צפו בתקציר: הפועל ירושלים גברה 78:84 על מכבי ראשון לציון

סולימאן בריימו, עידן זלמנסון
סולימאן בריימו, עידן זלמנסון | דני מרון

מחזיקת הגביע חזרה מהפגרה עם ניצחון על הכתומים, זלמנסון והולנד קלעו 14 כ"א ובלאט חילק 11 אסיסטים. הפועל ת"א הביסה 72:92 את חיפה בחוץ, חולון נוצחה בבאר שבע אך הבטיחה את יתרון הביתיות בפלייאוף

(גודל טקסט)

תמונת הבית העליון בליגת העל בכדורסל נסגרה הערב (ראשון), בשני המשחקים שנערכו במסגרת המחזור ה-22 במקביל לזה שבו הביסה מכבי תל אביב את אשדוד. הפועל חולון נוצחה בחוץ על ידי באר שבע, אולם נותרה במקום הרביעי שיבטיח לה יתרון ביתיות בפלייאוף בזכות הפסדה של מכבי חיפה להפועל תל אביב ברוממה.

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון 78:84
מחזיקת הגביע חזרה מהפגרה עם ניצחון על השלישית בטבלה והשתיים ייפגשו פעם נוספת כבר ביום רביעי הקרוב (21:15), במחזור הפתיחה של הבית העליון. האדומים אמנם סבלו מערב קליעה לא מוצלח מעבר לקשת, אולם הציגו משחק התקפה שוטף כהרגלם בפיקודו של תמיר בלאט שסיים עם 11 אסיסטים. אחרי מחצית ראשונה צמודה, הרכז התחיל את הרבע השלישי עם מופע אסיסטים שבזכותו הקבוצה מהבירה ברחה ליתרון דו ספרתי, ממנו הכתומים לא הצליחו להתאושש עד הסיום.

הקבוצה מעיר היין שמרה על רוב הסגל ונראתה מצוין במשחקי ההכנה, אבל זה לא הספיק כדי לגבור על החבורה של עודד קטש למרות שבשתי הדקות האחרונות היא הכניסה את היריבה ללחץ עם ריצת 1:12 שצימקה את ההפרש לארבע בלבד, לפני שבר טימור סגר עניין מקו העונשין. כך או כך, ראשון לציון תהנה מיתרון ביתיות בפלייאוף ומשחקי הבית העליון יסייעו לה בעיקר בשביל לחזור לכושר לקראת שלבי ההכרעה של העונה.

חמישה שחקנים של ירושלים קלעו בספרות כפולות, בראשם עידן זלמנסון וג'ון הולנד שסיימו עם 14 נקודות כל אחד. ג'יימס פלדין הוסיף 13, סולימאן בריימו תרם 12 ונמרוד לוי 10. בצד הכתום, דיאנג'לו האריסון בלט עם 17, אלכס המילטון הוסיף 12 וזאק הנקינס רשם הופעת בכורה מוצלחת עם 11 ושמונה ריבאונדים.

תמיר בלאט. מופע אסיסטים (אודי ציטיאט)
תמיר בלאט. מופע אסיסטים (אודי ציטיאט)

מכבי חיפה – הפועל תל אביב 92:72 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
האדומים המשיכו ביכולת הטובה ממשחקי האימון והבהירו כי הם מתכוונים להסתער בכל הכוח על המקום בפלייאוף, עם ניצחון חד וחלק על הירוקים. הפועל תל אביב פתחה בריצת 0:13 ולא פיגרה לשנייה אחת במשך כל הערב. מנגד, הקבוצה מהכרמל פספסה הזדמנות גדולה להיכנס לבית העליון שהיה מבטיח לה ביתיות בפלייאוף ותקווה להשתפר במשחקי הבית התחתון, בשביל לא להיקלע לסדרה נגד אחת משלוש הקבוצות הטובות בליגה. ג'ורדן המילטון הוביל את המנצחת עם 21 נקודות, תומר גינת תרם 17 ושישה ריבאונדים, ג'ורדן דייויס רשם בכורה מוצלחת בליגה עם 15, ים מדר קלע 11 וטאליב זאנה הוסיף כמות זהה, יחד עם 10 כדורים חוזרים. בצד המפסיד, רג'י אפשואו בלט עם 21 נקודות ורומן סורקין הוסיף 11.

הפועל באר שבע – הפועל חולון 73:85 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
החבורה מבירת הנגב ניצלה את הפסדה של אשדוד כדי להגדיל את הפער ממנה לארבעה משחקים ויצטרך לקרות משהו חריג מאוד כדי שהיא לא תשרוד עונה נוספת בליגה הראשונה. מנגד, הסגולים לא עשו את העבודה בעצמם, אך למזלם מכבי חיפה הפסידה ולכן, כאמור, הם יהיו בבית העליון ויתמודדו נגד מכבי תל אביב ביום חמישי הקרוב (21:15). חולון עוד הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי ליתרון של חמש נקודות ברבע האחרון, אלא שבאר שבע נעלה את הסל ולא ספגה נקודה אחת בשבע הדקות האחרונות, בהן עשתה ריצת 0:17 בדרך לניצחון. אוון ברונסמה הצטיין בשורות האדומים עם דאבל-דאבל של 27 ו-12 כדורים חוזרים, אמיר בל קלע 21. ג'ימי הול תרם 20 נקודות לאורחת, שלומי הרוש הוסיף 12 שלא הספיקו למנוע הפסד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי