יחכו לקיץ הבא: השחקנים שהיו צריכים לפרוץ ביורו 2020

סנדרו טונאלי
סנדרו טונאלי | Claudio Villa/Getty Images

דחיית הטורניר הגדול ביבשת פגעה בגורמים רבים, בין היתר בכדורגלנים הצעירים שהיו בדרך להכרה בינלאומית ולמועדונים בכירים יותר. רום טל-דן על הכישרונות שיאלצו להמתין ל-2021

(גודל טקסט)

הבשורה ממנה כל אירופה חששה הפכה ביום שלישי לרשמית – טורניר היורו נדחה בשנה וישוחק החל מיוני 2021. עבור לא מעט גורמים מדובר במכה גדולה, החל מאותם אוהדים שהמתינו ארבע שנים ארוכות וקנו מראש כרטיסים ועד לשחקנים שקיוו להציג את כישוריהם בבמה הגדולה ביבשת. היום (חמישי) נתמקד במספר שחקנים צעירים שהיו אמורים לפרוץ בטורניר, שהיה צריך להיפתח בעוד כשלושה חודשים, אבל יאלצו לחכות עוד קצת בגלל נגיף הקורונה.

קלווין סטנגס (גיל 21) – נבחרת הולנד
שחקנה המוכשר של אלקמאר אמנם לבש רק פעם אחת את המדים של נבחרת האורנג', אך הספיק לככב עם שני בישולים במהלך בניצחון 0:5 על אסטוניה ביוהאן קרויף ארנה, אשר נעל את קמפיין המוקדמות של יורו 2020. סטנגס המשחק בקבוצה הראשונה של AZ מאז 2016, הפך בשנה האחרונה לאחד משחקני המפתח של הפתעת העונה בהולנד, שנאבקת ראש בראש עם אייאקס על תואר האליפות, עם 5 שערי ליגה ועוד 8 בישולים ובקיץ סומן למלא את מקומו של ממפיס דפאי שסיים העונה בעקבות פציעה. אבל בדיוק כמו מרבית השחקנים, הפריצה בליגה המקומית הופסקה מסיבה לא צפויה, וככל הנראה גם אם ימשיך בכושר המוצלח במדים האדומים לבנים, לא בטוח שיועדף על פני ממפיס שצפוי לחזור לכשירות מלאה עד אז.


פספס הזדמנת שאולי לא תחזור על עצמה. קלווין סטנגס (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

סנדרו טונאלי (גיל 19) – נבחרת איטליה
עדיין לא ברור מתי העונה הקרובה בסרייה א' תסתיים, אבל את העונה הבאה ברשיה אמורה לפתוח בליגת המשנה באיטליה ללא הכוכב הגדול שלה, סנדרו טונאלי, שמבוקש על ידי המועדונים הבכירים בארץ המגף. היהלום האיטלקי בן ה-19 מסומן כיורשו של אנדראה פירלו לא רק בגלל החזות החיצונית, אלא גם בזכות הדמיון על המגרש. ההצבה בעמדת הפליימייקר האחורי (ראג'יסטה), המסירות החכמות והכדורים הנייחים המסוכנים הופכים את טונאלי לקשר העתיד של האזורי. שלוש הופעות כבר יש לטונאלי בנבחרת הבוגרת ועתידו ככל הנראה לא ייקבע בטורניר כזה או אחר כאשר ההפסד הגדול יהיה בעיקר של ברשיה, שהייתה יכולה להרוויח עליו הרבה יותר.


סנדרו טונאלי. קשר העתיד של נבחרת איטליה (Claudio Villa/Getty Images)

יארי ורסצ'ארן (גיל 18) – נבחרת בלגיה
אין באמת סיכוי לשחקנה הצעיר של אנדרלכט להיכנס להרכב של המדורגת הראשונה בעולם, אבל כניסתו לסגל הייתה יכולה לסמן את חילופי המשמרת שצפויים להיות בכדורגל הבלגי בטורנירים הבאים. בקבוצת הפאר הבלגית כבר תפס ורסצ'ארן מקום של קבע ובנבחרת של רוברטו מרטינס אפילו רשם גול בכורה בניצחון 0:9 על סן מרינו. למרות זאת, עבור השחקן בן ה-18 דחיית היורו יכולה אפילו לבשר טובות, כאשר יגיע לטורניר מנוסה יותר בשנה ואולי יזכה למעמד גדול יותר. בינתיים שמו נקשר למועדונים כמו צ'לסי, באיירן מינכן ור.ב. לייפציג ואם יצליח לעשות קפיצת מדרגה נוספת, אף אחד באירופה כבר לא יוכל להישאר אדיש לכישרון האדיר.


יארי ורסצ'ארן עם רומלו לוקאקו. חילופי המשמרות בדרך? (VIRGINIE LEFOUR/BELGA/AFP via Getty Images)

קספר דולברג (גיל 22) – נבחרת דנמרק
לעומת שאר השחקנים, דולברג כבר נכנס לתודעה של הכדורגל האירופי כבר לפני מספר עונות, כאשר הוביל את אייאקס לגמר הליגה האירופית בשנת 2017. אולם, לאחר מכן החל החלוץ בתהליך בסיגה שכשבסיומה נמכר לניס הצרפתית תמורת 20 מיליון יורו. עבור הדני היורו יכול להיות סוג של ניסיון אחרון להוכיח שהוא אכן שייך לרמות הגבוהות של הכדורגל האירופי, כפי שסומן להיות לפני כמה שנים ולא לסיים כמו מריו באלוטלי, שניסה גם הוא לשקם את הקריירה בניס ולמרות מספרים יפים בליגה, לא ממש הצליח לעבור למקום טוב יותר.


קספר דולברג. אולי הזדמנות אחרונה לחזור לרמות הגבוהות (HENNING BAGGER/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images)

מנור סולומון (גיל 21) – נבחרת ישראל
כנראה שכל מי שקורא עכשיו את השורה הזאת כבר הספיק לצחוק. נכון הסיכויים של ישראל לנצח את סקוטלנד קטנים והאחוזים לגבור על סרביה או נורבגיה קלושים עוד יותר, אבל בואו נעשה כולנו תהליך של דמיון מודרך ולחשוב על סיטואציה שהחבורה בכחול לבן אכן תהיה חלק מ-24 הנבחרות שיעפילו ליורו. מבחינה מקצועית זה אומר להסתיים רע וכל שער שנכבוש היה הופך לחגיגה לאומית, אבל גם במקרה של תבוסות משפילות, שחקן הכנף של שחטאר יציג כמה רגעי קסם שידהימו את השדרנים ברחבי העולם וייכנסו להיילייט של סיכום הטורניר. סולומון הוכיח כבר במשחקי ליגת האלופות כי הוא כבר בשל להתמודד מול הגנות חזקות ומהירות וגם במשחקיו האחרונים בנבחרת התחיל לקחת אחריות וגמל עם שני בישולים. כנראה המחשבה הזאת תישאר בגדר חלום גם בקיץ הבא, אבל בכדורגל כבר קרו דברים מפתיעים יותר.


הסיכויים קטנים להעפיל, אבל סולומון יכול להצית את הדמיון ביורו (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי