גבריאל ז'סוס: "אני מקווה שאוכל לחגוג על אגוארו ואוטמנדי"

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | Buda Mendes/Getty Images

החלוץ חימם את האווירה לקראת הקלאסיקו נגד ארגנטינה בחצי גמר הקופה אמריקה, בברזיל מצפים ממנו ומפירמינו להתעלות. די מריה: "מסי צריך להופיע? לא, עד עכשיו הוא משחק טוב בטורניר"

(גודל טקסט)

המתח בארגנטינה ובברזיל הולך וגובר לקראת המפגש בין הנבחרות בחצי גמר הקופה אמריקה (בין שלישי לרביעי 3:15, שידור ישיר בספורט1). הנבחרת המארחת חוזרת לבלו הוריזונטה, אל אצטדיון ה"מינייראו" שבו הובסה בתוצאה ההיסטורית 7:1 על ידי גרמניה, בעוד אצל התכולים-לבנים מייחלים לניצחון על אדמת המארחת, שיחיה את התקווה סביב הנבחרת אחרי שנים של אכזבות וכשלונות במעמדים הגדולים.

במחנה של הסלסאו התמקדו ביממה האחרונה בקצב ההתאוששות של פיליפה לואיז. המגן השמאלי סובל מכאבים בשריר הירך של רגלו הימנית ולמרות שערך פעילות עם כדור באימון האחרון, הוא התאמן בנפרד מחבריו ולא השתתף בתרגול הטקטי. המבחן הסופי שיקבע את כשירות למפגש יהיה באימון שייערך היום (שני).

מי שבוודאות לא יטול חלק בהתמודדות הוא רישארליסון, שהחמיץ את רבע הגמר נגד פרגוואי לאחר שאובחן בחזרת ושהה בבידוד בפורטו אלגרה. עם זאת, החלוץ חזר למחנה הברזילאי בליל יום ראשון והצטרף לחבריו. שחקן אחר שכן יעמוד לרשות צ'יצ'י הוא קאסמירו, שריצה את עונש ההשהיה וצפוי לחזור להרכב. מאז שצ'יצ'י מונה למאמן, הסלסאו לא הפסידה משחק שבו קשרה של ריאל מדריד היה על הדשא.

לא כבש מעולם נגד אלופת עולם. רוברטו פירמינו (Alexandre Schneider/Getty Images)
לא כבש מעולם נגד אלופת עולם. רוברטו פירמינו (Alexandre Schneider/Getty Images)

בברזיל מצפים מגבריאל ז'סוס להפגין יכולת טובה יותר. חלוצה של מנצ'סטר סיטי שפתח את הטורניר כשחקן ספסל, שכנע את צ'יצ'י להחזיר אותו להרכב הראשון, אך עדיין לא כבש שער בטורניר ואף החמיץ פנדל נגד פרו. ז'סוס מצדו התייחס למפגש עם מי שנמצא לפניו בהיררכיית החלוצים של מנצ'סטר סיטי, סרחיו אגוארו, ועם חברו הנוסף לקבוצה ניקולס אוטמנדי: "בתור ילד ראיתי את אגוארו מבקיע והופך לחלוץ מוביל באנגליה. למדתי המון מהמאבק על העמדה עם שחקן ברמה הזו. לא התערבנו על המשחק, אבל אני מקווה שאוכל לחגוג עליו ועל אוטמנדי כשנחזור".

שחקן נוסף שמצפים למנוע לקטוע רצף שלילי הוא רוברטו פירמינו, שאמנם הרשית 11 פעמים ב-36 הופעות בנבחרת, אבל עדיין לא הצליח לכבוש נגד אלופת עולם לשעבר ובברזיל מרגישים שזה הזמן מבחינת החלוץ לשבור את הבצורת.

אנחל די מריה עשוי להיות ההפתעה בהרכב. (Bruna Prado/Getty Images)
אנחל די מריה עשוי להיות ההפתעה בהרכב. (Bruna Prado/Getty Images)

בארגנטינה מצפים מליונל סקאלוני לשחזר הרכב לראשונה בקדנציה שלו והמאמן צפוי לעשות כן, למרות שלא תרגל הרכב באימון האחרון. אותם 11 שחקנים שניצחו את ונצואלה והיו היחידים שהצליחו לייצר שערים מבין כל הנבחרות ברבע הגמר צפויים לפתוח שוב בהרכב נגד ברזיל, אך עם זאת, ישנו סיכוי שסקאלוני יעשה שינוי אחד על מנת להתאים את עצמו למערך הצפוי של היריבה (4-2-3-1): ייתכן שאנחל די מריה יפתח במטרה לעבות את הקישור ובמקרה כזה, מי שצפוי לפנות את מקומו הוא סרחיו אגוארו.

שני נתונים מטרידים את הארגנטינאים יותר מכל: הראשון הוא שעברו קצת יותר מ-14 שנים מאז הפעם האחרונה שהאלביסלסטה ניצחה את היריבה הגדולה במשחק רשמי. הניצחון האחרון אירע ב-8.6.05 ומאז התקיימו שישה משחקים שבאף אחד מהם לא יצאה ארגנטינה כשידה על העליונה. גרוע מכך, במסגרת הקופה אמריקה היא לא הצליחה לגבור על הברזילאים מאז 1993, כאשר גם אז זה היה בדו קרב פנדלים. הדחות בידי היריבה הכי גדולה שלה ב-1995 ו-1999 והפסדים נגדה בגמרים של 2004 ו-2007, הופכים את הצורך לנצח אותה במשחק הקרוב לדחוף במיוחד.

אין צורך לציין שעיקר הציפיות לקטוע את הרצף מוטלות על כתפיו של ליאו מסי, שעדיין לא כבש שער שדה בטורניר והודה לאחר המשחק האחרון שהוא לא מציג את היכולת הטובה ביותר שלו. די מריה, שחקן שחולק עם מסי את חדר ההלבשה כבר מעל עשור ומייצג יחד איתו את דור הוותיקים של הנבחרת, הדגיש את התרומה של חברו לקבוצה: "עדיין מחכים שליאו יופיע? לא, לדעתי הוא משחק טוב, פשוט לא מבקיע שערים שזה מה שהוא עושה בדרך כלל. הוא רץ המון ונותן הכל, זה דבר מאוד חשוב. הוא יודע יותר מכולם שבקופה אמריקה צריך לרוץ ולחשוב על הכלל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי