אלאפיליפ ניצח בקטע הראשון בטור, פרום נפגע בתאונה המונית

ג'וליאן אלאפיליפ | CHRISTOPHE PETIT TESSON/AFP via Getty Images

יום סוער במיוחד הסתיים עם זכייה של הצרפתי, האלוף הנוכחי פוגצ'אר בשישי. קודם לכן, אוהדת שהחזיקה שלט קרוב לכביש גרמה לנפילה של עשרות רוכבים, כולל שבעה מהקבוצה הישראלית. הבריטי התאושש וסיים את היום

(גודל טקסט)

איזו פתיחה סוערת לטור דה פראנס 2021. האירוע היוקרתי של ענף האופניים יצא היום (שבת) לדרך עם שתי תאונות המוניות בפלוטון, כאשר בסיום היום ז'וליאן אלאפיליפ סיים כמנצח בקטע הראשון. האלוף המכהן, טאדיי פוגצ'אר סיים שישי.

אם כל הכבוד למנצח הקטע הראשון, שהפך לאלוף העולם הצרפתי השלישי שלוקח את החולצה הצהובה הראשונה בטור, סיפור היום הוא ללא ספק התאונות, בהן נפגעו גם הרוכבים מקבוצת "ישראל סטארט אפ ניישן" עם כריס פרום. בתאונה הראשונה, שהתרחשה כ-47 ק"מ לסיום, כאשר אוהדת החזיקה שלט ועמדה על הכביש גרמה לכך שהרוכב טוני מרטין נפל ומיד לאחר מכן עשרות משתתפים נוספים, כולל חברי הקבוצה הישראלית.

בהמשך המסלול, כ-6 ק"מ לסיום, התרחשה תאונת שרשרת נוספת במהלך המרוץ עם אוהדים שנכחו בצד הדרך, כאשר בתאונה הזו פרום, שזכה בטור ארבע פעמים בעברו, התרסק על הכביש ונזקק לטיפול רפואי לאחר דקות ארוכות בהן התקשה לעמוד. אנדרה גרייפל, גם הוא חבר בקבוצה הישראלית, נפגע בשתי התאונות וגם החליף אופניים.

יום קשה במיוחד בטור דה פראנס | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

בסופו של יום, שבעה מתוך שמונה רוכבי הקבוצה הישראלית נפגעו בתאונות וכולם התאוששו וחצו את קו הסיום. הישראלי היחיד עומר גולדשטיין דורג במקום ה-172, אחד אחרי פרום. המדורג הבכיר של הקבוצה הוא גיום בואבן הקנדי שסיים במקום ה-31. יאשה סוטרלין מקבוצת DSM הראשון לפרוש אחרי התאונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי