מגיע לישראל: כריס פרום יתחרה בג'ירו 2018

כריס פרום
כריס פרום | AFP

רוכב האופניים הבכיר בעולם הודיע שישתתף במרוץ היוקרתי שיחל בארץ במאי הקרוב. השרים רגב ולוין הבהירו להנהלת הג'ירו: "ירושלים היא אחת ומאוחדת, אם לא ישונה הפרסום - ממשלת ישראל לא שותפה לאירוע"

(גודל טקסט)
מילאנו אירחה היום (רביעי) ההכרזה הרשמית על המסלולים ב-21 השלבים של מרוץ האופניים היוקרתי Giro d'Italia לשנת 2018, כולל שלושת השלבים הראשונים של ה-BIG START ג'ירו ד'איטליה בישראל. הבשורה הרשמית הגיעה מכיוונו של כריס פרום, הרוכב הבכיר ביותר כיום, שהודיע בחשבון הטוויטר שיגיע לישראל וישתתף במרוץ.


ה- Giro d'Italia – אחד ממרוצי האופניים הגדולים ביותר בעולם, שיתקיים בפעם ה-101 במאי הקרוב, יצא לראשונה בהיסטוריה מגבולות אירופה ויתחיל בישראל. 176 מהרוכבים הטובים בעולם יגיעו ארצה וירכבו בנופי הארץ במשך שלושת ימי המרוץ הראשונים בטרם יעברו לאיטליה להמשך המרוץ.




המרוץ צפוי למשוך לישראל אלפי תיירים ולספק תשואה כלכלית הנעמדת בעשרות מיליוני שקלים, זאת במקביל למאות מיליוני צופים שצפויים לחזות באירוע בשידורים חיים בכל רחבי העולם.


מאוחר יותר, בעקבות הפרסום באתר התחרות המודיע כי התחרות תתקיים במזרח ירושלים, שרת התרבות מירי רגב ושר התיירות יריב לוין, האמונים על אירוח הג'ירו בישראל, הבהירו להנהלת התחרות: "במידה ולא ישונה הפרסום באתר הג'ירו, המגדיר את מיקום הזנקת הטור כ'מערב ירושלים', ממשלת ישראל לא תהיה שותפה לו".


השרים רגב ולוין הוסיפו: "בירושלים הבירה של ישראל אין מזרח ומערב, אלא ירושלים אחת ומאוחדת. הפרסום הללו הם הפרת הסיכום עם ממשלת ישרל. במידה והפרסום לא ישונה, ממשלת ישראל לא תהיה שותפה לאירוע". 


Yes, I am racing the 2018 @giroditalia@TeamSky#Giro101

— Chris Froome (@chrisfroome) November 29, 2017
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי