צפו בתקציר: פרו מחצה 0:3 את צ'ילה ותפגוש בגמר את ברזיל

פאולו גררו
פאולו גררו | JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images

אנדרה קאריו בישל לאדיסון פלורס (21) וליושימאר יוטון (38), פאולו גררו עבר את השוער בדקה ה-90 כל הדרך לגמר ראשון עבור הפרואנים מזה 44 שנה ועוד על חשבון האלופה המכהנת. גאלסה המצטיין גם הדף פנדל של ורגאס

(גודל טקסט)

נבחרת צ'ילה זכתה בשתי המהדורות האחרונות של הקופה אמריקה, ב-2015 וב-2016 ובשני המקרים זה היה אחרי דו קרב פנדלים מהנקודה הלבנה נגד ארגנטינה. הלילה (בין רביעי לחמישי) היא פגשה את נבחרת פרו, הפתעת חצאי הגמר, נבחרת שלפני פחות משבועיים נדרסה 5:0 על ידי ברזיל בשלב הבתים וכעת תזכה להזדמנות לנקמה מול המארחת במעמד הכי גדול של דרום אמריקה – במשחק הגמר ביום ראשון ב-23:00 (ישיר בספורט4).

מאז 1975 לא זכתה פרו להעפיל לגמר ובאותה שנה זו גם הייתה זכייתה היחידה במפעל במתכונתו הנוכחית, מאז שונה שמו ל"קופה אמריקה". היא עשתה זאת בעיקר הודות לאיש בין הקורות, תגלית הטורניר פדרו גאלסה ששוב ושוב הציל את חבריו מספיגת שער. אחרי תצוגה הירואית ברבע הגמר מול אורוגוואי שהסתיימה בהדיפת פנדל ללואיס סוארס ועלייה לחצי, הפעם הוא תסכל את אלכסיס סאנצ'ס וחבריו ועמוק בתוספת הזמן, ביתרון 0:3, גם הדף פנדל שחצני של אדוארדו ורגאס, שניסה להכניע אותו בצ'יפ ועבור הפרואנים הפך את שריקת הסיום למתוקה עוד יותר.

אנדרה קאריו היה אמון על הבישולים לאדיסון פלורס וליושימאר יוטון בדקות 21 ו-38 בהתאמה, השער השני אחרי טעות ענק של גבריאל אריאס בין הקורות של צ'ילה, אבל הגיבור הפרואני הוא ללא ספק פאולו גררו, מי שהיה מעורב בשני השערים הראשונים ובדקה ה-91 מצא את עצמו לא מכוסה, קיבל כדור לאחד על אחד, עקף את השוער ולא רק שקבע 0:3, אלא גם הפך למלך שערי הקופה אמריקה מבין השחקנים הפעילים – היה זה שערו ה-13 בתולדות הטורניר, השתווה בין היתר לגבריאל באטיסטוטה האגדי.

פרו תחגוג בשעות הקרובות ותחל להתכונן למפגש מול ברזיל אחרי שבשלב הבתים ספגה ממנה חמישייה, ואילו צ'ילה, אחרי שתי זכיות רצופות, תיאבק אך ורק על המקום השלישי בשבת מול ארגנטינה (22:00 בספורט1).


גררו עוקף את אריאס. מלך השערים מבין השחקנים הפעילים (Wagner Meier/Getty Images)


גאלסה והפרואנים חוגגים העפלה לגמר אחרי 44 שנה (Wagner Meier/Getty Images)


אחרי שתי זכיות, צ'ילה הושפלה בחצי הגמר (Alexandre Schneider/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי