צפו בתקציר: אילת גברה 89:103 על נס ציונה בתום הארכה

שחקני הפועל אילת
שחקני הפועל אילת | לירון מולדובן, מנהלת הליגה

לאחר משחק צמוד מאוד, הכתומים לא קלעו ולא נקודה אחת במהלך חמש הדקות שנוספו ורשמה הפסד קריטי. סקוט הצטיין עם 26 נק', דאבל-דאבל לרפי מנקו. נהריה ניצחה 76:94 את גלבוע/גליל בבית

(גודל טקסט)

לאחר החזרה המוצלחת אמש (ראשון) של ליגת העל בכדורסל, המחזור ה-22 הושלם הערב עם שני מפגשים מסקרנים – במוקד, הפועל אילת אירחה את את עירוני נס ציונה לקרב אדיר, שהוכרע רק לאחר הארכה. עירוני נהריה לא התקשתה בביתה מול גלבוע/גליל.

הפועל אילת – עירוני נס ציונה 89:103
כבר לפי הדקות הראשונות ניתן היה לראות ששני המאמנים הכינו את השחקנים שלהם היטב לקראת המפגש, שכן שתי הקבוצות עדיין נאבקות על הכניסה לפלייאוף העליון. לאחר ארבעה רבעים צמודים מאוד, נס ציונה נעלמה לגמרי בהארכה ולא הצליחה לרשום נקודה אחת בלבד לזכותה. דבון סקוט בלט בשורות אילת עם 26 נק', רפי מנקו רשם דאבל-דאבל (18 נק', 14 ריב').

למרות שצירפה ארבעה זרים חדשים במהלך הפגרה, החבורה הדרומית של אריק אלפסי פתחה את המשחק בצורה טובה, הרבה בזכות דקות טובות של רפי מנקו ודבון סקוט, אך מולה עמד האקס ג'יי. פי. טוקוטו, שהרגיש נהדר באולם בו שיחק רק בעונה שעברה ודאג לשמור את האורחים בתמונה, 19:25 לאילת בתום עשר הדקות הראשונות. ברבע השני הגיע תורו של רביב לימונד להראות שהוא בכושר נהדר לאחר הפגרה, ובעזרתו של טל דן נס ציונה הצליחה לעלות ליתרון, אך ג'ורדן קרוליין ועידן דוידי דאגו לכך שאילת ירדה ביתרון מינימלי בהפסקה, 40:42.


לימונד. מחצית ראשונה נהדרת של השחקן הוותיק (עדי אבישי)

המארחים עלו למחצית השנייה בצורה טובה מאוד ורשמו ריצת 0:7, אך מאותו רגע אלו היו האורחים מנס ציונה שהשתלטו על המשחק ואף הצליחו להפוך את התוצאה, בעיקר בזכות גולן גוט ורייבונטה רייס, ולרבע המכריע במשחק ירדו הכתומים ביתרון 63:68 חשוב. כמו בכל המשחק, גם הרבע הרביעי היה לא צפוי ונפתח עם 0:9 חלק של אילת, אשר הפכה שוב את הקערה ורשמה יתרון 68:69. הקבוצות החליפו ביניהם את היתרון פעמים רבות במשך הדקות, מה שבלט בעיקר בדקה אחרונה כאשר סקוט קלע עבור אילת סל קריטי, אך רייס החזיר מהצד השני ודאג לשוויון 89 ושלח את המשחק להארכה, בה אילת לחצה על הדוושה, עצרה כל זריקה של נ"צ וניצחה 89:103.

עירוני נהריה – הפועל גלבוע/גליל 76:94 – לצפייה בתקציר לחצו כאן
הסגולים פתחו את הרבע הראשון בצורה נהדרת, ובעזרת יכולת טובה של דומיניק ווטרס ודיימון סימפסון התגברה על ריצה קטנה של האורחים וסיימה את עשר הדקות הראשונות של ההתמודדות ביתרון 16:24. ברבע השני הידיות של ניר משגב וטרוויס ווריק היו בשימוש מחוץ לקשת, כאשר הפער צמח עד ל-16:31. יותם חנוכי ויפתח זיו דאגו לצמצם את הנזק עבור גליל, ולאחר שלשה חשובה של נתנאל ארצי הפיגור ירד לארבע נקודות בלבד, 31:35 לנהריה, שהתאוששה לאחר מכן והחזירה את היתרון לדו ספרתי, 39:49 סגול בתום המחצית הראשונה.

היכולת הטובה של דני פרנקו ושחקניו המשיכה גם בפתיחת הרבע השלישי, כשהפעם גם טוני גפני ואיתי שגב נכנסו למשחק ודאגו לעצור שוב ריצה של האורחים. צייקל יאנג היה האיש ששמר את הקבוצה של ליאור ליובין בתמונה, אך נהריה המשיכה בשלה ולאחר מהלך נהדר של קולשוב סיימה את הרבע השלישי ביתרון 58:76 אדיר, אשר נשמר בכל דקות הרבע האחרון והמשחק הסתיים בניצחון 76:94


פרנקו. קבוצתו הציגה יכולת טובה לאחר הפגרה (דני מרון)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי