צפו: ברזיל גברה 0:2 על ארגנטינה בדרך לגמר הקופה אמריקה

ברזיל חוגגת, ארגנטינה מיואשת
ברזיל חוגגת, ארגנטינה מיואשת | Pedro Vilela/Getty Images

החלום של מסי שוב נגוז: במשחק בקצב נפלא ורווי הזדמנויות, אגווארו מצא את המשקוף, מסי פגש את הקורה, אך צמד החלוצים של ברזיל רשמו יום גדול ובישלו זה לזה: ז'סוס (19) ופירמינו (71). צ'ילה או פרו יחכו

(גודל טקסט)

הקלאסיקו הגדול של דרום אמריקה לא אכזב. כל מי שטרח להשכים קום ולצפות במשחק בין ברזיל וארגנטינה קיבל תמורה מלאה, ריגוש נפלא בשעות הקטנות של הלילה. קצב נפלא, הזדמנויות רבות לשני הצדדים, כוכבים שהתעלו ברגע הנכון – לפחות בצד אחד, אבל כנראה שכמו תמיד: אל תבכי ארגנטינה. הסלסאו של צ'יצ'י ניצחו 0:2 עם שערים של גבריאל ז'סוס (19) ורוברטו פירמינו (71) שבישלו זה לזה. ויפגשו בגמר את המנצחת הערב במשחק בין צ'ילה ופרו.

ליאו מסי חלם להוליך את הנבחרת לגמר שלישי בקופה אמריקה לאחר שהפסיד כבר פעמיים, ולמרות שהנבחרת שלו פתחה את הטורניר בצורה רעה – היא הלכה והשתפרה. ארגנטינה שמרה על אותם 11 מרבע הגמר. הפרעוש אמנם הודה בעצמו: "זה לא הטורניר הכי טוב שלי", אך בכל זאת גרם לחששות גדולים בקרב אוהדי ברזיל ששרקו בוז צורם כשהכרוז קרא בשמו עם הכרזת ההרכבים. הקפטן היה לא רע בכלל, פגש את הקורה וחילק מסירות מעולות, אבל שום נותר עם טעם מר בפה. הוא סיים את הטורניר עם שער אחד בלבד וגם הוא מפנדל.

וברזיל, מצידה, החלה את הטורניר עם ספקות מסוימים לאור הפציעה המאכזבת של ניימאר, אך נראה שהיעדרותו של הכוכב עשתה לה רק טוב, כששחקנים אחרים לקחו את המושכות. לאחר המונדיאל המאכזב, צ'יצ'י רחוק 90 דקות מזכייה ראשונה בקופה אמריקה מאז 2007. נבחרתו, אגב, טרם ספגה שער.


כוח חלוץ: גבריאל ז'סוס חוגג עם רוברטו פירמינו (MAURO PIMENTEL/AFP/Getty Images)

ארגנטינה הייתה הראשונה לאיים על השער עם בעיטה אדירה מרחוק, אבל ברזיל הגיעה למצב של ממש – וגם כבשה. בדקה ה-19 דני אלבס המשיך את הטורניר המעולה שלו והוכיח שהקבוצה בה יחתום – רק תרוויח. המגן עשה מבצע יפה, איתר את פירמינו בצד ימין ושחקנה של ליברפול הוציא כדור רוחב נהדר. לז'סוס נותר רק לדחוק בקלות ממטר, 0:1 לברזיל.

חוסר המזל של הנבחרת של ליאונל סקאלוני החל מייד אחר כך. בדקה ה-30 מסי הרים כדור חופשי וסרחיו אגווארו נגח מצוין אלא שהמשקוף הציל את הסלסאו וההגנה מיהרה להרחיק. כעבור שש דקות מסי לקח את הכדור עוד בחצי המגרש שלו, עבר שלושה שחקנים ומסר הצידה לחלוץ שהבעיטה שלו נבלמה על ידי מרקיניוס.

פיליפה קוטיניו רשם החמצת ענק בדקה ה-55 אחרי מסירה נהדרת של גבריאל ז'סוס, וכעבור שתי דקות ארגנטינה שוב הגיעה למצב מצוין כשמסי, בצד שמאל, נהנה משגיאה בהגנה אבל בעט רק לקורה. אנחל די מאריה וג'ובאני לו סלסו כבר קיבלו קריאה מהספסל מהמאמן סקאלוני וניסו לעזור, ומסי בעט כדור חופשי, אבל ברזיל טסה למתפרצת וסגרה עניין: חסוס דהר, התגבר על שני שחקנים וסיפק בישול גדול לפירמינו. 0:2 לברזיל בדרך לגמר.


שוב אותו סיפור. ליאו מסי מאוכזב ( DOUGLAS MAGNO/AFP/Getty Images)

הרכבים
נבחרת ברזיל: אליסון, דניאל אלבס, מרקיניוס(מיראנדה, 64'), טיאגו סילבה, אלכס סנדרו, קאסמירו, ארתור, אברטון (וויליאן, 64), פיליפה קוטיניו, רוברטו פירמינו וגבריאל ז'סוס (אלאן, 80)

נבחרת ארגנטינה: פרנקו ארמני, חואן פוית', חרמן פסלה, ניקולאס אוטמנדי, ניקולאס טגליאפיקו (פאולו דיבאלה), רודריגו דה פול (ג'ובאני לו סלסו, 67), ליאנדרו פארדס, מרקוס אקוניה (אנחל די מאריה, 59), ליאו מסי, לאוטרו מרטינס וסרחיו אגווארו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי