קוז'יקרו נגד חידוש ליגת הכדורסל: "הזרים עדיין לא התאמנו, יש סיכון לפציעות"

עידו קוז'יקרו
עידו קוז'יקרו | צילום מסך

בימים אלה אתם רואים אותו על המסך ב"הישרדות VIP" אך "קיר הבטון" תמיד יהיה מזוהה עם הפרקט. שחקנן הפועל עכו בהווה מצהיר: "אי אפשר להגיע מייד לאינטנסיביות כזו ואין טעם לשחק ללא קהל. ומה אם שחקן יידבק?"

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

בימים אלה אתם יכולים לראות אותו על המסך בתוכנית הריאליטי "הישרדות VIP" אך עידו קוז'יקרו (42) יהיה תמיד מזוהה קודם כל עם כדורסל. גם היום הוא משחק בהפועל עכו שהעפילה לליגה הארצית. קוז'יקרו התראיין לתוכנית הספורט של רדיו 103FM והסביר שהוא נגד חידוש עונת הכדורסל בתנאים האלה – מעט זמן להתאמן, העדר קהל וחשש להדבקה, והתייחס גם לעזיבת שחקנים לליגה הצרפתית.

קוז'יקרו נגד חידוש הליגה: "אני חושב שלשחק ללא קהל יש לזה טעם לפגם. אנשים שבשבילם כל הספורט הזה קיים לא יכולים לבוא למגרשים ולדחוף את הקובצות שלהם וליהנות מהחוויה הזו. בתור שחקן, אני אמנם כבר לא שחקן בליגת העל אבל כשאתה מגיע למשחק ואולם ריק – יש בזה משהו לא כיפי, זה בהיבט איך שזה נראה. מבחינה בריאותית יש כאן שתי בעיות – כדי לשמור אחד על השני השחקנים צריכים לשמור על בידוד ומעבר לזה לבוא ולהכניס את האינטנסיביות של פלייאוף בתקופה כזו קצרה ואני יודע שמתאמנים איזה שבועיים – זו בעיה".

בעיית האימונים: "אני השנה עליתי ליגה עם הפועל עכו מליגה ארצית לליגה לאומית למה? כי הקורונה עצרה את הליגה והיינו הקבוצה שהייתה מקום ראשון והייתה מועמדת לעלייה. רוב הסיכויים שהיינו עולים ליגה. לבוא ולחזור אחרי שלושה חודשים גם בליגה ארצית, והיו הרבה דיונים על זה, ולעשות איזה פלייאוף תוך חודש אחרי שלושה חודשים שלא שיחקנו – זה מסכן את השחקנים בריאותיים".


קוז'יקרו בימיו בנבחרת (עדי אבישי)

"הכדורגלנים התחילו להתאמן יותר מוקדם. אי אפשר להיערך לליגה תוך שבועיים וגם לא תוך שלושה. רוב הזרים של ליגת העל עדיין לא התחילו להתאמן כי הם בבידוד שבועיים. במכבי חיפה מתאמנים רק הישראלים, בלי הזרים, כבר שבועיים. אז שם הזרים יתחילו להתאמן עוד שבוע למשל ואז תתחיל הליגה? זו דעתי, אני מוכן לקבל גם דעה אחרת ויכול להיות שיבוא מישהו ויגיד לי שאני טועה. זה לא נראה טוב ומצטלם טוב כשהמגרש ריק וגם יש סכנה לבריאות".

חשש מהידבקות: "אני חושב שזה קצת יותר מורכב. נניח שאחד השחקנים יצא לבילוי, אפילו שחל איסור והוא זוהה כחולה קורונה, הוא בא למשחק ואז הקבוצה שלו והיריבה הם מאובחנים בקורונה, מפסיקים שוב את הליגה? הן צריכות שוב לשלם על דירות, ביטוח ומכוניות. זה מכלול של דברים. אני יכול לדבר מנקודת מבט של מאמן גם. יש כאן סיכון. אנשים כן דיברו על זה. מה קורה במקרה שאחד השחקנים נדבק? עבור רוב יושבי הראש הסיכון הוא גם כלכלי. שחקנים הוצאו לחל"ת, קבוצות ייפגעו כלכלית. זו לא העונה האחרונה שישחקו כאן כדורסל בארץ וצריך לחשוב יותר ממטר קדימה".

על תקציב הפועל עכו בצל הקורונה ועתידו: "ממה שידוע לי, כל התקציב של הקבוצה הוא מכספי העירייה. אני סיימתי חוזה ואני לא יודע מה יהיה התפקיד שלי. סימן השאלה הוא גדול לגבי כל הקבוצות שנתמכות על ידי העיריות בארץ. אני לא יודע כמה הן נפגעו כלכלית ומהם התשלומים. אלה שאלות שאני מודה ומתוודה שהן נשגבות מבינתי, אני לא כלכלן ואני לא מכיר את התקציבים בעיריות השונות".


תמיד יהיה מזוהה עם כדורסל (אודי ציטיאט)

המעבר של שחקנים לליגה הצרפתית: "יצא לי לשחק לפני 15 שנה לצרפת כי הייתה תקופה שהליגה בארץ הסתיימה מוקדם כמו גם מאיר טפירו ואפיק ניסים. אני חושב שזה צעד גדול. אמנם אין בצרפת קבוצה בסדר הגודל של מכבי תל אביב כבר הרבה שנים מאז 1996. הסיפור הוא כזה. בצרפת החליטו שלא מתפרעים עם שחקנים זרים במליוני דולרים. השחקנים היקרים מרווחים כ-300 אלף יורו. הליגה היא מאוד-מאוד תחרותית, כל קבוצה יכולה על הנייר לקחת אליפות. ויש אווירה של ספורט. בכדורסל הצרפתי הסגנון הוא יותר קבוצתי וכדורסל חכם ולכן סרבים וקרואטים מצליחים שם. זה דבר גדול, ככל שייצאו יותר החוצה, הנבחרת שלנו תרוויח".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי