צפו: גרמניה דרסה את אסטוניה, איטליה חזרה ל-1:2 דרמטי על בוסניה

שחקני נבחרת איטליה חוגגים
שחקני נבחרת איטליה חוגגים | MARCO BERTORELLO/Gettyimages)

המאנשאפט פירקו 0:8 את הנבחרת החלשה. דז'קו הפתיע (32), אבל אינסינייה (49) בשער ענק ו-וראטי (86) קבעו מהפך. צרפת התאוששה מההפסד לטורקיה עם 0:4 על אנדורה, לוקאקו להט עם צמד ב-0:3 של בלגיה על סקוטלנד

(גודל טקסט)
זהו, הסבב הזה של מוקדמות היורו מאחורינו. עד ספטמבר הנבחרות האירופאיות ינוחו, לאחר שהיום (שלישי) התקיים סבב המשחקים האחרון. איטליה חזרה מפיגור ל-1:2 דרמטי על בוסניה הקשוחה, גרמניה פירקה 0:6 את אסטוניה, בלגיה ניצחה 0:3 את סקוטלנד וצרפת התאוששה מההפסד לטורקיה עם 0:4 קל על אנדורה. מהצד הישראלי, רן בן שמעון וקפריסין ספגו הפסד כואב עם 1:0 לרוסיה (לצפייה בתקציר לחצו כאן).


איטליה – בוסניה 1:2

עם שלושה ניצחונות בשלושת המשחקים הראשונים, רוברטו מנצ'יני ידע שכאן טמון המוקש הראשון של נבחרתו: לבוסנים יש סגל מוכשר שכולל שני כוכבים המכירים היטב את השחקנים האיטלקים, מיראלם פיאניץ' מיובנטוס ואדין דז'קו מרומא. דז'קו גם היה זה שכבש את השער הראשון, כשבדקה ה-32 סיים מהלך קבוצתי נפלא עם דחיקה מקרוב לרשת.


האורחת היתה טובה יותר במחצית הראשונה והיתרון הגיע לה, אבל למחצית השנייה עלתה איטליה שונה. היא תקפה ללא הרף, ותוך ארבע דקות השיגה את השוויון ובענק: ברנרדסקי הרים כדור קרן, אינסינייה חיכה על קצה הרחבה ושלח כדור מדהים מהאוויר לחיבורים של איברהים סהיץ'.


אינסינייה. שער לא פחות ממדהים שלו הציל את איטליה (MARCO BERTORELLO/Gettyimages)
אינסינייה. שער לא פחות ממדהים שלו הציל את איטליה (MARCO BERTORELLO/Gettyimages)


השער החזיר את איטליה לתמונה, והשחקנים בכחול המשיכו לתקוף. אבל רק קרוב לסיום, בדקה ה-86, הגיע השער שהשלים מהפך. מרקו וראטי מצא את עצמו חופשי ברחבה ובעט שטוח לפינה, מבטיח לנבחרתו עוד 3 נקודות ומאזן מושלם עד כה בקמפיין.


גרמניה – אסטוניה 0:8
בבית ג', נבחרתו של יוגי לב רשמה ניצחון שלישי ברציפות אחרי שהביסה ללא רחמים את חניכיו של מרטין ריים ועקפה את צפון אירלנד, שהוליכה את הבית ערב המחזור וסיימה בתיקו מאופס מול בלרוס. מרקו רויס (10, 37) וסרז' גנאברי (17,62) כבשו צמדים, לאון גורצקה (20), אילקאי גונדואן (26, פנדל), טימו ורנר (79) ולירוי סאנה (88) הוסיפו שער כל אחד על מנת להשלים את הניצחון המוחץ.



בלגיה – סקוטלנד 0:3
איש לא ציפה לתוצאה אחרת מאשר ניצחון חסר מאמצים של הנבחרת המוכשרת על הסקוטים, שאמנם ניצחו את סן מרינו וקפריסין אך לא נמצאים באותה רמה כמו הזאר, דה בריינה ולוקאקו. האחרון היה חתום על המשחק, כשאחרי עונה מאכזבת מבחינתו ביונייטד הוא פיצה עם משחק גדול בנבחרת וצמד איכותי (45+1, 57).


לוקאקו. שלושה שערים בשני משחקים (JOHN THYS/AFP/Getty Images)
לוקאקו. שלושה שערים בשני משחקים (JOHN THYS/AFP/Getty Images)


בתוספת הזמן דה בריינה חתם עם פצצה מחוץ לרחבה, ובלגיה עדיין מושלמת בראשות בית ט'. כשהבתים הוגרלו בתחילת הקמפיין כולם חזו לבלגיה בית קל, ונראה שהנבחרת שהגיעה לחצי גמר המונדיאל האחרון עומדת בציפיות ויותר.


אנדורה – צרפת 4:0
אלופת העולם התאוששה מההפסד המפתיע לטורקיה ביום שבת האחרון ועלתה על חשבונה לפסגת בית ח', עם ניצחון חוץ קל על אנדורה הצנועה, במקביל להפסד של הטורקים לאיסלנד. קיליאן אמבפה פתח את הסכר בדקה ה-11, וויסאם בן יידר כבש את השני בדקה ה-30, פלוריאן תובאן בתוספת הזמן של המחצית הראשונה וקורט זומה בדקה ה-60 חתמו את תוצאת המשחק.


שחקני נבחרת צרפת חוגגים. אנדורה היא בדיוק היריבה שהם היו צריכים (David Ramos/Getty Images)
שחקני נבחרת צרפת חוגגים. אנדורה היא בדיוק היריבה שהם היו צריכים (David Ramos/Getty Images)


קזחסטן – סן מרינו 0:4
המשחק הראשון של היום התקיים בין שתי הנבחרות החלשות של בית ט', שהסתיים בתוצאה הצפויה של ניצחון קזחי. בהתחלה התקשו חלוצי המארחת מול הנבחרת שנחשבת לאחת החלשות בעולם, אבל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה איסלמבק קואט פתח את הסכר עם שער נהדר. למחצית השנייה עלתה קזחסטן רעננה יותר ובטוחה יותר בעצמה, ותוך ארבע דקות בין הדקה ה-62 ל-66 כבשה פעמיים, כשמקסים פדין וגפורזאן סויומאייב חתומים על השערים. באוירזאן איסלמחאן (79) חתם את תוצאת המשחק ונתן לקזחסטן ניצחון שני בקמפיין, לאחר ה-0:3 המפתיע נגד סקוטלנד במשחק הראשון.



תוצאות נוספות
אזרבייג'אן – סלובקיה 5:1


אלבניה – מולדובה 0:2


בלארוס – צפון אירלנד 1:0


יוון – ארמניה 3:2


הונגריה – וויילס 0:1


איסלנד – טורקיה 1:2


ליכטנשטיין – פינלנד 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי