סייקלינג אקדמי השלימה את הסגל לקראת הג'ירו בישראל

עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין | סייקלינג אקדמי

הקבוצה החתימה את הרוכב הישראלי עומר גולדשטיין על חוזה לשנתיים לקראץ העונה החשובה בתולדותיה והטורניר היוקרתי שייערך הארץ

(גודל טקסט)

לקראת פתיחת עונת 2018 וכחלק מההכנה לתחרות ג'ירו דה איטליה שתתחיל לראשונה בישראל: קבוצת האופניים המקצוענית הישראלית סייקלינג אקדמי החתימה את הרוכב הישראלי עומר גולדשטיין על חוזה לשנתיים ובכך השלימה את בניית הסגל החזק והיקר ביותר מאז הקמתה במטרה מוצהרת לנסות ולנצח שלבים בתחרויות הגדולות בעולם.

ההחתמה משלימה את בניית הסגל לעונה הרביעית והחשובה בתולדות הקבוצה, הכולל: 24 רוכבים מקצוענים מ-16 מדינות ולראשונה 5 ישראלים בסגל, כשהמטרה העיקרית של הקבוצה לשנה הקרובה שהיא שואפת להשתתף באחד משלושת הטורים הגדולים בעולם. הסגל המחוזק החדש של אקדמי נבנה בהשקעה כספית בלתי מבוטלת של בעליה הפילנתרופ הקנדי סילבן אדאמס ואיש העסקים הישראלי רון בר און לצד גיוס נותני חסות חדשים. תקציבה של הקבוצה שהתקדמה בשנה שעברה לדרג הפרו קונטיננטל השני בחשיבותו בעולם גדל כמעט פי שניים ועומד על קרוב ל-5 מיליון יורו, לאחר שהוקמה לפני כשלוש שנים בתקציב של פחות ממיליון יורו.

הפילנתרופ הקנדי סילבן אדאמס שעומד מאחורי הקבוצה:"אני כבר לא יכול לחכות לתחילת העונה החדשה. הקמנו סגל מורחב מאד וחזק שכולל שורה של רוכבים בין לאומיים בעלי ניסיון ורקורד מוכח כולל ניצחונות במרוצים הגדולים בעולם. הם מצטרפים לגרעין המוכשר והצעיר שלנו שכבר צבר ניסיון במרוצים רבים, והישראלים שקודמו מקבוצת העתודה כמו עומר גולדשטיין. איש העסקים רון בר און, הבעלים של הקבוצה ומייסדה, הוסיף: "אנחנו מאמינים שנהיה קבוצה חזקה מאד שתעשה היסטוריה כקבוצה הישראלית הראשונה בגראנד טור הג'ירו איטליה. עומר והישראלים הם הסיבה להקמת הקבוצה: לחולל את מהפיכת האופניים בישראל ולהעניק הזדמנות לרוכבים ישראלים להגשים חלום ולהתחרות במרוצים הגדולים בעולם. לכן, סמלי בעיני שעומר הוא הרוכב המשלים את הסגל המשודרג של אקדמי לשנת 2018."

בעונה שעברה זכו רוכבי קבוצת סייקלינג אקדמי ב-8 ניצחונות אבל אתגר הג'ירו האיטלקי דרש השקעה מאסיבית. בחודשים האחרונים הוחתמו בזה אחרי זה רוכבים בעלי שם עולמי כבן הרמנס הבלגי וראובן פלאזה הספרדי, שזכה בשלבים בטור דה פראנס ובוולטה ספרד. לקבוצה הצטרפו רוכבים מצטיינים מקולומביה, נורבגיה, איטליה ואוסטרליה, ואלוף עולם לשעבר, כך שבעונה הקרובה יתחרו בשורות סייקלינג אקדמי 4 אלופים לאומיים, ובראשם אלוף טורקיה אמט אורקן שהצטרפותו לקבוצה הישראלית זכתה לאהדה ותמיכה רחבה בטורקיה למרות המתיחות ביחסים בין שתי המדינות. עם רוכבים מ-16 מדינות שונות, אקדמי תהיה אחת הקבוצות עם היצוג הבין לאומי הרחב ביותר בסבב העולמי ובמקביל גם תשמור על אופיה כבעלת אחד הסגלים הצעירים ביותר בעולם.


גולדשטיין. החתמה מבטיחה (סייקלינג אקדמי)

עומר גולדשטיין (21), שהפך לרוכב הישראלי החמישי של הקבוצה ולרוכב הצעיר ביותר בסגל הקבוצה אמר: "חלמתי על הרגע הזה מאז שהתחלתי לרכוב על אופניים בגיל 8, אבל עבורי החלום רק מתחיל. אני מקווה יום אחד לעמוד במדי אקדמי על פודיומים. זה ידרוש ממני עבודה קשה מאד ואולי לא מעט זמן אבל קיבלתי את ההזדמנות ועכשיו מוטל עלי להוכיח שאני ראוי לה." גולדשטיין נחשב לאחד הרוכבים הכישרוניים ביותר שגדלו בישראל בשנים האחרונות אבל דרכו "להגשים את החלום" ולזכות בחוזה כרוכב מקצועני הייתה רצופת עליות ומורדות. הוא חווה התרסקות קשה לתוך מכונית ליווי באליפות העולם ועבר חודשים ארוכים של שיקום לפני שחזר לרכוב. הופעת הבכורה שלו "כרוכב סטאז'ר" באקדמי ב-"טור רואנדה" האפריקאי לפני שנה בה סיים פעמיים בעשיריה הראשונה, חשפה טפח מיכולותיו.

אבל לאחר שהצטרף לקבוצת העתודה של "אקדמי" התגלו בינו לבין ראשי הקבוצה מחלוקות סביב התנהלותו המקצועית שהביאו להחלטה על שחרורו. הנהלת הקבוצה החליטה להעניק לו הזדמנות נוספת וסייעה לו להתקבל לקבוצה הבאסקית "אמפו". ההצלחה הייתה מיידית: גולדשטיין התגלה שם כרוכב מצטיין, סייע לחבריו לזכות לניצחונות ואף זכה לניצחון בעצמו, הישג נדיר לרוכב ישראלי. "הפרידה מאקדמי היתה בשבילי סוג של מכה בראש" הודה גולדשטיין. "הבנתי שאם לא אקח את עצמי בידיים ואתנהל כמקצוען בכל פרט, אני אאבד את הקריירה. אני כמעט שמח היום שהמשבר הזה הגיע. הוא עזר לי להבין מה נדרש ממני כמקצוען."

רן מרגליות, מנהל קבוצת "סייקלינג אקדמי" אמר: "עומר הוכיח בגרות רבה ולקח את ההזדמנות בשתי רגליו. אנחנו משוכנעים שהוא מגיע אלינו מוכן ובוגר יותר לתחילת קריירה של רוכב מקצוען. אנחנו נתן לו מירוצים ונתן לו הזדמנות להתפתח בסבלנות". גולדשטיין שמצטרף באקדמי לאחיו הבכור, אלוף ישראל רועי גולדשטיין, לא חושש מהאתגר: "זה לא יקרה מהר. אני אלמד מהרוכבים הנהדרים סביבי, אעבוד קשה ואתן הכל לקבוצה עד שיגיע הזמן שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי