צ'יצ'י לקראת ארגנטינה: "אני לא מכיר שום דרך לעצור את מסי"

צ'יצ'י
צ'יצ'י | Lucas Uebel/Getty Images

מאמן ברזיל מתכונן לחצי גמר הקופה אמריקה הלילה (03:15, ספורט1): "אפשר להגביל את התנועה שלו, אבל אי אפשר לנטרל אותו. אני לא הולך לישון הלילה". אגוארו יפתח אצל האלביסלסטה, סקאלוני: "הם פייבוריטים"

(גודל טקסט)

גמר הקופה אמריקה במרחק נגיעה. ארגנטינה היתה בו ארבע פעמים מתוך חמשת הטורנירים האחרונים, אבל לא ניצחה באף אחד מהם ולא זכתה בתואר מאז 1993. ברזיל, לעומת זאת, ניצחה בגמר של 2007 (נגד, כמובן, ארגנטינה), אבל מאז אפילו לא הגיעה לחצי הגמר. שתי הנבחרות הטובות ביותר בדרום אמריקה, לפחות מבחינת כמות הכוכבים והכישרון שיש בהן, ייפגשו הלילה (בין שלישי לרביעי ב-03:15, ישיר בספורט1) לחצי גמר לוהט, מותח ועמוס אקשן כשלכל אחת מהן יש רק דבר אחד בראש: הגביע.

מאז הגמר ההוא של 2007, בו ניצחו הברזילאים 0:3 משערים של ז'וליו בפטיסטה, דני אלבס ועצמי של רוברטו אלז'ה, שתי הנבחרות נפגשו עוד 14 פעמים, מתוכם חמש במסגרות רשמיות. המאזן בתקופה הזו עומד על שישה ניצחונות לברזיל, ארבע לארגנטינה וארבע תוצאות תיקו, אבל כל הניצחונות של הארגנטינאים הגיעו במשחקי ידידות. הניצחון האחרון שלהם על היריבה המרה במשחק רשמי היה אי שם במוקדמות מונדיאל 2006. ובקופה אמריקה? זה לא קרה כבר 26 שנה, מאז הזכייה האחרונה של האלביסלסטה.

הפעם הסיפור יהיה שונה. מאמן ברזיל צ'יצ'י יודע היטב מה מצפה לו: "אין דרך לעצור את מסי", הוא אמר באופן חד משמעי לקראת המשחק, "אם יש דרך כזאת אני לא מכיר אותה. אפשר להגביל את התנועה שלו אבל אי אפשר לנטרל אותו. מצד שני, זה גם בלתי אפשרי לעצור את קוטיניו, פירמינו, נרס או ויליאן".

מסי עובר את טיאגו סילבה.
מסי עובר את טיאגו סילבה. "בלתי אפשרי לנטרל אותו" (VANDERLEI ALMEIDA/AFP/Getty Images)

"אני לא הולך לישון הלילה, המשחק חשוב מדי", הוסיף צ'יצ'י, "אנחנו מצפים מעצמנו לספק את המשחק הטוב ביותר שאנחנו יכולים. ננצח בגאווה ועם היכולת הטובה ביותר שלנו".

השוער אליסון הוסיף: "התחרות מאוד צמודה, אפשר לראות את זה מהעובדה שהרבה משחקים הגיעו לפנדלים – גם שלנו נגד פרגוואי. לכל הנבחרות יש הגנה קשוחה. אנחנו מתכוננים לכל מצב – לפנדלים, להארכה, לנצח בזמן רגיל – נגיע מוכנים".

בצד השני, הארגנטינאים יודעים שניצחון ישתיק את כל הביקורות כלפיהם האלביסלסטה התעוררו מאוחר בקופה אמריקה, ואחרי הפסד ותיקו הצליחו לנצח את קטאר כדי להעפיל לרבע הגמר, שם גברו על ונצואלה. המאמן ליונל סקאלוני נשאל האם מסי יפתח, וצחק. "אגוארו איפתח, את זה אני יכול להגיד. חוץ ממנו, אף אחד לא בטוח בהרכב. גם לא מסי".

אגוארו. כבש רק שער אחד במפעל (JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images)
אגוארו. כבש רק שער אחד במפעל (JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images)

"הברזילאים עדיפים", הודה סקאלוני, "הם משחקים ביחד הרבה זמן והמאמן שלהם נמצא בתפקיד הרבה זמן. זה היתרון שלהם. הם הפייבוריטים לזכות בקופה, הם היריבים שכולם רוצים לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי