מורנו: "אשמח לקחת צעד אחורה אם לואיס אנריקה יחזור"

רוברט מורנו
רוברט מורנו | JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

העוזר שהפך למאמן רשמי בשל הטרגדיה של אקס ברצלונה, היה ברור במסיבת העיתונאים של ספרד. על הכושר של ראמוס: "הוא ישחק בוודאות, חוויה לאמן אותו". וגם: המאבק על העמדה בין הקורות, דייגו קוסטה והמוזמן הטרי

(גודל טקסט)
חודשיים וחצי עברו מאז שלואיס אנריקה עזב את נבחרת ספרד בשל בעיות אישיות. בשבוע שעבר פיזר המאמן את הערפל וסיפר שבתו בת התשע נפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן. הסיפור ריגש את כל ספרד, ובינתיים מי שעומד על הקווים וכבר ניהל שלושה משחקים הוא רוברט מורנו ששימש כעוזרו. מורנו קיים מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד רומניה בעוד יומיים (21:35, שידור ישיר בספורט1), והודיע חד וחלק: אם המאמן ירצה לחזור לתפקיד הוא ישמח לקחת צעד לאחור.


מורנו אמר: "המצב לאחרונה לא פשוט ואני לא רוצה לדבר על כך יותר מדי. לואיס נחשב קודם כל לחבר והחברות היא מעל הכל. אם יום אחד הוא ירצה לחזור – אשמח לקחת צעד אחורה ולחזור להיות עוזרו".


המאמן נשאל בין היתר על מרכז ההגנה של הנבחרת, בעיקר בשל כושרו הירוד של הקפטן סרחיו ראמוס.  מבחינת המאמן, אין שאלה בכלל: " סרחיו הולך לשחק. זו חוויה לאמן אותו, אני יכול לומר רק דברים טובים. הוא מתנהג עשר. הוא דוגמא. הוא השחקן שאדרוש ממנו הכי הרבה. הצעירים לומדים ממנו.  לדעתי יש לנו גם מחליפים ברמה גבוהה, יש תחרות".




על דייגו קוסטה: "אני לא רוצה לומר את מה שאני מוצא או לא מוצא בשחקן, זה לא מכובד. אמשיך עם השיטה שהנחיל לואיס שאני מאוד מכבד אותה ומאמין בה – אני מעדיף לדבר על השחקנים שישנם".


 שלושה ימים לאחר המשחק נגד רומניה, תארח ספרד את איי פארו, אך מורנו חושב שזה לא מכובד לדבר על תוצאה גבוהה. "אני רוצה שנהיה טובים עם הכדור וממושמעים בלעדיו. לפעמים צריך לשחק 10-15 מסירות כדי למצוא פרצה ולאיים על השער". בספרד תוהים האם דויד דה חאה ייאבד את מקומו בשער, והמאמן הסכים לומר שהתחרות טובה. פאבלו סארבייה, שחקנה של פריז סן ז'רמן שזכה לזימון בכורה לאחר עונה גדולה במדי סביליה, עשוי לקבל דקות: "הוא יכול לשחק בימין או בשמאל, הוא כובש שערים, הוא שחקן בפרופיל שאני מחפש".


לסיום התייחס מורנו לאנסו פאטי, השחקן הצעיר של ברצלונה שכבש שער נפלא נגד אוססונה עוד לפני שמלאו לו 17 שנה. מורנו אמר: "חייבים להיות עם רגליים על הקרקע. הוא היה אוהד ולפתע הוא רואה את עצמו משחק בקאמפ נואו. צריך להיות סבלני בכל הדרך. אני בטוח שארנסטו ואלוורדה יחליט נכון לגביו".



לואיס אנריקה. הדלת פתוחה בפניו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי