טימור: "לשחק בלי קהל יהיה מאתגר, אך ניתן אנרגיות אחד לשני"

בר טימור, תמיר בלאט
בר טימור, תמיר בלאט | דני מרון

ליגת העל תיפתח מחדש עם המשחק בין ירושלים לראשל"צ, בריימו: "יש תחושת הקלה מחזרת הכדורסל". הפועל חולון ומכבי חיפה ייאבקו על יתרון הביתיות בפלייאוף

(גודל טקסט)

יום חג יחול מחר (ראשון) מבחינת חובבי הכדורסל בישראל, עם פתיחתה המחודשת של ליגת העל אחרי פגרה שארכה יותר משלושה חודשים. במוקד המחזור ה-22, שיהיה האחרון בעונה הסדירה לפני החלוקה לשני בתים, עליון ותחתון, יעמוד המפגש המסקרן בין השנייה לשלישית בטבלה – הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון. מעבר לכך, מספר קבוצות ששינו את פניהן בכל הנוגע לסגל השחקנים יערכו לראשונה ניסוי כלים אמיתי: הפועל ב"ש תארח את חולון, בעוד הפועל ת"א תעלה לכרמל ותפגוש את מכבי חיפה.

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון (21:15)
האדומים מהבירה אמנם מדורגים מתחת למוליכת הטבלה, מכבי תל אביב, אך ניצחו אותה שלוש פעמים העונה לעומת הפסד אחד בלבד ומחזיקים בשני התארים שחולקו העונה בזירה המקומית, גביע המדינה וגביע ווינר – כך שעודד קטש ושחקניו בוודאי חוזרים לליגה בתחושה שהם יכולים להשלים עונה היסטורית עם אליפות שלישית בתולדות המועדון. לצערם, ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס כבר אינם, אולם עמנואל טרי והרכש הצעיר מליטא, דייוידאס סירווידיס, יערכו את הופעת הבכורה שלהם בליגה, כשגם גיא דותן ואלון ספיר הצטרפו לסגל של קטש. המאמן יחסר את ג'רמי פארגו, שנחת בארץ לפני פחות משבועיים ועדיין שוהה בידוד על פי ההנחיות.

בצד השני, הכתומים שמרו גם על מרבית הסגל שהוביל את הקבוצה לחצי גמר גביע המדינה ולמקום השלישי בליגה עד שזו הופסקה, פרט לג'יימס קלי שהוחלף על ידי זאק הנקינס בעמדת הסנטר. בנוסף, נועם אביבי הושאל מבני הרצליה וחן כלפון הצטרף גם הוא לקבוצה של גיא גודס.

בעונה שעברה, הקבוצה מעיר היין גברה על זו מהבירה שלוש פעמים בכל המסגרות והדיחה אותה הן מגביע ווינר והן מהפיינל פור, אולם השנה הירושלמים יצאו עם ידם על העליונה בשני העימותים בין הצדדים – 65:73 בסיבוב הראשון בליגה ו-78:90 בחצי גמר גביע המדינה.

בריימו. ירושלים מוכנה להסתער על האליפות (אודי ציטיאט)
בריימו. ירושלים מוכנה להסתער על האליפות (אודי ציטיאט)

קפטן הפועל ירושלים בר טימור אמר לקראת המשחק: "יש המון התרגשות ואנחנו שמחים לחזור אחרי תקופה קשה בלי כדורסל ולהמשיך את העונה. מן הסתם שלשחק בלי קהל יהיה מאתגר בשבילנו, בטח עם קהל כמו שלנו, אבל דיברנו על זה ונהיה מוכנים להביא אנרגיות אחד לשני".

הסנטר סולימאן בריימו הוסיף: "זה יהיה קצת מוזר, אבל בסופו של יום זה כדורסל. זה מה שאנחנו אוהבים לעשות, האוהדים לא יהיו נוכחים אבל הם יצפו מהבית. נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים וננסה לנצח. יש קצת תחושת הקלה מחזרת הכדורסל. בשבועות האחרונות התאמנו והקפדנו על הוראות הבידוד, אני חושב שזו הזדמנות בשבילנו לעשות את מה שאנחנו אוהבים וזה שינוי מבורך לעומת השגרה הריקה שהייתה לנו בזמן האחרון. כיף לחזור להתחרות ברמה הגבוהה".

ראשל
ראשל"צ מחפשת ניצחון ראשון על י-ם העונה. גודס ואריאל (עודד קרני)

הפועל באר שבע – הפועל חולון (19:15)
הסגולים-צהובים יגיעו לבירת הנגב כשהם תלויים בעצמם בקרב על העלייה לבית העליון: ניצחון בקונכייה, או לחילופין הפסד של מכבי חיפה להפועל תל אביב, יבטיח להם את המקום הרביעי. הפסד לבאר שבע, בצירוף ניצחון ירוק ברוממה, ישלח את חולוניה לבית התחתון. על הקווים של האורחת יעמוד עמית שרף, שיחליף כזכור את סטפאנוס דדאס עד תום העונה ויערוך הופעת בכורה כמאמן ראשי. שרף, שייהנה מסגל מלא מחר, אמר לקראת המשחק: "לחזור אחרי יותר משלושה חודשי הפסקה למשחק שיכול להכריע ביתיות בפלייאוף זה משהו מאוד מאתגר. התכוננו לבאר שבע ונגיע בטוחים בעצמנו. ננסה להכתיב את הסגנון שאנחנו רוצים".

מכבי חיפה – הפועל תל אביב (19:15)
כאמור, הקבוצה מהכרמל אינה תלויה בעצמה וחייבת ניצחון על האדומים בצירוף של הפסד חולוני כדי לעלות לבית העליון ולהשיג את יתרון הביתיות בפלייאוף. גם חיפה החליפה את כל הזרים שלה בפגרה, כאשר מנגד חזר לקבוצה המתאזרח אנתוני פישר, שסייע לה לעלות לליגת העל אשתקד. התל אביביים שמרו על סק הנרי וג'ורדן המילטון והחתימו את ג'ורדן דייויס וטאליב זאנה. לקאדר הישראלי הצטרף רז אדם, שיערוך בכורה בליגה הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי