עומרי כספי: "הדרישה לבידוד מוחלט היא לא אנושית"

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

פורוורד מכבי ת"א פנה למנהלת בבקשה לשנות את תנאי ההסגר: "הבקשה לעבור חודשיים מלאים ללא בדיקות מעמידה את השחקנים ומשפחותיהם בסיכון". השחקן עלול להיקנס

(גודל טקסט)

בעקבות הודעתה של מנהלת הליגה בכדורסל על כוונתה לקנוס את השחקנים שיפרו את הבידוד, קפטן מכבי תל אביב, עומרי כספי יצא להגנת השחקנים בפוסט ברשתות החברתיות והבהיר שכדי לחדש את המשחקים בצורה בטוחה, משרד הבריאות יהיה חייב לשנות את ההנחיות.

"אתחיל בראשונה כמו שאמרתי בשיחה הפרטית שהייתה לנו עם המנהלת ומשרד הבריאות – חשוב לשמור על שיח מכבד ודואג כי בסופו של דבר כולם אוהבים, נהנים וגם מתפרנסים מהמקצוע שלנו. אני מגיע ממקום של קפטן נבחרת ישראל ומכבי תל אביב ומקווה שדעתי ודעת חלק מהשחקנים תילקח ברצינות שבה אנחנו מכבדים את הליגה או המקצוע שלנו".

"דיברתי בפורומים שונים על כמה חשובה החזרה לשגרה מכל הבחינות. חשוב לעשות הפרדה מוחלטת בין החזרה לשגרה עסקית שכוללת מסכות, ריחוק חברתי וכו', לחזרה של הספורטאים שמתחרים בספורט עם מגע יומיומי השחקנים פה בכדי לשחק כדורסל. אנחנו מבינים את המצב מכל הבחינות ומוכנים לעשות מעל ומעבר בשביל המשחק שכולנו אוהבים, האוהדים והמדינה שזקוקה לזה".


"אנחנו מבינים את המצב מכל הבחינות ומוכנים לעשות מעל ומעבר". עומרי כספי (דני מרון)

"יש שתי בעיות אקוטיות שאני חושב שחשוב לפתור בכדי שנוכל לשחק בצורה הכי בטיחותית בנסיבות עם הסיכון שכרוך בכך: 1. ביטול הסגר של שחקני הליגה למשך החודשים הקרובים – הבקשה מוגזמת לחלוטין של מנהלת הליגה ששחקניה יהיו בבידוד מחולטת ללא אפשרות לצאת לקנות מצרכים, תרופות מבית המרקחת או לרדת עם הכלב לטיול מתחת לבית, היא לא אנושית מאף בחינה. בנוסף הצוות המקצועי והרפואי שנמצאים מסביב לקבוצה אינם נמצאים בבידוד הנ"ל למרות הימצאותם באופן יומיומי עם השחקנים. ספורטאים נמצאים תחת לחץ בלתי רגיל, לצפות מהם להיות בבידוד מוחלט, במיוחד היום כשהשיח של בריאות נפשית ומנטלית מתקדם זו דרישה לא אנושית".

"2. אחריות הליגה לבדיקות שגרתיות לכל השחקנים והצוות באופן שבועי – הליך מקובל בכל עולם הספורט בזמן הזה. הדרישה לעבור חודשיים מלאים ללא בדיקות היא אבסורדית, מעמידה לא רק את השחקנים בסיכון, אלא גם את משפחותיהם והאנשים הקרובים אליהם. שמעון טיעון (שאני מקווה שהוא לא נכון) שבו הקבוצות אומרות שבמדיה שלשחקן מסוים התנאים הללו לא מתאימים הוא מוזמן לעזוב ונביא שחקן אחר – מזכירה טענות של משטרים אפלים ואני כולי תקווה שלא נגיע למקומות האלו".

"אני לא יודע מה הליגה או השחקנים יחליטו בשבוע הקרוב, אבל יש פה דאגה אמיתית לשחקנים ולמשפחותיהם שנמצאים בסיכון בלתי רגיל. אני מקווה שהמנהלת תתייחס בכובד ראש לטענות והבקשות כדי שכולם ירגישו נוח עם החזרה למגרש בקרוב ממש".

מנהלת הליגה שוקלת לקנוס את כספי בעקבות ההתבטאות. סקוטי ווילבקין, חברו לקבוצה ששמע על כוונת המנהלת, צייץ בתגובה: "אז הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה להסכים לכל מה שתגידו, לסתום את הפה ולשחק? אתם יוצאים אפילו נגד השחקן הכי טוב שצמח בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי