סטארט אפ ניישן נערכת לפתיחת הטור דה פראנס: "רגע מרגש והיסטורי עבור ישראל"

סטארט אפ ניישן | נועה ארנון

האירוע הגדול של ענף האופניים יצא לדרך בשבת, ואיתו גם הופעתה הראשונה של קבוצה ישראלית. אדאמס: "יש לנו מסר של שלום לעולם". בר אור: "זה כמו שמכבי ת"א זכתה באליפות אירופה ושמה אותנו על המפה"

(גודל טקסט)

לאחר דחייה של חודש, ביום שבת הקרוב ייפתח הטור דה פראנס במהדורתו ה-107 בהיסטוריה. לראשונה, קבוצה ישראלית ובה רוכב ישראלי ייקחו חלק באירוע החגיגי, והערב (רביעי) קבוצת סטארט אפ ניישן ערכה את מסיבת העיתונאים החגיגית בניס, לקראת המאורע ההיסטורי.

תחילה, הבעלים של הקבוצה סילבן אדאמס סיפר בהתרגשות: "רגע מרגש מאוד עבורנו להיות בבמה הגדולה ביותר. זה הרבה יותר מקבוצה, זה פרויקט ויש לנו משימה. יש לה שני צדדים, בצד אחד אנחנו רוצים להפוך לספורט מוביל בישראל. אירחנו את הג'ירו ד'איטליה לפני כמה שנים ובנינו ולודרום בתל אביב ושם מחנכים ילדים מגיל צעיר לספורט הזה".

"המשימה השנייה שלנו היא להביא את הצבעים הלאומיים של ישראל, כחול ולבן, בגאווה ולהראות את הפנים האמיתיות של ישראל לעולם דרך הספורט והתקשורת. בג'ירו זה היה יפה. אנחנו יפים, מעניינים, אנחנו דמוקרטים ומדינה מאוד בטוחה שיכולה להביא אליה הרבה יותר תיירים. אנחנו מייצגים סטארט-אפים ומציגים לעולם את הטכנולוגיה הישראלית, שהיא משמעותית מאוד ומביאה הרבה תועלת לעולם. יש לנו מסר של שלום לעולם ואנחנו מאוד מתרגשים וגאים להיות במעמד הזה".

סילבן אדאמס
סילבן אדאמס | דני מרון

לאחר דבריו של אדאמס, גם שותפו רון בר אור סיפר בהתרגשות: "רגע מרגש והיסטורי עבורנו. אנחנו משפחה קטנה שהתחילה עם חלום להגיע לטור דה פראנס וזה למעשה מדהים לראות קבוצה קטנה וצעירה שעושה צעד כזה. אנחנו ברגע היסטורי לספורט הישראלי, לענף האופניים ולעם ישראל. המצאנו הרבה סטארט אפים אבל זה סטארט אפ לא פחות גדול מכל אלה".

"3.5 מיליארד איש שיראו את הדגל הישראלי וייצגו בכבוד את ישראל, מגשימים חלום של הרבה רוכבים צעירים שיודעים שאם יעלו על אופניים ויהיו טובים מספיק באקדמיה שלנו, הם יוכלו להיות כמו גיא ניב והרוכבים האחרים בקבוצה העלית ולרכוב בשנה הבאה לצד כריס פרום ולנצח שלבים בטור דה פראנס. זה כמו טל ברודי ומיקי ברקוביץ' שהביאו את מכבי ת"א לנצח באליפות אירופה, זה כמו שנהיה במונדיאל. נהנה מהרגע ומזה שגם בספורט אנחנו מסוגלים להגיע להישגים שכל העולם יראה. ישראל על המפה באופניים ואנחנו נשאר בה".

מי שיעשה היסטוריה יהיה הרוכב גיא ניב, שיהיה לרוכב הראשון שייצג את ישראל על במה הגדולה ביותר של הענף. "אני מרגיש הרבה כבוד להיות כאן. אני רוצה לעזור לקבוצה להשיג את המטרות שלה, שנחצה כולם את השאנז אליזה. אנחנו רוצים לנצח כקבוצה ואעשה הכל כדי לתמוך בחברים שלי" סיפר ניב.

סטארט אפ ניישן | נועה ארנון

הרכב הקבוצה המלא לטור:

גיא ניב – ישראל

אנדרה גרייפל – גרמניה

אנדרה גרייפל – גרמניה

נילס פוליט – גרמניה

תום ואן אסברואק – בלגיה

בן הרמנס – בלגיה

דן מרטין – אירלנד

הוגו הופסטטר – צרפת

קריסטס ניילנדס – לטביה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי