מייק טייסון בראיון: "אני מצפה למוות, לחיות זה יותר מסובך"

מייק טייסון
מייק טייסון | PUNIT PARANJPE/AFP via Getty Images

המתאגרף לשעבר העניק ראיון ל-"The Sportsman" וסיפק הצהרה צורמת: "ככל שאני יודע יותר על לא להתקיים, הרצון שלי למות הולך וגובר". וגם: ההתמודדות שלו עם משברים

(גודל טקסט)

חייו של מייק טייסון היו מלאי טלטלות, בין אם בתוך זירת האיגרוף או מחוצה לה. בשיאו, האמריקאי היה למתאגרף המפחיד ביותר בתבל והפך לאלוף העולם הצעיר בהיסטוריה בגיל 20 בלבד, ועד היום הוא מחזיק בשיא המתאגרף הצעיר ביותר שהחזיק בו זמנית באליפויות ה-WBA (האיגוד העולמי לאיגרוף), ב-WBC (המועצה העולמית לאיגרוף) וב-IBF (הפדרציה הבינלאומית לאיגרוף).

אולם הפסד לג'יימס באסטר דגלאס ב-1990, שהיווה את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות הענף, הפך את חייו של טייסון למדרון תלול ושנתיים לאחר מכן הוא הורשע באונס ונכנס לכלא. ב-1995 הוא אמנם חזר להתאגרף, אך מבחינה אישית הכל השתנה עבורו ולאחרונה הוא הודה כי מאז הפרישה הוא מרגיש כמו צללית של אותו אדם שפעם שלט בקטגוריית המשקל הכבד ללא עוררין.

בראיון ל-"The Sportsman", טייסון בן ה-53 הרהר במבט לאחור על הקריירה שלו ועל חייו האישיים, וסיפק הצהרה מפתיעה וצורמת משהו. "על סמך הניסיון שלי והאמונות שלי, ככל שאני יודע יותר על לא להתקיים, הרצון שלי למות הולך וגובר", סיפר טייסון.

טייסון על הזירה. חייו הפכו למדרון תלול (TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images)
טייסון על הזירה. חייו הפכו למדרון תלול (TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images)

המתאגרף לשעבר המשיך והסביר: "אני מצפה לזה, לא מפחד מזה. לחיות יותר מסובך מאשר למות ככל הנראה, כי בשביל לחיות נדרש המון אומץ. ללא אומץ, אתה לא יכול להתמודד עם החיים. החיים הם מסע, מאבק. יש אנשים שיש להם הכל והם עדיין נאבקים. אנחנו מתייחסים לעצמנו יותר מדי ברצינות, חושבים שאנחנו משהו. מי לעזאזל, אנחנו כלום! אנחנו באים מכלום, חושבים שאנחנו מיוחדים אבל התהילה היא ח*א!". אתה מגלה שאתה לא מיוחד ואתה יכול ללכת לכלא, למות ולעבור התעללות".

טייסון דיבר גם על ההתמודדות שלו עם משברים: "אני לא מצפה שדברים רעים יקרו לי, אבל כשהם קורים אני מבין את זה ומסוגל להתמודד. התמודדתי עם דברים רעים בעבר, כך היו החיים שלי. אני לא "מחליק" בגלל זה, כשדברים רעים קורים, אני מנסה לעשות משהו. לא נותן לזה לשבור אותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי