צפו בתקציר: ניצחון ראשון לפורטוגל במוקדמות היורו, 2:4 סוער על סרביה

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים | PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP/Getty Images

רונאלדו לא סיפק משחק גדול אבל כבש (80) מבישול של סילבה, שהוסיף שער משלו (86). קרבליו (42) היה הראשון להבקיע, גדש (58) הכפיל. מילנקוביץ' (67) ומיטרוביץ' (85) רק צימקו זמנית. צרפת הביסה 1:4 את אלבניה

(גודל טקסט)

ברכות לנבחרת פורטוגל: היא השיגה סוף סוף את הניצחון הראשון שלה במוקדמות היורו עם 2:4 על סרביה – שבעצמה נותרה עם ניצחון אחד בארבעה משחקים והתרחקה מהעלייה לאליפות אירופה. המשמעות לישראל, אגב, שהיא מקבלת פחות סיכויים להעפיל ליורו דרך ליגת האומות כי סרביה עדיין תופסת את המקום בפלייאוף. במקביל, צרפת הביסה 1:4 ללא קושי את אלבניה במשחק שייזכר בעיקר בגלל מבוכת ההמנון בפתיחה.

גם במשחק לא גדול שלו, כריסטיאנו רונאלדו הוביל את חבריו לניצחון גדול וחשוב. הזכייה בליגת האומות לא הבטיחה לאלופת אירופה את הכרטיס ליורו, והיא תצטרך לעשות זאת בדרך הקשה של המוקדמות, אבל כרגע זה עדיין קשה והיא זקוקה לכוכב יובנטוס בשיא כושרו. על פי המחצית הראשונה, בכלל לא היה נראה שאנחנו נקבל שערים במשחק הזה, ואף אחת מהנבחרות בקושי התקרבה לשער.

ואז הגיע דווקא וויליאם קרבליו. קשר בטיס, שלא כבש למעלה מ-18 חודשים, היה במקום הנכון כשדמטירוביץ' שמט כדור והצליח לדחוק אותו פנימה, נותן לפורטוגל שער חשוב לפני המחצית. וזה, מסתבר, כל מה שהמשחק היה צריך. המחצית השנייה היתה חגיגה של התקפות, החמצות ושערים – כשגונסאלו גדש (58) נותן לפורטוגל 0:2, מילנקוביץ' (67) מצמק לאחר כדור קרן, רונאלדו (80) עולה סוף סוף על לוח התוצאות לאחר בישול גדול של ברנרדו סילבה, מיטרוביץ' (85) מצמק עם פצצה וסילבה מוסיף שער לבישול שלו וחותם את המשחק ב-2:4 אדיר בדקה ה-86.

רונאלדו. הנבחרת הפורטוגלית משחקת כמעט אך ורק דרכו (PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP/Getty Images)
רונאלדו. הנבחרת הפורטוגלית שיחקה כמעט אך ורק דרכו (PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP/Getty Images)

ביום שלישי מצפה לפורטוגל משחק חוץ אצל ליטא ואמיליוס זובאס, שהובסו היום 0:3 על ידי אוקראינה. הליטאים הם הנבחרת החלשה בבית, ומחזיקת גביע האומות אמורה לעבור אותם בלי בעיה, אבל אחר כך יש להם עוד משחקים קשים נגד אוקראינה עצמה ונגד לוקסמבורג המפתיעה. ועדיין, כל סיום קמפיין בו פורטוגל לא תסיים בין שתי הראשונות בבית תהיה סנסציה עצומה. לסרביה, בינתיים, יש קרב נגד לוקסמבורג שמסתמן כמלחמה על המקום השלישי ואולי מקפצה למקום השני, אם להיות מעט אופטימיים.

הרכבים
נבחרת פורטוגל: רוי פטריסיו, נלסון סמדו, דנילו, ז'וזה פונטה, רובן דיאז, רפאל גררו, וויליאם קרבליו, ברנרדו סילבה, ברונו פרננדש, כריסטיאנו רונאלדו, גונסאלו גדש.

נבחרת סרביה: מרקו דמיטרוביץ', אלכסנדר קולארוב, מטיאה נסטסיץ', ניקולה מילנקוביץ', ניקולה מקסימוביץ', לוקה מיליבויביץ', נמניה מאטיץ', פיליפ קוסטיץ', דושאן טאדיץ', דאנקו לאזוביץ', אלכסנדר מיטרוביץ'.

מהלך המשחק
כצפוי, כבר מהפתיחה ניסו הפורטוגלים לייצר התקפות דרך רונאלדו, אך ההגנה הסרבית סגרה אותו היטב. בדקות הראשונות אף נבחרת לא הגיעה למצב משכנע, אם כי פורטוגל נכנסה לרחבה של סרביה יותר מפעם אחת. בדקה ה-13 קיבלה האורחת הזדמנות עם כדור חופשי 30 מ' מהשער, אבל הבעיטה הורחקה והריבאונד הגיע לגונסאלו גדש, שבעט חזק מעל השער. סרביה עצמה נכנסה מאוחר למשחק, ומילנקוביץ' בחן את פטריסיו בדקה ה-26 אך ללא הצלחה. רק בדקה ה-42 זזה סוף סוף הרשת: ברונו פרננדס הגביה כדור לתוך הרחבה, דמיטרוביץ' שמט ו-וויליאם קרבליו היה במקום כדי לדחוק פנימה את ה-0:1 של פורטוגל. השער האחרון של קרבליו, אגב, היה בפברואר 18.

המחצית השנייה נפתחה עם ניסיונות של פורטוגל להגדיל את היתרון, ובדקה ה-48 רונאלדו קיבל בעיטה חופשית 25 מ' מהשער – אך הכדור שלו עבר סנטימטרים מהקורה. 10 דקות עברו, והאורחים יצאו לעוד התקפה, שהסתיימה הפעם עם מהלך נפלא של גונסאלו גדש ועם 0:2 נהדר. הקצב של המחצית השנייה לא הזכיר בכלל את המחצית הראשונה, ושתי הקבוצות הראו את יכולות ההתקפה שלהן. אחת מהן הגיעה בדקה ה-67, אז לאזוביץ' נפל ברחבה בדרכו לשער, אך במקום פנדל השופט הצביע על דגל הקרן. דושאן טאדיץ' הגביה, וניקולה מילנקוביץ' התרומם ונגח פנימה את השער המצמק. 1:2, ועם ההתעוררות הזו סרביה גם יכולה להבקיע יותר.

ובכן, לא אם תשאלו את רונאלדו. הכוכב קיבל מסירה נהדרת מסילבה, שבר את מלכודת הנבדל וכבש שער קל כדי לתת 1:3 בדקה ה-80 ולהרגיע מעט את סנטוס. הרגיעה לא ארכה הרבה זמן, כיוון שאלכסנדר מיטרוביץ' החזיר את ההפרש לשער בלבד עם פצצה בדקה ה-85. הקצב המטורף נמשך ודקה בלבד לאחר מכן היה זה ברנרדו סילבה שמצא את עצמו לבד מול השוער וכבש בקלות. את השער שחתם את תוצאת המשחק.

צרפת – אלבניה 1:4
כאמור, המשחק נפתח במבוכה גדולה מצד המארחת, כאשר המנון אנדורה נוגן במקום ההמנון של האורחת אלבניה. הכרוז הצרפתי התנצל. לאחר איחור קל החל הכדורגל, ובזה הצרפתים טובים יותר. אלופת העולם, ללא קיליאן אמבפה ופול פוגבה, נתנה הצגה בכל זאת. הטריקולור פתחה את המשחק נמרצת מאוד ועלתה ליתרון כבר בדקה השמינית: רפאל וראן יצא קדימה ושלח מסירת עומקתנפלאה לקינגסלי קומאן שבעט מכל הלב לרשת וכבש את שערו השני בנבחרת בסה"כ (הראשון במשחק רשמי), 0:1 לטריקולור. בדקה ה-27 הצרפתים המשיכו ללהטט. אנטואן גריזמן שלח עקב נהדר בצד שמאל ללוקאס הרננדז שהעביר מסירת רוחב מושלמת לאוליביה ז'ירו. החלוץ כבש בקלות את ה-0:2. גריזמן היה יכול להצטרף לרשימת הכובשים בדקה ה-37 לאחר שלוקאס הרננדז הוכשל ברחבה, אבל בעט את הפנדל רק למשקוף.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים. ניצחון קל לאלופת העולם (LIONEL BONAVENTURE/AFP/Getty Images)
שחקני נבחרת צרפת חוגגים. ניצחון קל לאלופת העולם (LIONEL BONAVENTURE/AFP/Getty Images)

תומא למאר היה חייב לכבוש בדקה ה-52 אבל התמהמה מתוך הרחבה ונבלם על ידי שחקן ההגנה. מהלך משולש של גריזמן-למאר-ז'ירו הסתיים בבעיטה חזקה של החלוץ בדקה ה-55, השוער האורח הדף נהדר ומנע תבוסה. אחרי החמצות רבות, בדקה ה-68 קומאן השלים צמד אחרי בישול של גריזמן עם סיבוב נפלא בתוך הרחבה.

בדקה ה-77 ג'ונתן איקונה, קשרה הצעיר של ליל רשם הופעת בכורה במדי הנבחרת של דידייה דשאן כאשר נכנס במקומו של קומאן. שמונה דקות בלבד על המגרש הספיקו לו כדי לכבוש לאחר שקיבל מסירה ממחליף אחר, נביל פקיר, וסיים בקלות מול השוער. האורחת הצליחה להשיג שער כבוד שימתיק במעט את הגלולה המרה. סוקול זיקלשי הכניע את הוגו לוריס בפנדל זה נגמר. בניצחון 1:4, רביעייה מספר 4 של אלופת העולם בקמפיין, מה שהקפיץ אותה לראשות הטבלה, כשהיא בשוויון נק' עם טורקיה, זו שניצחה אותה, וכן עם איסלנד. במחזור הבא, בעוד שלושה ימים, תשחק צרפת נגד אנדורה במשחק נוח על הנייר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי