צפו בתקציר: צרפת הובכה עם 2:0 מדהים לטורקיה

גריזמן, פוגבה, ז'ירו
גריזמן, פוגבה, ז'ירו | FRANCK FIFE/AFP/Getty Images

אלופת העולם ציפתה למשחק קל, אבל אייהן (30) ואונדר (40) ניצלו טעויות בהגנה כדי להפתיע. בארלה (24), איניסנייה (30) ובונוצ'י (33) חגגו עם איטליה על יוון, בלגיה הביסה 0:3 את קזחסטן, 0:2 לגרמניה על בלארוס

(גודל טקסט)
מוקדמות היורו נמצאות עדיין בשלבים המוקדמים, אבל נדמה שכבר קיבלנו את ההפתעה הגדולה: טורקיה הדהימה היום (שבת) את אלופת העולם צרפת עם 0:2 ועלתה למקום הראשון בבית ח'. במשחקים האחרים, איטליה הביסה 0:3 את יוון, גרמניה ניצחה 0:2 את בלארוס וגם בלגיה לא התקשתה עם 0:3 על קזחסטן. רן בן שמעון וקפריסין יצאו לסקוטלנד אך הפסידו 1:2.


טורקיה – צרפת 0:2
צרפת לא ציפתה ליריבה קשה במיוחד במחזור הזה, ולמעשה אולי לא ציפתה מאף נבחרת בבית – שכולל גם את איסלנד, אלבניה, מולדובה ואנדורה – לעשות לה בעיות. אבל משום מקום, טורקיה הוכיחה לה שאסור לזלזל באף אחת. השיא של נבחרת טורקיה היה אי שם לפני 17 שנה, בהעפלה היסטורית לחצי גמר המונדיאל, ועד היום היא הפסידה לצרפת בכל פעם בה הנבחרות נפגשו. צרפת הודחה בשלב הבתים באותו מונדיאל, ולמשך 90 דקות היה נדמה שיחסי הכוחות חזרו למה שהיו ב-2002.


למען ההגינות, גם הנבחרת הטורקית לא הפגינה כדורגל ענק, אבל שתי טעויות – אחת מהן איומה – של הגנת צרפת במחצית הראשונה הספיקו כדי לתת לטורקים ניצחון ענק ואת המקום הראשון בבית. שלושה משחקים לתוך הקמפיין טורקיה עדיין מושלמת, אבל משחק חוץ קשה באיסלנד מצפה לה ביום שלישי. צרפת, לעומת זאת, תצא לאנדורה למה שאמור להיות טיול התאוששות.


ז'ירו וחבריו לא מאמינים. הפסד ראשון לאחר ארבעה ניצחונות רצופים (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)
ז'ירו וחבריו לא מאמינים. הפסד ראשון לאחר ארבעה ניצחונות רצופים (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)


הרכב נבחרת צרפת: הוגו לוריס, לוקה דין (פרנסאל קימפמבה 46), סמואל אומטיטי, רפאל וראן, בנג'מין פבאר, מוסא סיסוקו, פול פוגבה, בלז מטווידי (קינגסלי קומאן 46), אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה, אוליבייה ז'ירו (ויסאם בן יידר 72).


מהלך המשחק
המשחק החל די בישנוניות, ואף נבחרת לא איימה על השער השני בדקות הראשונות. ההזדמנות הקרובה ביותר היתה של בלז מטווידי, שחדר לרחבה וניסה להעביר כדור רוחב שלא הגיע לשום מקום. בדקה ה-30 קיבלה טורקיה הזדמנות ראשונה, עם בעיטה חופשית שעלתה לתוך הרחבה. מריח דמירל נגח פעם ראשונה, קאאן אייהן נגח פעם שנייה ומשם הכדור הלך לרשת, 0:1 מפתיע לטורקיה.


במקום להתעורר מהשער, צרפת נכנסה להלם והחלה לעשות יותר ויותר טעויות. עשר דקות עברו וההגנה שנחשבה בזמן המונדיאל לטובה בעולם נענשה על טעות נוספת: אומטיטי איבד במרכז המגרש, פוגבה החליק והכדור הגיע לצ'נגיז אונדר, שהכניע את הוגו לוריס והדהים את צרפת והעולם.


שחקני נבחרת טורקיה חוגגים. מחצית מדהימה (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)
שחקני נבחרת טורקיה חוגגים. מחצית מדהימה (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)


יוון – איטליה 3:0
הנבחרת של רוברטו מנצ'יני יצאה למשחק חוץ באתונה, מול הנבחרת היוונית שחייבת את הנקודות כדי להישאר בתמונת המקום השני. כבר מהדקות הראשונות המשחק נטה לכיוון האיטלקים, שבדקה ה-23 מצאו את הרשת לראשונה אחרי בישול מוצלח של אנדראה בלוטי לניקולו ברלה. שבע דקות בלבד חלפו עד שהיוונים נתפסו שוב לא מוכנים, והפעם זה היה לורנצו אינסינייה שסיים באומנות. היוונים עוד לא הספיקו להתאושש וכבר נחתה עליהם המכה השלישית, כשהפעם הבלם לאונרדו בונוצ'י נוגח את השער השלישי בדקה ה-33 וקובע את תוצאת המחצית הראשונה.


הרוחות לא השתנו במחצית השנייה, כשהאיטלקים מנסים פעם אחר פעם למצוא את השער הרביעי. המאמן היווני הכניס למגרש מנוליס סיופיס וחראלמפוס מבריאס במטרה לצמק את התוצאה, אך ללא הועיל. שני הצדדים לא מצאו את הרשת ותוצאת המשחק נקבעה כבר במחצית הראשונה, והאיטלקים ממשיכים להוליך את הבית.




הרכב נבחרת איטליה: סלבטורה סיריגו, אלסנדרו פלורנצי, לאונרדו בוצ'וני, אנדרה בלוטי, ג'ורג'יו קייליני, אמרסון, מרקו וראטי, ז'ורז'יניו, ניקולו בארלה, פדריקו קייזה, לורנצו אינסיניה


בלארוס – גרמניה 2:0
גרמניה פתחה בלחץ כבד ובדקה ה-12 לירוי סאנה, בהופעתו ה-20 בנבחרת ובתספורת חדשה, הטעה את הבלם ובעט חזק לרשת, 0:1. האורחת המשיכה לשלוט ולהגיע למצב, אילקאיי גונדואן בעט מעל השער ממצב נוח בדקה ה-35. גרמניה חיכתה עד לדקה ה-62 וכבשה שער בהתקפה נפלאה: מתיאס גינטר מסר לכיוון הרחבה, סרג' גנאברי השאיר את הכדור למרקו רויס שבעט בקלות וכבש במדי הנבחרת לראשונה מזה שנה. במשחק הבא תארח גרמניה את אסטוניה.


בלגיה – קזחסטן 0:2
לפני המשחק קיבל הקפטן אדן הזאר תשורה מיוחדת לכבוד הגעתו למאה הופעות במדי בלגיה במשחק הקודם. על כר הדשא, הנבחרת של רוברטו מרטינס לא התקשתה לשמור על המאזן המושלם שלה במוקדמות היורו. בלגיה פתחה חזק: בדקה ה-11 אדן הזאר העביר כדור רוחב מצד ימין, הבעיטה של דריס מרטנס פגעה בשחקן הגנה, הטעתה את השוער ונכנסה. בלגיה הכפילה מהר את היתרון: כעבור שלוש דקות טימותי קסטאן, שחקנה של אטאלנטה, הפתעת העונה בליגה האיטלקית, כבש בנגיחה. הבלגים ריחמו עד לשריקה להפסקה כשהסטטיסטיקה הראתה 0:14 בבעיטות לשער ו-73% החזקת כדור. רומלו לוקאקו רצה גם הוא להשתתף בחגיגה ובדקה ה-50 דחק לרשת אחרי בעיטה של מרטנס שפגעה בקורה. המאמן החל לתת מנוחה לכוכביו כשהחליף את קווין דה בריינה ולוקאקו בהמשך. במחזור הבא תשחק הנבחרת שסיימה במקום השלישי בגביע העולם האחרון נגד סקוטלנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי