סייקלינג אקדמי הציגה את הרוכבים: "החלום התגשם"

סילבן אדאמס, רון בראון, סייקלינג אקדמי
סילבן אדאמס, רון בראון, סייקלינג אקדמי | דני מרון

הקבוצה שהתקבלה לסבב מירוצי האופניים העולמי ערכה מסיבת עיתונאים חגיגית, הבעלים סילבן אדאמס: "השם ישראל הוא מותג. מבטיח שנעשה רעש גדול בטור דה פראנס"

(גודל טקסט)

איגוד האופניים העולמי אישר אתמול (שלישי) את עלייתה של קבוצת הרכיבה הישראלית סייקלינג אקדמי ל-World Tour, סבב המירוצים החשוב בעולם. גולת הכותרת היא כמובן השתתפותה ההיסטורית של הקבוצה בטור דה פראנס, אחרי שעשתה זאת פעמיים לפני כן בג'ירו דה איטליה (שהוזנק בשנת 2018 מירושלים, כזכור). בעקבות כך, הקבוצה כינסה מסיבת עיתונאים היום, שבה הוצגו הרוכבים כשההתרגשות מההיסטוריה שבדרך הורגשה באוויר.

הבעלים של הקבוצה, הפילנתרופ סילבן אדאמס, אמר: "עם ההתחלה הצנועה שלנו עשינו את זה עד למופע גדול. התחרינו בכל המירוצים הגדולים והכי חשוב שנתחרה בטור דה פראנס, המירוץ הגדול מכולם. הישראלים יצטרכו להרוויח את מקומם כדי להשתתף בטור דה פראנס, אך יחד עם זאת ב-100% יהיו ישראלים במירוץ הזה. נעשה זאת בכחול-לבן עם הנבחרת הישראלית".

"הקבוצה מתארת את הדנ"א של המדינה. יש בה רק תשעה מיליון אזרחים והיא בת 70 שנה. יש בה סטארט-אפ וטכנולוגיה שמשנה חיים. היא לא סין, צרפת או בריטניה. זאת ישראל הקטנה שלנו ואני גאה בה", המשיך היהודי-קנדי, "זו הסיבה שאירחנו כאן את האירוע. זה פרק בהיסטוריה שלנו. אני כאן כדי להישאר. הפרויקט הזה הוא כדי להראות את ישראל לעולם. ישראל אומת סטארט-אפ ואני מבטיח לכם שזו השנה בה הקבוצה תעשה רעש גדול בטור דה פראנס".


"מבטיח שנעשה רעש גדול בטור דה פראנס". סילבן אדאמס (דני מרון)

עוד הוסיף אדאמס: "אנחנו נמשיך לנצח מירוצים. השם ישראל הוא מותג, הוא הראשון בשם הקבוצה שלנו 'ישראל סייקלינג אקדמי'. הרבה מהנוכחים בקהל מבקרים כאן בארץ בפעם הראשונה. מה ראיתם עד עכשיו? האם זה שונה ממה שאי פעם חשבתם? ככה אנחנו נעשה השנה. הקבוצה שלנו מורכבת מ-18 מדינות שונות וזה הסיפור שלנו. ישראל מורכבת מכל קצוות העולם. אני בעצמי עולה חדש. זאת קבוצה ייחודית. המסע הזה התחיל לפני שאני הגעתי. רון בראון, השותף והחבר שלי, יצר כאן משהו בלתי ייאמן".

גם בראון עצמו, מייסד הקבוצה, נשא דברים: "אני לא מאמין שהחלום הזה מתגשם. רק לפני חמש שנים זה עוד היה רחוק שדגל ישראל יונף בטור דה פראנס. עכשיו הוא יתגשם בשנת 2020. נתחרה תחת המגן דוד יחד עם ארבעה ישראלים ועוד 15 רוכבים מכל העולם. יש לנו מסר יפה לעולם, כקבוצה שמייצגת מדינה בה חיים ביחד יהודים, מוסלמים ונוצרים. הקבוצה שלנו רחוקה מפוליטיקה ודת. כולם נמשכו לפרויקט שלנו כמו מגנט. בלי המקצועיות, הרוח, הפרטים הקטנים וכמובן התקשורת, זה לא היה קורה".

קבוצת הרוכבים שתייצג את ישראל בסבב העולמי (דני מרון)
קבוצת הרוכבים שתייצג את ישראל בסבב העולמי (דני מרון)

עוד הוסיף בראון: "אנחנו משפחה ומקווים להמשיך כאן, עם הדור הבא של ישראל סייקלינג אקדמי. הקבוצה תכלול שמונה ישראלים ורוכב אחד מוסלמי ממרוקו, כדי להראות את הפרויקט היפה הזה. תודה לאוהב ישראל, הפילנתרופ סילבן אדמס, שרואה במשימה הזו לא רק לנצח מירוצים. אנחנו מקווים שילדים קטנים יצטרפו לקבוצה שלנו ולתשוקה הזו ועד אז נתראה נתראה בשדרות השאנז אליזה בקיץ".

הרוכב גיא שגיב אמר: "יש לי עור ברווז. אני באמת מצפה לתחילת העונה הזו וכמובן לטור דה פראנס. אני אנסה להיות בכושר הכי טוב שאפשר כדי להשתתף באירוע. יש לי הרבה חששות, משום שמדובר בקפיצת מדרגה ובאתגר גדול. זה לא בלתי אפשרי ונעשה את המיטב. אנחנו צריכים להיות מוכנים בעזרת הצוות, גם מנטלית וגם פיזית".

רוכב נוסף, גיא ניב, הוסיף: "השנה הזאת הולכת להיות גדולה לקבוצה הזו, עם השתתפות בטור דה פראנס. יש עוד מירוצים בדרך לשם. ב-2007 עשיתי טיול בר מצווה לטור דה פראנס ועכשיו אני הולך להשתתף בתחרות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי