שגיב: המטרה לא לסיים את הגי'רו אלא לנצח קטע

גיא שגיב
גיא שגיב | נעה ארנון

אחד משני הרוכבים הישראלים שנבחרו לקבוצת סייקלינג אקדמי וקבעו היסטוריה הציב לעצמו רף גבוה. בעלי הקבוצה: "אני גאה במיוחד ששגיב וניב הצליחו להוכיח שהם ראויים לבחירה". המרוץ ייפתח ב-4 במאי בירושלים

(גודל טקסט)

שני רוכבים ישראלים צעירים, גיא שגיב וגיא ניב מקבוצת Israel Cycling Academy יעשו היסטוריה כשיהיו הרוכבים הישראלים הראשונים אי פעם בג'ירו איטליה, שיוזנק ב-4 במאי מירושלים ויסתיים ברומא ב-25 באותו חודש. פרט לשני הישראלים תורכב הקבוצה הישראלית מרובן פלאסה הספרדי, שכבר ניצח שלבים בטור דה פראנס ובוולטה, בן הרמנס הבלגי, הנמנה על צמרת הרוכבים בעולם, ג'ולייאם בויווין הקנדי, קריסטס ניילנדס האלוף הלטבי שנחשב לאחד הכישרונות הצעירים הבולטים בעולם, זאק דמפסטר האוסטרלי הוותיק והספרינטר האיטלקי כריסטיאן סבאראגלי.

ההחלטה לבחור לבסוף בשני ישראלים הגיעה במפתיע לאחר שההערכות המוקדמות גרסו שרק רוכב ישראלי אחד יוכל לעמוד בקושי העצום של ג'ירו דה איטליה המרוץ שבמהלכו יגמעו הרוכבים למעלה מ-3,500 ק"מ בשלושה שבועות במהירויות וקצבים תובעניים. מכאן ששגיב וניב יעמדו בפני אחד האתגרים הקשים ביותר שניצב בפני ספורטאי ישראלי אי פעם.

"אנחנו בהחלט מודעים לכך שמדובר בהחלטה שתפתיע רבים, אולי אפילו תעורר ביקורת", אמר רן מרגליות, מנכ"ל קבוצת Israel Cycling Academy, "ייתכן מאד שהיינו יכולים להעמיד הרכב לכאורה חזק יותר על הנייר לג'ירו. אבל כקבוצה ישראלית שהוקמה כדי לחולל מהפיכה בספורט האופניים בישראל – אנחנו בראש ובראשונה ולפני הכל מחויבים לחזון שלנו. לכן אנחנו מוכנים במודע לקחת את הסיכון ולשגר למרוץ שני ישראלים, כי כך נוכל לגרום לדור שלם של ילדים להאמין שהחלום אפשרי. אנחנו מודעים היטב שאחד מהם ישלם את המחיר של חוסר הניסיון ולא יסיים את המרוץ אבל הם הוכיחו שהם ראויים להזדמנות, הם בהחלט מסוגלים לעמוד במשימה ואני בטוח שהם יילחמו להוכיח שהאמון שנתנו בהם היה מוצדק."

סילבן אדאמס, מבעלי קבוצת סייקלינג אקדמי אמר: "אני גאה במיוחד שהישראלים הצליחו להוכיח שהם ראויים להרכב הג'ירו והוכיחו שהתוכנית שלנו לטפח ולקדם כישרונות ישראלים עובדת". רון בר און, בעלים נוסף: "אנחנו מעמידים הרכב רוכבים שמסוגל לתת פייט מול הרוכבים הטובים בעולם תחת דגל ישראל בג'ירו דה איטליה. בחירת שני רוכבים ישראלים תעביר מסר: אפשר להגשים את החלום בעזרת עבודה קשה ואמונה".


שגיב. יש לו למעלה מ-150 ימי מרוץ (נועה ארנון)

שגיב בן ה-23, ממושב גבעת ניל"י שבשרון, הוכתר פעמיים ברציפות כאלוף ישראל בין השנים 2015 ל-2017 הצטרף לסייקלינג אקדמי לקראת סוף עונתה הראשונה לפני כשנתיים וחצי כרוכב מתלמד. זו בסך הכל עונתו השלישית כמקצוען, זמן קצר מאד במושגי הענף. שגיב שלא הצליח לסיים את המרוץ הראשון שלו אי פעם בטור קולורדו, הוא רוכב שמאחוריו למעלה מ-150 ימי מרוץ ובשנה שעברה צבר יותר קילומטראז' מרוצים מכל רוכבי הקבוצה. הוא נחשב כבעל מוסר עבודה יוצא דופן, ורוכב יציב מאד שאף שאינו נוטה אמנם להבריק הוא מסייע רבות לחבריו לקבוצה. רוכבי הקבוצה הבין לאומיים מסביבו.

ניב בן ה-24 מהיישוב הקהילתי עצמון בחבל משגב הוא סיפור אף יותר מפתיע משגיב. רק לפני שנה היה המטפס קטן המידות רוכב אופני הרים מהטובים בארץ עם חלום לייצג את ישראל באולימפיאדה. אבל כשסייקלינג אקדמי הקימה את קבוצת העתודה שלה לפני כשנה וחצי, הצטרף אליה ניב ולמרות אפס ניסיון והכשרה כרוכב תחרויות כביש, התפתח במהירות והוחתם בתחילת העונה כרוכב מקצוען בקבוצה הבכירה. בארבעת החודשים הראשונים שלו העונה כרוכב מקצוען ניב ביצע דילוג נוסף.

צ'ל קרלסטרום, המנהל הספורטיבי של קבוצת סייקלינג אקדמי: "ניב עשה אולי את ההתקדמות הגדולה ביותר בקבוצה בזמן כה קצר. האתגר שלו בג'ירו הוא עצום וכמעט חסר תקדים. האם יוכל לעמוד בכך? אני מקווה ומאמין שעם הנחישות הגדולה שלו ובעזרת חבריו לקבוצה שיגנו עליו בעיקר בקטעים המישוריים – הוא יצליח להתמודד".


ניב. "כשהודיעו לי שאני בג'ירו ירד לי סלע מהגב" (נועה ארנון)

שגיב בתגובה לבחירתו: "האמת שלא הופתעתי. עבדתי קשה מאוד כמעט שלוש שנים. אני חושב שהוכחתי שאני מסוגל לתרום לקבוצה ולעזור לחברים שלי לנצח. המטרה שלי אינה רק לסיים את הג'ירו, אני רוצה לעזור במשימה של הקבוצה לנצח קטע ולתרום לרוכבים המובילים שלנו". ניב: "לא ישנתי הרבה בימים האחרונים מרוב לחץ וציפייה להחלטה. כשהודיעו לי שאני בג'ירו ירד לי סלע מהגב. מבחינתי הבחירה בשני ישראלים היא הבעת אמון גדולה. כעת החובה עליי להוכיח שאני ראוי לאמון הזה. אני יודע כמה קשה זה הולך להיות אבל בכנות – אני מאמין בלב שלם שאהיה שם ברומא ואחצה את קו הסיום."

הסגל של קבוצת סייקלינג אקדמי לג'ירו דה איטליה ינחת בישראל בתחילת השבוע הבא ויערוך סדרת אימונים בהרי ירושלים .

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי