו לנו בעצם ניירת למלא, לגבי כמה הפסדנו וכמה חסכנו וכל הנתונים. ממה שאני יודע, אף אחד לא קרוב לקבל, אין עוד החלטה. יש המון כספים של הספורט שנמצאים אצל הטוטו בסכומים דמיוניים. מדובר על כספים שגבו לקרן מתקנים. זה כספים שהגיעו מהספורט. יש פה מקרה חריג של קורונה ומשבר. כמו שרשות המיסים עזרה לפוקס או לצומת ספרים, היא צריכה לעזור לספורט".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי