"בכל העולם מגבילים את העובדים הזרים ורק בישראל נותנים להם הטבות"

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | לירון מולדובן

יו"ר איגוד השחקנים ניר אלון התראיין ב-103FM על עתירת המתאזרחים: "ההסכם נחתם כבר בינואר, לא מבין למה אנשים מופתעים". ההגדרה: "מי שתורם לנבחרת יוכל להיחשב כמי שגדל כאן". בית המשפט העביר את התיק לאיגוד

(גודל טקסט)

בצל חזרת הכדורסל הישראלי לאחר פגרת הקורונה, יושב ראש איגוד השחקנים ניר אלון התראיין הערב (שני) לגבי עתירת השחקנים המתאזרחים לבית המשפט, זאת לאחר שנחתם הסכם בו נקבע כי רק שחקן שרשם שמונה משחקים בנבחרת ישראל יכול להיחשב כשחקן HGP, כלומר, שחקן ששיחק לפחות שנתיים במחלקת הנוער בישראל.

"אעשה לכולם סדר. חתמנו הסכם שעברנו הרבה מאוד בשבילו והוא לא פוגע באיגוד הכדורסל או במנהלת". אמר אלון בפתח דבריו. "קבענו מכסות לשחקנים הזרים והמתאזרחים, ובחסות ועדת שרעבי קבענו שמי ששיחק בנבחרת ישראל לפחות שמונה משחקים ייחשב כמי שגדל כאן. תמיד אמרנו שמי שמגיע לפה ותורם לנבחרת יכול להיחשב לאחד שגדל במחלקות הנוער".

"נתנו אפשרות נוספת לעוד שני שחקנים [ריצ'רד האוול וג'ייק כהן] להיחשב כמי שגדלו כאן, למרות שהם עדיין לא שיחקו שמונה משחקים בנבחרת. אני יכול להגיד שהעתירה של המתאזרחים לבית המשפט נמשכה והתיק כולו עבר לאיגוד הכדורסל ובית הדין העליון שלו. כבר בינואר פרסמנו את ההסכם שנחתם, אז אני לא מבין מדוע אנשים מופתעים ממנו".


האוול בנבחרת ישראל (דני מרון)

 
"אם המנהלת לא תרצה לאמץ אץ ההסכם שנחתם אז זה בסדר מבחינתנו. אנחנו רוצים בעתיד להכניס אותו גם בליגה הלאומית, בגלל החשש שיש לנו שבשנים הבאות הליגה תוצף לגמרי במתאזרחים. יש הבדל כספי גדול מאוד בין שחקן ישראלי לבין מתאזרח. בכל מקום בעולם מטילים הגבלות על עובדים זרים, ורק בישראל נותנים להם הטבות".

כזכור, ההסכם המדובר קובע כי כל קבוצה תוכל להחליט בין שלוש חלופות של זרים לעונה הבאה. הראשונה כוללת רק שלושה זרים בסגל, עם שישה שחקני HGP לפחות, ותזכה את הקבוצות במענק של 250 אלף שקל ואת סכום הכסף שיגיע מהקבוצות שיבחרו בחמישה זרים. השנייה כוללת ארבעה זרים וחמישה שחקני HGP לפחות, ותזכה את הקבוצות רק ב-250 אלף שקל. השלישית כוללת חמישה זרים וארבעה שחקני HGP לפחות, ועליה כל קבוצה תשלם 350 אלף שקל.

בנוסף לכל זה, תוכל כל קבוצה לצרף עד שני מתאזרחים חדשים, כאלה שנמצאים בישראל פחות מארבע שנים, ועליהם ישלמו היטל: 200 אלף שקל על השחקן הראשון, ו-300 אלף שקל על השחקן השני. אם יבחרו להחתים מתאזרח חדש נוסף, יהיה זה על חשבון שחקן זר בטופס המשחק. על שחקנים מתאזרחים "ותיקים", כאלה שנמצאים מעל ארבע שנים בארץ, לא יהיו חייבות הקבוצות לשלם היטל, אך מספר המתאזרחים הכללי בטופס יעמוד על עד שלושה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי