צפו: דה בריינה להט, הולנד התפוצצה וגרמניה ניצחה

קווין דה בריינה, רומלו לוקאקו
קווין דה בריינה, רומלו לוקאקו | BUCHANAN/AFP/Getty Images

שער ושלושה בישולים לכוכב ב-0:4 של בלגיה בסקוטלנד, המאנשאפט השיגו 0:2 אצל צפון אירלנד. וגם: אזרבייג'ן הפתיעה את קרואטיה, הכתומים הביסו 0:4 את אסטוניה ורן בן שמעון וקפריסין עמדו במשימה

(גודל טקסט)
במקביל לבית הישראלי, המחזור השישי של מוקדמות יורו 2020 נמשך היום (שלישי). כבר במשחק הפתיחה נרשמה הפתעה גדולה כאשר אזרבייג'ן חילצה 1:1 ביתי מקרואטיה. לאחר מכן נבחרת בלגיה הביסה 0:4 בסקוטלנד, הולנד המשיכה במומנטום החיובי עם 0:4 אסטוניה, בעוד גרמניה יצאה לדרך חדשה עם בזכות 0:2 על צפון אירלנד ורן בן שמעון ונבחרת קפריסין השיגו 0:4 על סן מרינו.


סקוטלנד – בלגיה 4:0
בלגיה לא התקשתה על אדמת סקוטלנד וניצחה את הנבחרת המקומית 0:4. ככה זה כשהראשונה בבית פגשה את האחרונה. הבלגים שמרו על מאזן מושלם בזכות יכולת נהדרת של קשר מנצ'סטר סיטי קווין דה בריינה, שחבש את כובע השף המוכר שלו ובישל שלוש פעמים במהלך המחצית הראשונה. הבלגי המצוין אף הוסיף שער נהדר לקראת הסיום.


רומלו לוקאקו היה הראשון לעלות על לוח התוצאות כבר בדקה התשיעית, כשמצא בקלות את הפינה של השוער הסקוטי מארשל, לאחר מתפרצת נהדרת של השדים האדומים. מופע הקסמים של הקשר הבלגי נמשך בדקה ה-24, תומאס ורמאלן הגיע ראשון לכדור רוחב חכם שהעביר דה בריינה לרחבה וקבע 0:2 מוקדם. השער שכבש בלם ויסל קובה היפנית פתח את התיאבון עבור בלם נוסף.


יאן ורטונגן עלה גבוה לכדור קרן בדקה ה-34 ונגח בעוצמה למשקוף ופנימה. בדקה ה-82 המאסטר שף מצא את הרשת. רומלו לוקאקו איתר את דה בריינה ברחבה וזה בעט כדור מסובב אל הפינה הימנית ופנימה, 0:4 לאורחים. במחזור הבא תארח בלגיה את סן מרינו וניצחון יוכל להבטיח לה את ההשתתפות ביורו.




אסטוניה – הולנד 4:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
הולנד ניצחה כצפוי את נבחרת אסטוניה ומשלימה שני ניצחונות ברציפות לאחר ה-2:4 המהדהד לרשת של גרמניה. חלוץ גלאטסראיי ראיין באבל כבש צמד שערים, שהשאירו את האורנג' בתמונת העליה ליורו, דפאי ו-ווינאלדום הוסיפו. חניכיו של רונאלד קומאן נמצאים במקום השלישי בטבלה עם תשע נקודות, שלוש פחות מהמוליכות גרמניה וצפון אירלנד, אך במאזנם משחק אחד יותר.


המשחק נפתח בשליטה של האורחים, שעלו ליתרון בדקה ה-17. דיילי בלינד העביר כדור רוחב מצוין לרחבה, ראיין באבל היה הראשון להגיע אליו ולבעוט אל הרשת, 0:1 להולנדים. עם פתיחת המחצית השנייה היתרון הוכפל ואת תפקיד המבשל תפס הפעם ממפיס דפאי. קשר אולימפיק ליון הגביה מצד ימין ובאבל נגח מצוין פנימה, 0:2 בדקה ה-48.


הלחץ של הולנד נמשך ורבע שעה לסיום היא עלתה ליתרון 0:3. מתייס דה ליכט שלח כדור עומק לדפאי, שבעט שטוח מסף הרחבה אל הפינה השמאלית של השוער האסטוני לפמנטס. בדקה ה-87 הולנד עלתה ל-0:4 מכדור חופשי שמצא את ראשו של ג'ורג'יניו ווינאלדום. במחזור הבא ב-10 לאוקטובר יארחו ההולנדים את צפון אירלנד באצטדיון יוהאן קרויף ארנה, בקרב ישיר על הכרטיס ליורו 2020.




צפון אירלנד – גרמניה 2:0
לאחר התבוסה לנבחרת הולנד, נבחרת גרמניה הבינה כי המשחק נגד צפון אירלנד, שנמצאת בראש הבית, הוא קריטי במיוחד לאור העובדה שהולנד פגשה את אסטוניה החלשה. לאחר מחצית ללא שערים המגן השמאלי של לייפציג כבש את שער הניצחון בדקה ה-48 עם וולה אדיר מצד שמאל לאחר בישול של יוליאן בראנדט. המארחת לא מצאה ובדקה ה-90 סרג' גנאברי הכפיל את התוצאה והבטיח את הניצחון לנבחרתו.




אזרבייג'ן – קרואטיה 1:1
קרואטיה שניצחה את שני המשחקים האחרונים קיוותה להשיג שלוש נקודות נוספות, על הנבחרת החלשה בבית, שטרם צברה נקודה ערב המשחק. קרואטיה פתחה חזק ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-11 לאחר פנדל מדויק של לוקה מודריץ', אולם בדקה ה-72 טמקין חלילזאדה הדהים של האורחת עם דריבל אדיר שהסתיים עם בעיטה מדויקת לשער וקבע 1:1 בלתי צפוי.





סן מרינו – קפריסין 4:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
רן בן שמעון צריך לומר תודה רבה שנבחרתו הוגרלה נגד הנבחרת החלשה ביותר באירופה. קפריסין מספקת קמפיין מאכזב עם נקודה אחת בארבעה המשחקים האחרונים ואת הניצחון היחיד שלה מלבד הערב היה, ניחשתם נכון, נגד אותה סן מרינו. איוניס קוסולוס פרץ את השכר כבר בדקה השנייה, אליו הצטרפו פוטיס פאפוליס (39), קוסטקיס ארטימטאס (75) לא לפני שכובש השער הראשון הספיק להשלים צמד (72).


תוצאות נוספות
רוסיה – קזחסטן 0:1
הונגריה – סלובקיה 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי