רוברטסון: "קשה להוציא נקודות מבלגיה, אבל אנחנו מאמינים"

אנדרו רוברטסון
אנדרו רוברטסון | Ian MacNicol/Getty Images

קפטן נבחרת סקוטלנד ניסה לשמור על אופטימיות לקראת המשימה הקשה. הבלגים לא שכנעו נגד סן מרינו, אבל המאמן מרטינס למד לקח: "ראיתי מי שהשחקנים שיכולים לשחק יחד ומי אלה שלא"

(גודל טקסט)

בלגיה אמנם ניצחה שלשום (שישי) 0:4 את סן מרינו, אבל במדינה הפלמית היו רחוקים משביעות רצון מהיכולת של השדים האדומים. "לא הוצאנו טוב לפועל", אמר המאמן רוברטו מרטינס, "מספר שחקנים קיבלו הזדמנות להוכיח את עצמם והבחנתי בכך שחלק מהציוותים לא עבדו בצורה חלקה".

מרטינס, שספג ביקורות על שיתופם של עדנאן ינוזאי ודיבוק אוריגי, הסיק מספר מסקנות מהתצוגה הבינונית: "לפני המונדיאל היה לי קשה לבחור את הסגל. עכשיו יש לי הרבה יותר מידע שיקל עליי במשימה, אני רואה אילו שחקנים יכולים לשחק יחד ואיזה לא. כשאתה מרכיב סגל לטורניר גדול, לא חשוב רק לבחור את השחקנים הכי טובים, אלא גם את אלה שמתאימים לשחק אחד עם השני", אמר המאמן במחשבה על היורו בשנה הבאה.

למרות האכזבה היחסית, בלגיה עדיין בפסגת בית 9 במוקדמות עם מאזן מושלם לאחר חמישה משחקים, שעליו היא תרצה לשמור כשתתארח אצל סקוטלנד מחר (21:35, שידור ישיר בספורט2). מרטינס ייאלץ להמשיך להסתדר ללא האחים אדן ותורגן הזאר, שמתאוששים מפציעות, כמו גם אקסל ויטסל ווינסנט קומפאני. בלגיה יכולה לשאוב אופטימיות מהעובדה שרק לפני שלושה חודשים היא ניצחה את סקוטלנד 3:0 משערים של רומלו לוקאקו (צמד) וקווין דה בריינה, שמגיעים גם הפעם בכושר מצוין.

למד לקח נגד סן מרינו. רוברטו מרטינס (Gettyimages)
למד לקח נגד סן מרינו. רוברטו מרטינס (Gettyimages)

אצל הסקוטים, שניצבים במקום הרביעי במרחק שש נקודות מהכרטיס השני ליורו אחרי הפסד 2:1 לרוסיה בשישי האחרון, ייעדרו מגנה של ארסנל קיירן טירני, מאט ריצ'י וסקוט מקנה, שלושתם בעקבות פציעה. מדובר במשחק קריטי עבור נבחרתו של סטיב קלארק על מנת להשאיר לעצמה סיכוי לעלות לטורניר גדול לראשונה מאז מונדיאל 1998.

קפטן הנבחרת אנדי רוברטסון אמר על היריבה: "בלגיה ברמה מעל רוסיה, נצטרך לשמור על הכדור. זו תהיה חתיכת משימה, אבל עלינו להאמין שאנחנו יכולים להוציא מהם נקודות. אנחנו זקוקים לנקודה או שלוש, יהיה קשה להשיג אותן אבל לכו תדעו, אם נופיע למשחק נוכל לגרום להם לבעיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי