וולנס זכה בקטע הרביעי בג'ירו ד'איטליה. צפו בהפגנה האנטי ישראלית

ג'ירו ד'איטליה
ג'ירו ד'איטליה | AFP

האוסטרלי רוהן דניס עדיין מוביל את המירוץ, פרום במרחק 57 שניות ממנו. לפני תחילת המירוץ פרצו פלסטינאים למסלול בקטאניה כדי למחות נגד ההשתתפות של סייקלינג אקדמי

(גודל טקסט)
טים וולנס הבלגי הוא מנצח הקטע הרביעי של ג'ירו ד'איטליה שנערך היום (שלישי) במסלול של 202 ק"מ מקטאניה ועד קלטיוג'ירונה בסיציליה. וגם הפעם, כמו בקטע השלישי ברחובות אילת, ראינו מאבק אדיר על קו הסיום.


וולנס זיהה את ההזדמנות לפרוץ כ-100 מטרים לסיום במעלה הרחוב בעיירה הסיציאלנית הציורית. הבלגי עקף את המוביל מייקל וודס וניצח בפוטו פיניש כשהוא קובע 5.17:34 שע' בזמן זהה לכל שלושת הרוכבים שאחריו.


גם רוהן דניס האוסטרלי נתן ספרינט לקראת הסוף והצליח לשמור על ההובלה בג'ירו – 14:23.08 שעות, בשנייה בלבד לפני טום דמולין. וולנס התקדם בעקבות ניצחונו למקום הרביעי הכללי. כריס פרום, אלוף הטור דה פראנס, כבר פתח פער של 57 שניות אחרי דניס.



וולנס. ניצחון בפוטו פיניש (AFP) 


גיא ניב וגיא שגיב, שני הרוכבים הישראלים של קבוצת סייקלינג אקדמי, סיימו במקום ה-131 וה-132 בזמן של 5:25.07 שעות, 7 דקות ו-33 שניות אחרי ארבעת המובילים.


@Tim_Wellens "A really special feeling for my second victory at Giro" | @Tim_Wellens: "Un'emozione davvero speciale per la mia seconda vittoria al Giro" #Giro101pic.twitter.com/ikL4u6CNrp

— Giro d'Italia (@giroditalia) May 8, 2018


 


סייקלינג אקדמי: "מגנים כל סוג של  אלימות"
לפני תחילת המירוץ נרשמו הפגנות קולניות של ארגונים פרו פלסטינים בקטאניה נגד הקבוצה הישראלית על קו הזינוק של היום הרביעי של מרוץ הג'ירו דה איטליה. המשטרה האיטלקית חמושה באלות עמלה כדי לחסום את דרכם.


בשלב מסויים לאחר שהמירוץ יצא לדרכו, עוד ברחובות קטאניה שבסיציליה, הפלסטינים  פרצו למסלול וחסמו אותו אבל כאמור, המשטרה המקומית, חמושה באלות פינתה אותם מהמסלול. הפגנות נגד קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית באירופה אינן דבר חדש. ארגונים פלסטינים ובי די אס מנהלים קרב ממושך מזה חודשים נגד הקבוצה. הם פונים למארגני מירוצים בתביעה להחרים את הקבוצה ועורכים הפגנות נגדה בספרד ובמקומות אחרים באירופה.


עד כה, כל נסיונותיהם לגרום למארגני מירוצים להחרים את סייקלינג אקדמי עלו בתוהו. עם זאת, התקרית הזו של חסימת מרוץ כפי שנרשמה היום בקטאניה היא הראשונה. רוכב סייקלינג אקדמי גיא ניב אמר: "ההפגנות שלהם רק מוסיפות לי מוטיבציה". הישראלים ניב וגיא שגיב זינקו לפני דקות אחדות לשלב הרביעי של מרוץ הג'ירו דה איטליה, שאורכו 198 ק"מ.



השוטרים האיטלקים עוצרים את ההפגנה בקטאניה (יח"צ)


מקבוצת סייקלינג אקדמי נמסר: "סייקלינג אקדמי היא קבוצת אופניים ישראלית שרוכביה מישראל ומרחבי העולם – מייצגים את ישראל ואת מדינותיהם כספורטאים רודפי שלום. הקבוצה מאמינה שבאמצעות ספורט אפשר לחבר בין אנשים, עמים ותרבויות. רוכבים מ-16 מדינות מייצגים את סייקלינג אקדמי והיא פתוחה לכולם. כל רוכבי הקבוצה מונו לשגרירי שלום מטעם מרכז פרס והיא נושאת את יונת השלום על מדיה – הקבוצה היחידה בעולם שעושה זאת. הקבוצה מכבדת את זכותם של אנשים להפגין בכל מקום ולהביע עמדותיהם אבל מתנגדת ומגנה כל גילוי אלימות. ניסיונות להחרים את הקבוצה עלו ויעלו בתוהו משום שאין לכך כל בסיס. אנחנו גאים בהיותנו קבוצה ישראלית ומבינים שלעתים  יש לכך תג מחיר".



דניס. ממשיך להחזיק בחולצה הוורודה (AFP)
 

ובינתיים, התייחס רוהן דניס לשמועות שאחרי ההצלחה שרשם הג'ירו ד'איטליה עם השילוב של ישראל יש מחשבות עתידיות על קטעים של הטור דה פראנס שייערכו בארצות הברית או במולדתו אוסטרליה. "אני חושב שזה כבר מוגזם", אמר דניס, "אני לא רוצה לטוס מעל חמש שעות ביום חופש שלי. במקרה של ישראל, טסנו שעתיים וחצי לסיציליה עם שעה בלבד בהפרשי שעות כך שזה לא היה טיפשי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי