צפו: פרו בחצי הגמר אחרי 4:5 מותח בפנדלים על אורוגוואי

שחקני נבחרת פרו
שחקני נבחרת פרו | Felipe Oliveira/Getty Images

רבע גמר הקופה אמריקה: אחרי 90 דקות בלי שערים, הגיע רגע ההכרעה מהנקודה הלבנה. סוארס החמיץ, כל תשעת הבועטים האחרים כבשו והפרואנים בין ארבע האחרונות, ביום רביעי מול צ'ילה

(גודל טקסט)
בעוד כל העולם מחכה לחצי הגמר הלוהט בין ברזיל וארגנטינה, הערב (שבת) הוכרעה זהות העולה האחרונה לשלב חצי הגמר. רבים היו שמים את כספם על אורוגוואי החזקה של אוסקר טבראס, במשחקו ה-200 על הקווים, אלא שלפרו, שרק לפני ימים ספורים הובסה 5:0 מול ברזיל והעפילה לשלב רבע הגמר רק מהמקום השלישי, היו תוכניות אחרות. הנבחרת הציגה משחק הגנה מושלם והצליחה לגרור את המשחק עד לפנדלים, כשקודם לכן נפסלו לא פחות משלושה שערים של הלה-סלסטה.


אורוגוואי לא זכתה בטורניר מאז 2011 והספירה הזו תימשך. לואיס סוארס החמיץ את הפנדל הראשון מהנקודה הלבנה וכל תשעת הבועטים אחריו הצליחו במשימה. אדיסון פלורס היה הבועט החמישי והאחרון של פרו ושלח את החבורה הצנועה לחגוג. שימו לב שעבור פרו זו הפעם השלישית מארבעת הטורנירים האחרונים בהם היא מעפילה עד לשלב חצי הגמר.



הרכבים
אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, ג'ובאני גונסאלס, חוסה מריה חימנס, דייגו גודין, מרטין קאסרס, נאהיטן נאנדס (לוקאס טוריירה, 57), פדריקו ואלוורדה, רודריגו בנטנקור, ג'ורג'יאן דה אראסקאטה, אדינסון קבאני, לואיס סוארז.


פרו: פדרו גאז'סה, לואיס אדווינקולה, לואיס אברם, קרלוס סמבראנו, מיגל טראוקו, יושימר יוטון, רנאטו טאפיה, אנדרה קאריו (כריסטופר גונזאלס, 75), כריסטיאן קואבה (ראול רוידיאס, 85), אדיסון פלורס, פאולו גררו.


משחקו ה-200 על הקווים של אורוגוואי. אוסקר טבארס (Gettyimages)
משחקו ה-200 על הקווים של אורוגוואי. אוסקר טבארס (Gettyimages)



קבאני מול הגנת פרו (Wagner Meier/Getty Images)


מהלך המשחק
דקה 15, הזדמנות ראשונה לשער במשחק. ואלוורדה הגביה כדור  לראשו של לואיס סוארס, שנגח מעט מעל השער והחוצה. חלפו עוד שתי דקות, ועוד הזדמנות לאורוגוואי נאנדס התנהל ברחבה, אך בעט חלש והשוער קלט בקלות. בדקה ה-24, הזדמנות גדולה לאורוגוואי, סוארס פרץ משמאל ובעט, השוער הדף היישר אל קבאני שהחמיץ משני מטרים. בדקה ה-29 אורוגוואי כבר חגגה שער יתרון, שנפסל. אראסקאטה הכניע את שוער פרו, אך השופט פסל את לאחר שהקוון הניף דגל לנבדל.



גודים אחרי עוד שער לזכות נבחרתו שנפסל (RAUL ARBOLEDA/AFP/Getty Images)


המחצית השנייה נפתחה חזקה, כשדקה 47, בעיטה חופשית נהדרת של ואלוורדה מ-30 מטרים, נעצרה בידיו של שוער פרו, גאז'סה. בדקה ה-59 כבש קבאני שער נהדר וחגג, השופט ביקש סיוע מצוות ה-VAR שפסק כי היה נבדל והשער נפסל.


בדקה ה-74, סוארס קיבל כדור בעומק הרחבה ובעט אלכסונית לרשת, השופט קבע שהיה נבדל, אך ביקש את עזרת ה-VAR שקבע כי אכן היה הכובש היה בנבדל. 90 הדקות תמו והשופט הוסיף שבע דקות בגלל ההפסקות הרבות שהיו במשחק. לאחר מכן הגיעה הדרמה האמיתית: דו קרב הפנדלים



פאולו גררו מתרענן. הפסקות רבות במהלך המשחק (Felipe Oliveira/Getty Images)


הפנדלים

לואיס סוארס ניגש ראשון והחמיץ. השוער גאז'סה זינק נכון והדף עם הבטן

פאולו גררו בעט חזק ופרננדו מוסלרה שניחש נכוטן לא הצליח להדוף, 0:1 לפרו

אדינסון קבאני היה הבועט השני ובעט בקור רוח מרשים, 1:1

ראול רודיאס בעט חזק לרשת, שחזור של הפנדל הראשון, 1:2 פרו

כריסטיאן סטואני שנכנס בשביל הפנדלים בעט ימינה בקלות 2:2

יושימר יוטו בעט לחיבורים, 2:3

כריסטיאן בנטנקור לא התקשה אף הוא, שוב לפינה הימנית, 3:3

אדווינקולה בעט חזק לפינה השמאלית ליד הקורה, 3:4

לוקאס טוריירה היה הבועט החמישי והאחרון והיה מודע להשלכות ובעט חזק לרשת, 4:4.

אדיסון פלורס עמד בלחץ ושלח את חבריו לחגוג, 4:5 לפרו בסיום



לואיס סוארס שבור לאחר הפנדל (Felipe Oliveira/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי