מנהלת הליגה לנשים מאיימת: "תיעשה פנייה מחודשת לבג"צ"

לימור פלג
לימור פלג | עודד קרני איגוד הכדורסל

במכתב למשרד התרבות והספורט ולמשרד האוצר נטען כי ההבטחות לכ-450 אלף ש"ח לכל קבוצה הופרו וקיצוץ נוסף צפוי להתרחש, מה שיפגע באופן דרסטי בענף: "קבוצות הנשים לא זוכות ליחס ראוי", כתב היועץ המשפטי

(גודל טקסט)

לאחר שהתקציב שהבטיח משרד התרבות והספורט בבג"צ קוזז בכמעט מחצית, מנהלת ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל הודיעה היום (חמישי) כי ככל שלא תשונה ההחלטה בימים הקרובים, תאלץ לפנות לבית המשפט העליון פעם נוספת: "ענפי הגברים מקבלים תמיכות מוסוות בסכומים אסטרונומים והסכמי שיווק פיקטיביים בחסות המדינה". נכתב בפנייה למשרד התרבות והספורט ולמשרד האוצר.

כזכור, במסגרת עתירה שהגישה מנהלת הליגה בשנת 2016, הצהירו המדינה ומשרד התרבות והספורט כי יקצו מידי שנה, במשך חמש שנים, הקצבה של כ-450 אלף שקלים לכל אחת מקבוצות ליגת העל. עם זאת, במנהלת טוענים כי בניגוד להתחייבות לבג"צ, בפועל תקציב הקבוצות בשנת 2018 עמד על 420 אלף ₪ בלבד לקבוצה ובשנת 2019 מתכוון המשרד לבצע קיצוץ נוסף, ולהפחית 150 אלף ₪ לכל קבוצה מ-450 אלף ש"ח כפי שהתחייבה המדינה בפני הבג"צ. הקיצוץ צפוי לפגוע באופן דרסטי בקבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל.

על פי מכתבו של היועץ המשפטי למנהלת, עו"ד אורי כהנא ממשרד כבירי נבו קידר בלום המתמחה במשפט ציבורי מגדרי בתחום הספורט, מדובר בהפרה חמורה של התחייבות המדינה לבג"צ, אשר למעשה לא הקצתה את המקורות התקציביים להם התחייבה לדרישת בג"צ, לצורך לתמיכה בקבוצות הנשים.


רמלה חוגגת אליפות בעונה שעברה. פנייה נוספת לבג"צ (עודד קרני, ליגת ווינר נשים)

במכתב, שנשלח אתמול (רביעי) למנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, נכתב: "מזה שנים רבות שספורט הנשים בכלל ובפרט במדינת ישראל סובל מתקצוב חסר, מה שמוביל לקשיים משמעותיים ביכולת ההתנהלות של קבוצות ספורט נשי בכלל ובפרט בענף הכדורסל. בעוד ענפי הספורט הגבריים זכו עשרות שנים לתמיכות 'מוסוות' בסכומים אסטרונומיים באמצעות 'מענקים מיוחדים' ובהמשך באמצעות הסכמי 'שיווק' פיקטיביים. קבוצות הנשים תוקצבו בתקצוב נמוך מאוד, ועודן מתוקצבות כך ולא זוכות ליחס הראוי להן".

עוד מציין היועץ המשפטי למנהלת, במכתבו למנכ"ל משרד האוצר ולמנכ"ל משרד התרבות והספורט כי גם סכומים נוספים שהובטחו להם במסגרת העתירה בבג"ץ, ומוענקים להם כחלק מהסכמי שיווק עם 'אתנה' והטוטו, מעוכבים באופן שיטתי, ומועברים למנהלת רק לאחר תום עונת המשחקים. כך, נוצר מצב שליגת העל, שיצאה לדרך ביום שני השבוע נפתחה, שוב, תחת עננה כבדה של אי ודאות. למעשה, ההחלטה בדבר הקיצוץ בתקציבים (המגיעים לקבוצות עבור העונה שהסתיימה) הגיעה לידיעת הקבוצות רק בשבועות האחרונים, כאשר אלה כבר הסתמכו וציפוי לתקצוב המלא, כפי שאמור היה להיות מועבר ממשרד התרבות והספורט.

בנוסף, נטען במכתב כי האפליה כנגד ספורט הגברים בולטת גם בהסכמי השיווק של המועצה להסדר הימורים בספורט. כך, מתוך סכום של כ-50 מיליון שקלים להסכמי שיווק אשר רשאית המועצה להעביר לאיגודי וגופי ספורט, רק חצי מיליון מוקצה למנהלת הנשים, והיתר – לספורט הגברים, ובפרט לליגת העל בכדורגל. יחס של 1:100.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי