הנסיקה לזהב: סיפור הסינדרלה של קונור מקגרגור

מייוותר נגד מקגרגור
מייוותר נגד מקגרגור | מסך

משרברב ואחד שנלחם בקושי מול 500 צופים האירי בנסיקה אדירה והפך לחידה שתנסה לעשות את הבלתי יאומן מול המלך הבלתי מעורער של האגרוף. צחי בניטה מנתח

(גודל טקסט)

בלילה שבין שבת לראשון (4:00, ישיר בספורט1 HD) יתקיים קרב הלחימה הפופולארי והמטורף ביותר שידע עולם אומנויות הלחימה מעולם, קרב שצפוי לשבור כל שיא מכירות ורייטינג אפשרי. כל כך הרבה דברים נאמרו על הקרב הזה: שלא באמת יהיה שם קרב תחרותי, קונור מקגרגור בכלל לא מתאגרף, אבל אי אפשר להתווכח על הסיפור מאחורי הקרב הזה. 


קונור מקגרגור לוחם MMA ואלוף ה-UFC במשקל קל, שנוהג לנצח בזכות יכולות האגרוף שלו בכלוב, מאתגר את פלויד מייוות'ר, מלך האגרוף הבלתי מעורער שמאזנו עומד על 0-49, והפעם בגיל 40 יתאגרף בפעם האחרונה והסופית בקרב הפרישה שלו. 

 



קונור הוא לוחם חצי מקצועני ושרברב ביתר זמנו הפנוי, שעד לפני ארבע שנים וחצי נלחם באולם קטן באירלנד לעיני 500 צופים. ביום ראשון הוא יעשה זאת אולי אל מול מיליוני צופים ברחבי העולם. כדי להבין את הנסיקה של קונור, צריך להתחבר אל האישיות המרהיבה והמיוחדת שלו. האיש שחולם על הבלתי אפשרי ומצליח להשיג אותו. קונור כבש במהירות עצומה את ה-UFC כשזכה באליפות הראשונה שלו, וניצח תוך 13 שניות אל אלדו, האלוף האגדי דאז. האירי היה הראשון לזכות בשני תארים בו זמנית במשקלים שונים, ואחר כך הוא גם סיפר לכולם שיילחם נגד פלויד מייוות'ר. הכל קרה, הוא אמר לכולם מה יקרה עוד לפני, מעטים האמינו, אני לא ביניהם, והוא צדק לכל אורך הדרך. אגב, הוא גם טוען שינצח את פלויד בנוקאאוט. 



מקרגור ומייוות'ר. בדרך לשבירת שיאי ההכנסות  (טוויטר) 


המעטים שהאמינו, אוהדיו המושבעים שמתרבים כל יום והופכים לצבא האמת של קונור מקגרגור הם הדלק שלו, הם הולכים אחריו ומאמינים בו בכל ליבם שינצח את פלויד מייוות'ר. הם עשו את זה גם בעבר, כשאמרו להם שאין סיכוי והם עושים זאת גם כעת. אין להם הסבר רציונאלי איך קונור ינצח, אבל הם יודעים שהוא יעשה זאת. ומי שיאמר אחרת הופך להיות אויב העם. 


קל מאוד ללכת אחרי הכריזמה של קונור. יש לו יכולות דיבור ומשחק גבוהות במיוחד, הוא מאלתר, מצחיק, אידיאליסט והולך באמונה שלמה אחרי הערכים והאמת שגדל איתם. דוגמא שמעידה על כך היא שכל צוות האימון הקרוב שלו אלו אירים שאיתם גדל, ואותם הוא לא מתכוון להחליף למרות שהוא כבר יצא מהשכונה האירית ובכלל מתאמן לקרב שהוא לא MMA. זהו קונור. הולך אחרי האמת שלו, ומאוד לויאלי למקום ממנו הוא מגיע. ולא רק זה, מבחינתו זה בכלל לא חיסרון אלא יתרון שאחרים לא מבינים. 


ניגודים משלימים

אומרים שאהבת אמת מתקיימת כשיש בין בני הזוג ניגודים משלימים. כלומר הרבה תכונות הפוכות, אבל גם בסיס דומה והרבה מן המשותף. וזה נכון מאוד גם לגביי שני הלוחמים. בתאטרון של קידום הקרב, לפעמים נראה לי שקונור ופלויד בעצם צוחקים אחד עם השני ולא אחד על השני. אמנם יש ביניהם טראשטוק רגיל, לא מכוער ובטח שלא תגרות פיזיות. אבל בינינו, שניהם מתים להיות חברים אחד של השני ובגלל זה כיף להם לשתף פעולה בכל יחצון הקרב. 



מייוות'ר. ארה"ב דרוכה לקרב (טוויטר) 


קונור הוא הדבר החדש של עולם הלחימה. הוא מייצג את הספורט הבא, ספורט העתיד, MMA. ספורט אכזרי, אגרסיבי שלא נאמר אלים. הוא בעצמו הפסיד שלוש פעמים, אבל ידע להתאושש שלא כמו אחרים. לדוגמא, אחת שלא ידעה איך להתאושש מהפסד קשה היא רונדה ראוזי, שחטפה עוד הפסד קשה ומצבה הנפשי התערער מאוד והיא לא תשוב לעולם ה-MMA, בטח לא בקרוב. 


לעומתו, מייוות'ר מושלם עם מאזן 0-49. פלויד הוא בעל הבית הגדול, הוא מפיק הקרבות והוא לא היה פלויד אם הוא לא היה מושלם. ענף האגרוף נתפס בעיני הדור החדש כענף משעמם, מסורתי ולא מעניין. ה-MMA נוגס ברווחיו ובתהילתו כבר שנים, ובמידה מסוימת כבר מנצח אותו לפרקים אך עדיין לא מדיח אותו מהצמרת. ניצחון כאן של קונור ישים סימן קריאה על שני הענפים, ולאילו כיוונים הם הולכים. 


וכמו הענפים, כאלו הלוחמים. קונור הוא אחד הלוחמים המלהיבים ביותר בכלוב. סגנון הלחימה שלו ייחודי, תנועה ותזוזה מופלאה ונוקאאוטים לפנתיאון. פלויד, בן ה-40, נחשב למתאגרף ההגנתי הטוב ביותר בהיסטוריה. הקרבות שלו לא מלהיבים, והוא בדרך כלל מנצח בנקודות תוך התחמקות מרשימה לאורך כל הקרב. גם הניצחון האחרון שלו בנוקאאוט, לפני 6 שנים על ויקטור אורטיז, היה כאשר אורטיז הוריד את ידיו, התנצל על נגיחה לא חוקית ומייוות'ר ניצל זאת כדי להכות את ראשו החשוף. 


יחד עם זאת, שניהם אוהבים את החיים הטובים ואת הכסף הגדול. שניהם מאוד מוחצנים שלא נאמר שחצנים, ושניהם חיים בסרט שהשמש זורחת להם אתם יודעים מאיפה. לדעתי הם נהנים מכל רגע ומאור הזרקורים, רק חבל שאחד מהם יתעורר להפסד בקרוב מאוד. 


בחזרה למציאות

אחרי שסיימנו לדבר על הוליווד, חוזרים לזירה, שם הכל נראה פשוט יותר. פלויד גם בגיל 40 יהיה חמקמק ומהיר כמו שד. הגודל הפיזי של קונור יהיה בעוכריו. תשאלו את קאנלו אלברז, המתאגרף הבכיר והגדול פיזית, שלא הצליח לעמוד בקצב של פלויד.



חילופי דברים בין המתמודדים (טוויטר) 


מקגרגור הוא חידה. הסיבה העיקרית לזה מפני שהוא אף פעם לא ערך קרב אגרוף, ולאף אחד אין מושג מה הוא יעשה בקרב. קונור טוען שאמנם זה קרב אגרוף, אבל הוא לא מתכנן להתאגרף מול פלויד כמו שכולם מתאגרפים ובטח לא לתת לו את הכבוד שכולם נותנים לו. 


החידה התעצמה בשבועות האחרונים, לאחר שקונור עשה קרב אגרוף סגור נגד פולי מלינאג'י, מתאגרף בכיר לשעבר עם מאזן 8-36. הקרב הזה הוא הדבר היחיד שיכול לתת אינדיקציה ליכולת של קונור בזירת אגרוף. לטענת קונור הוא ניצח ב-12 סיבובים 0-12 קל, לטענת מלינאג'י היה קרב שקול מאוד. הקרב עורר מחלוקת אחרי שפורסמו ממנו תמונה, ולאחר מכן סרטון בו מלינאג'י על הרצפה. עין חדה תבחין בסרטון שהוא נפל כתוצאה מאיבוד שיווי משקל, אבל ההטעיה שניסו ליצור שהוא על הרצפה כתוצאה מנוקדאון. ככה בדיוק גורמים לקהל להאמין שקונור עוד ינצח את פלויד, ומוכרים עוד כמה אלפי קניות PPV. 


אף אחד עדיין לא יודע מה קונור יעשה בזירה. על פי השמועות המתרחשות ברשתות החברתיות, לטענת מקורביו הוא ינסה לסגור טווחים ולעבוד הרבה בקלינץ', מה שאמור להיות קרב חיבוקים משעמם. מצד שני, איזה עוד טריקים אפשר להמציא נגד מתאגרף הגנתי מושלם בן 40, בלתי מנוצח שמתאמן מאז שהוא נולד? 


בדבר אחד כולם יסכימו, אם קונור מנצח זו אחת הסנסציות הגדולות ביותר שעולם הספורט ידע מעולם, אם לא הגדולה מכולן. 


צחי בניטה הוא חבר פאנל בפודקאסט ה-MMA "עכברי הכלוב", ומנהל קבוצת הפייסבוק UFC & MMA ISRAEL

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי