ספרופולוס: "רוצה שמכבי תל אביב תיאבק על פיינל פור בכל עונה"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן הצהובים התראיין ל"יורוהופס" ודיבר על המטרות שלו במועדון, ביטול עונת היורוליג, חזרת ליגת העל והקשר עם האוהדים: "ההכרה שאני מקבל מהם היא משהו שלא חוויתי"

(גודל טקסט)

אחד האחראים העיקריים, אולי הבכיר שבהם, לכך שמכבי תל אביב חזרה בעונה הנוכחית לצמרת היורוליג, הוא יאניס ספרופולוס. היום (שישי) פורסם באתר "יורוהופס" ראיון עם המאמן היווני שדיבר, בין היתר, על הקשר המיוחד שלו עם הקהל הצהוב והמטרות שלו במועדון.

"הדבר הכי חשוב עבורי היה לשנות מיידית את המנטליות שהייתה בשנים הקודמות, כלומר להחזיר את הקבוצה להיות תחרותית. להילחם על כל ניצחון", אמר ספרופולוס על המהפך שחולל במכבי תל אביב, "רציתי שנמצא שוב את הד.נ.א והאופי שהיו למכבי. אני חושב שאנו ממשיכים לבנות את זה לאט לאט. אנחנו עובדים קשה בשביל לשפר את השחקנים שלנו והקבוצה מטפסת למעלה בעקביות, צעד אחר צעד".

ספרופולוס נשאל האם הוא מדמיין את עצמו מוביל את הצהובים לזכייה ביורוליג: "למכבי תמיד יש מטרות גדולות וכמובן שגם לי באופן אישי. אנחנו מתאימים מבחינת ד.נ.א ולי מאוד חשוב לייצר קבוצה תחרותית שתשאף גבוה, אבל צעד אחד בכל פעם ולא בהבלחה שאחריה נקרוס. אני רוצה שנתייצב בצמרת הטבלה וניאבק תמיד על העלייה לפיינל פור".

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. חזרו להיות קבוצה תחרותית (עדי אבישי)

על ביטול עונת היורוליג אמר היווני: "ליורוליג היה הרבה יותר קשה לארגן את השלמת העונה לעומת ליגה מקומית, לכן אני מאמין שההחלטה הייתה נכונה. ברור שזה משאיר אותנו עם טעם מר בפה כי מכבי הצליחה להגיע לפלייאוף אחרי חמש שנים ורצינו להמשיך לשחק, אבל זה היה הדבר הנכון לעשות".

החוויה שלו בישראל: "מה שאני חווה בתל אביב עם האוהדים של מכבי זה אדיר, עוצר נשימה. הם מפגינים אהבה גדולה כלפיי. כמובן שהם יודעים שגם אני תמיד אראה להם את אהבתי בכל דרך שאני יכול ולא רק אני, אלא כל הקבוצה. ההכרה שאני מקבל מאוהדי מכבי היא משהו שלא חוויתי, יש לנו קשר מיוחד. לעולם לא אשכח את זה, זה תמיד יהיה בלב שלי".

אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א. הקשר שלהם עם ספרופולוס מיוחד (עדי אבישי)

ספרופולוס התייחס להתפתחותו של דני אבדיה: "הוא שחקן מוכשר מאוד שהגיע רחוק בגיל צעיר. הוא עבד מאוד קשה ובשיטתיות לאורך השנים, שיפר מאוד את המשחק שלו ועשה התקדמות גדולה. במיוחד השנה, כי הוא נשאר איתנו באופן קבוע ולא חלקנו אותו עם קבוצת הנוער ונבחרות ישראל. הוא שחקן NBA".

על פתיחתה המחודשת של ליגת העל אמר המאמן: "אנחנו מכבדים את התהליך ואת ההחלטה לשחק, פשוט חושבים על הבריאות שכל המעורבים. כדורסל הוא החיים שלנו, אבל מה שמשאיר אותנו חיים זו הבריאות. לכן זו העדיפות הראשונה שלנו ואנחנו רוצים להבטיח את בריאות השחקנים שלנו, הן בהקשר של נגיף הקורונה והן מבחינת הסיכוי לפציעות. ההכנות שלנו מתקדמות טוב ואנחנו נעשה את המיטב במה שנשאר מהעונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי