הערעור של רמלה נדחה: אליפות כדורסל הנשים תישאר ברמת גן

אליסון אייטהואר מול צ'לסי הופקינס
אליסון אייטהואר מול צ'לסי הופקינס | לירון מולדובן, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים

דיקטוריון המנהלת קיים ישיבה מיוחדת והחליט לאשרר את ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, למרות ניסיונה של האלופה היוצאת לערער על כך. יו"ר המנהלת פנתה למשרד הספורט בבקשה לסיוע במשבר הקורונה

(גודל טקסט)

בתום ישיבה מיוחדת שהתקיימה היום (חמישי) במנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אפשר להכריז סופית: מכבי עירוני רמת גן אלופה לעונת 2019/20. כזכור, הקבוצה שהוליכה את טבלת הליגה בתום שלושה סיבובים קיבלה את התואר בעקבות החלטת המנהלת לסיים את העונה עקב משבר הקורונה, אולם אליצור רמלה, האלופה היוצאת, הגישה על כך ערעור מוקדם יותר השבוע, לכן אחר הצהריים נערך דיון מיוחד בין ראשי כל הקבוצות ונציגי האיגוד, בו הוחלט לאשרר את הפסיקה שנקבעה ביום ראשון שעבר. 10 מחברי הדירקטוריון הצביעו בעד ההחלטה, בעוד שניים בלבד התנגדו לה ואחד נמנע.

בנוסף, הוחלט על הקפאת היורדות ללאומית וככל שהפועל גלבוע תעלה מליגת המשנה, תגדל הליגה הראשונה ותמנה 11 קבוצות בעונה הבאה. ההחלטה תועבר לאיגוד הכדורסל, הקובע את תקנות העולות והיורדות.

בתוך כך, עדכנה יו"ר המנהלת הילה קניסטר בר דוד, כי פנתה למנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי בבקשה לסיוע במשבר אליו נקלע ספורט הנשים בעקבות מצב החירום במדינה, וציינה כי בכוונתה להיאבק על קיומו של ספורט הנשים בישראל בשנים הקרובות. על פי המכתב, בעקבות משבר הקורונה, ספגה ליגת העל לנשים בכדורסל נזקים כספיים כבדים, ולמעשה "תוכניות, פרויקטים, התקשרויות, הסכמי חסות ותמיכות בהיקף של כ-שמונה מיליון שקלים, עליהם עבדו במנהלת תקופה ארוכה, ירדו כולם לטמיון".

שניס ג'ונסון. האליפות תישאר ברמת גן (לירון מולדובן, מנהלת ליגת העל לנשים)
שניס ג'ונסון. האליפות תישאר ברמת גן (לירון מולדובן, מנהלת ליגת העל לנשים)

עוד ציינה בר דוד במכתבה כי "מעבר לנזקים הישירים, ספגו המנהלת והקבוצות נזקים כבדים נוספים, וזאת כתוצאה מביטול תוכניות ופרויקטים אותם קידמתי גם אני באופן אישי, מאז כניסתי לתפקיד יו"ר המנהלת. ככל שהעברת התקציבים לקבוצות לא תמומש במלואה בשנה זו, בשל משבר הקורונה או מכל סיבה אחרת, ייגרם בשל כך נזק בלתי הפיך לכדורסל הנשים בישראל, נזק שאחריתו מי ישורון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי