היועץ המשפטי למשרד הספורט: "חוקיותו של ההסדר מוטלת בספק"

קפטניות כדורסל נשים
קפטניות כדורסל נשים | עודד קרני

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל פנתה למשרד התרבות והספורט – אי תשלום הוצאות השיטור והסדרנות לקבוצות הנשים – המשך הזלזול וההפליה ביחס לספורט הגברים: "מדובר באפליה מגדירת חמורה"

(גודל טקסט)

 מנהלת ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, פנתה אתמול (שלישי) למשרד התרבות והספורט בדרישה להעביר את כספי הוצאות השיטור והסדרנות עבור עונת 2018/19. המדובר בסך של כ- 90,000 ש"חח המגיעים לקבוצות הנשים ומעוכבים על ידי משרד הספורט כבר למעלה משנה, וזאת על אף שעונת הכדורסל בליגת העל לנשים בכדורסל כבר הסתיימה בחודש אפריל, ועונת המשחקים 2019/2020 תצא לדרך בעוד כשבועיים.

על פי מכתבו של היועץ המשפטי למנהלת, עו"ד אורי כהנא: "קבוצות כדורסל הנשים זכאיות לסכומים זעומים וקטנים בהרבה מתוך סך סכום התמיכה הנאמד בכ-35.5 מיליון ש"ח בשנה אשר מועבר בעיקר לענפי הגברים, בהתאם להסכם שחתמו בשנת 2017 משרדי הממשלה עם ההתאחדות לכדורגל ועם מנהלת הליגה לגברים בכדורגל.

"לא יעלה על הדעת שקבוצות הגברים יזכו למימון ציבורי של הוצאות הסדרנות במגרשים (הוצאות אשר מרביתן נובעות מהאלימות הקיימת ביציעי הענפים הגבריים) בעוד קבוצות הנשים יידרשו לממן את הוצאות הסדרנות בעצמן. מדובר באפליה מגדרית חמורה וממילא גם בהסדר שחוקיותו מוטלת בספק. על משרד התרבות והספורט לפעול בהקדם לתקן הסדר זה כך שתופסק ההפליה המגדרית בחלוקת התמיכות לענפי הספורט הנשיים". כך על פי מכתבו של היועץ המשפטי למנהלת.

לפי מכתב מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, פניות חוזרות ונשנות מצד המנהלת למשרד התרבות זכו להתעלמות מוחלטת וזלול מצד משרד הספורט, כאשר מנגד, הכספים שהובטחו לקבוצות הגברים, בסכומים הגבוהים מפי 30 מהסכומים שמיועדים לקבוצות הנשים, הועברו זה מכבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי