גיא ניב: מקווה שהג'ירו ישנה את תרבות הרכיבה בארץ

קבוצת הרכיבה הישראלית סייקלינג אקדמי
קבוצת הרכיבה הישראלית סייקלינג אקדמי | דני מרון

הרוכב הישראלי של קבוצת "סייקלינג אקדמי" דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המירוץ הבינלאומי שייפתח ביום שישי בירושלים: "מודל לרוכבים צעירים". רובן פלאזה: "אני לא יודע אם זה יהיה המירוץ האחרון שלי"

(גודל טקסט)

ביום שישי ייצא לדרך באופן רשמי מירוץ הג'ירו ד'איטליה בירושלים, והערב (שלישי) כינסה קבוצת הרכיבה הישראלית "סייקלינג אקדמי" את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת תחילת המירוץ.

רון מרגליות, מנהל הקבוצה ומייסדיה: "לפני ארבע שנים, נפגשנו רון בר-און (אחד מבעלי הקבוצה) ואני בבית קפה באותו המקום בו נפגשנו הבוקר. הפסקתי את הקריירה שלי וחשבתי מה לעשות הלאה. החלטנו ללכת על הפרויקט הזה כנגד כל הסיכויים, מתוך הקונספט שהג'ירו יגרום לצמיחת ענף האופניים בישראל. אנחנו יכולים להביא את ענף האופניים לאנשים ולגרום להם להיות יותר מאושרים. אנחנו מקדישים את המירוץ לג'ינו ברטאלי. מבחינתי, רכיבת אופניים היא מעין "תיקון עולם".

כריסטיאן סבארגלי האיטלקי: "הג'ירו הוא מירוץ הבית שלי, ואני מאוד נרגש להתחיל את מירוץ הג'ירו השלישי שלי. כשנחתתי כאן הרגשתי את ההבדלים, כי הקבוצה הזאת היא כמו משפחה. וכשהדברים לא הולכים טוב במיוחד, ההרגשה היא אפילו יותר טובה".

גיא שגיב, אחד משני הרוכבים הישראלים בסגל הקבוצה: "אני מאוד נרגש. כל ילד כשהוא מתחיל חולם להיות רוכב מקצוען ואני מתרגש שזה אפילו קורה כאן בישראל".

גיא שגיב וגיא ניב. הרוכבים הישראלים בסגל הקבוצה (דני מרון)
גיא שגיב וגיא ניב. הרוכבים הישראלים בסגל הקבוצה (דני מרון)
.

גיא ניב, הישראלי הנוסף: "זו הזדמנות מצוינת לא רק לעזור לקבוצה שלי, אלא גם לרוכבים צעירים שאני מקווה שאהיה להם למודל. אני מקווה שהג'ירו הזה ישנה את תרבות הרכיבה כאן".

קריסטס ניילנדס הלטבי, מהכשרונות הצעירים של ענף הרכיבה: "גדלתי בקבוצה הזאת. המטרה היא לזכות בקטע אחד לפחות".

רובן פלאזה, הספרדי הוותיק: "כשאתה בסוף הקריירה אתה רוצה ליהנות כי אני לא יודע אם זה לא יהיה המירוץ האחרון שלי, המטרה שלי היא לזכות לפחות בסיבוב או להילחם".

רוכבי סייקלינג אקדמי. חלום שמתגשם (דני מרון).
רוכבי סייקלינג אקדמי. חלום שמתגשם (דני מרון)

סילבן אדאמס, מבעלי הקבוצה: "לקבוצה 3 מטרות: הראשונה להיות אקטיביים בתחרות, להראות את הצבעים ואת העובדה שאנחנו קבוצה מישראל. להראות שישראל מדינה מדהימה. המטרה השנייה היא לזכות לפחות בקטע אחד ואפילו שניים אם נאמין. המטרה השלישית היא להביא רוכב ישראלי לגרנד טור ואת זה עשינו, עכשיו צריך שהם גם יסיימו אותו"

רון בר-און, ממיסדי הקבוצה ומנהלה: "אין דרך יותר מתאימה להתחיל מאשר בירושלים ולגרום לחלומות להתגשם. זו מעין מתנה ליום הולדת 70 לישראל. אני וסילבן הכרזנו שאנחנו רוצים רוכב ישראלי בטור דה פראנס. מעולם לא חלמנו שהג'ירו יתחיל בירושלים ויסתיים ברומא. אנחנו מחברים את כל העולם דרך הרוכבים שמגיעים מ-16 לאומים שונים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי