ג'ייק כהן: "קשה להתרכז בזכייה באליפות כשאני מרוכז בבריאות שלי"

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | עדי אבישי

סנטר מכבי תל אביב ונבחרת ישראל הסביר באמצעות האתר הרשמי של הקבוצה מה עומד מאחורי הציוצים שלו ושל חבריו, סיפר על החששות שהעלו שחקני קבוצות אחרות והתייחס למכתב מארגון שחקני היורוליג

(גודל טקסט)

ג'ייק כהן היה אחד השחקנים היותר משמעותיים במאבקם בהנחיות הבידוד שהושתו על שחקני ליגת העל בכדורסל. הוא הביע את עמדתו והעלה תהיות ושאלות למנהלת הליגה באמצעות הרשתות החברתיות והעמיד לנגד עיניו אך ורק את טובת השחקנים ובריאותם. היום (חמישי), באמצעות האתר הרשמי של מכבי תל אביב, הוא הסביר מדוע החליט לצייץ, סיפר על חששות שהעלו גם שחקני קבוצות אחרות ופירט מהי לדעתו הדרך שבה צריך לשוב למגרשים.

הציוצים בטוויטר: "הסיבה הראשונית בגינה שאלתי את השאלות האלה בטוויטר היא בגלל שאני רוצה לעשות את העבודה שלי ברמה גבוהה. אני רוצה לשחק הכי טוב שאני יכול, אני רוצה לנצח משחקים, אני רוצה לזכות באליפות – וקשה מאוד להתרכז בדברים האלה כשאני מרוכז בבריאות שלי, כשאני לא בטוח בנוגע לפרוטוקולים אודות הקורונה וכשאני לא בטוח אם הבריאות המנטלית שלי תהיה בסדר אחרי בידוד של חודשיים. איך יהיה הבידוד? הנשים והילדים שלנו יכולים לצאת? מה קורה אם מישהו יוצא חיובי בבדיקות? לא היה לנו את המידע הזה.

"אני חושב שהרבה אנשים יכולים להזדהות עם העובדה שאם לא היו להם את התשובות האלה במקום העבודה שלהם, בכל מקום בו הם עובדים – במשרד, בית ספר, במשרד, מה שלא יהיה – אם הם לא יכולים לקבל את התשובות לשאלות האלה, ייתכן שלא יוכלו למלא את עבודתם כמיטב יכולתם. אז ראית תסכול מצד שחקנים שאין להם דרך טובה להשיג תשובות והרבה אנשים לא אהבו את העובדה השמענו את זה בטוויטר".

על התנהלות משרד הבריאות: "אני מאוד מעודד שפרופסור גרוטו והיו"ר הגיעו לדבר איתנו לפני כמה ימים על המתווה הזה, אבל זה היה כמה שבועות אחר כך. והשאלות שהיו לי, האם הן היו עולות אם לא היינו אומרים משהו בטוויטר? היו עונים לשאלות שלנו או שהם פשוט היו מצפים שנעלה לשחק? אני רוצה לראות יותר מידע, יותר מידע פתוח בין השחקנים והליגה, וביטאתי את זה מול מנהלי הליגה שדיברתי איתם מאז ואני מעודד מזה בגלל שהם מבינים את הצרכים לתקשורת טובה יותר בינינו".

החששות בקבוצות אחרות: "שחקנים כמו טיישון תומאס, ג'ייקובן בראון ואלכס המילטון, שחקנים ממועדונים טובים בישראל, שיש להם אותן שאלות כמונו. הם שאלו את אותן השאלות. דומיניק ווטרס מנהריה. הם שאלו אותן שאלות כמונו על הבדיקות ועל הבידוד, אז זה לא רק אנחנו. אנחנו מקבלים את מירב תשומת הלב. אם מסתכלים רחב יותר, אפשר לראות שלכל האמריקנים בליגה יש את הבעיות האלה, אז זה לא רק אנחנו".


המכתב מארגון השחקנים:
"אתמול כשהמכתב של ELPA יצא, ראיתי תגובות חריפות מאוהדים ומכמה שחקנים שאנחנו מנסים לפגוע בליגה, שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. ליגת ווינר-סל טובה, זה טוב לי באופן אישי. ככל שהליגה טובה יותר, המצב שלי טוב יותר. אני משחק בישראל, אני משחק בליגת ווינר-סל. אם הליגה טובה, לי טוב. הדבר היחיד שאני רוצה לעשות זה לחזור לשחק בדרך בטוחה, פיזית ומנטלית. אם אני לא יכול לעשות את זה, אני צריך לעבוד כדי לשפר את זה. ואני לא עושה את זה בשביל עצמי, אני לא עושה את זה רק בשביל חבריי לקבוצה כאן. השאלות והחששות שהעליתי נוגעות לכל קבוצות הליגה. אני לא מחפש חוקים עבור מכבי, אני רוצה שגם שחקני מכבי חיפה, נהריה וירושלים יוכלו לצאת מהדירה שלהם.


הביקורות שספגו השחקנים:
"ראיתי בתקשורת לאחרונה הרבה כותרות שיוצרות אש כמו 'ג'ייק כהן תוקף את מנהלת הליגה' או 'סקוטי ווילבקין תוקף' או 'מכבי תוקפת את מנהלת הליגה'. אני פשוט אדבר באופן אישי, כי השאלות והחששות שהעליתי בטוויטר לא היו מתקפה, אלה שאלות וחששות שרציתי תשובה עליהן. בשום נקודה לא ביקשתי לבטל את הליגה או לפגוע למישהו בשכר, בשום שלב לא ביקשתי את זה. אני לא פועל לזה. הליגה חוזרת, מצוין, בואו נעשה את זה בדרך בריאה, פיזית ומנטלית. אני לא תוקף את הליגה. אני יודע שזה לא ישיג הרבה קליקים כמו 'ג'ייק כהן מעלה חששות לגבי חזרת הליגה', אבל זו האמת.


ווילבקין וכהן (דני מרון)



"ספגתי ביקורת לאחרונה שאני לא ממש מבין מצד שחקנים וקבוצות אחרות שאומרים ששחקני מכבי בוכים או מייללים. אם ככה אתם רוצים לתאר את זה, זה תלוי בכם, אבל פשוט ביקשנו הנחיות בטיחות. אם אתם רוצים לקרוא לזה פשע, בבקשה, אבל התקנות שאנחנו רוצים הן עבור כל הליגה. בכך שאנחנו עושים את זה, אנחנו לא תוקפים אף אחד. לא תקפנו אף קבוצה, לא תקפנו אף שחקן באופן אישי. פשוט ביקשנו יותר מידע, יותר פרוטוקולים. אם אתם רוצים לתקוף משהו, תקפו את הרעיונות שלנו ואת מה שאנחנו מציעים, אל תתקפו אותנו. יש לנו אג'נדה לחזור לשחק בדרך בטוחה, אין לנו אג'נדה להפיל את כולם. אין לנו אג'נדה לפגוע לכולם בפרנסה. אנחנו רוצים להיות הכי בטוחים שאפשר. אנחנו רוצים שכל אחד בליגה יהיה הכי בטוח שאפשר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי