צפו: מקדוניה הצפונית הפתיעה את סלובניה, 0:3 לפולין על לטביה

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | JANEK SKARZYNSKI/AFP/Getty Images

אלמס השלים צמד בדרך להפתעה ענקית והציב את נבחרתו במקום השלישי בבית הישראלי. לבנדובסקי בלט עם צמד והמשיך את הכושר הנפלא. בלגיה פירקה 0:9 את סן מרינו, מהפך אדיר להולנד נגד צפון אירלנד

(גודל טקסט)

במקביל למשחקה של נבחרת ישראל באוסטריה, ברחבי אירופה התקיימו תשעה משחקים נוספים במסגרת מוקדמות יורו 2020, כאשר במשחק המוקדם נבחרת קפריסין של רן בן שמעון ביצעה מהפך וסיימה ב-1:2 נגד קזחסטן. מקדוניה הצפונית הפתיעה בגדול את כולם, כאשר גברה 1:2 בביתה על סלובניה, בדרך למקום  השלישי בבית הישראלי. פולין לא התקשתה נגד לטביה וגברה עליה 0:3. דרמת ענק נרשמה בהולנד, כאשר האורנז' ביצעו מהפך אדיר בדקות הסיום נגד צפון אירלנד ועלו למקום הראשון בביתם. בלגיה, אשר מוליכה בבטחה את ביתה, פירקה 0:9 את סן מרינו בביתה.

מקדוניה הצפונית – סלובניה 1:2
אחרי שניצחה את לטביה, הנבחרת המקדונית רצתה כמה שיותר להישאר בתמונת המקום השני של הבית הישראלי, וידעה היטב כי היא חייבת לנצח את סלובניה. השחקנים של איגור אנגלובסקי הציגו לזית עקשנית מאוד נגד האורחת, ובאו על שכרם בדקה ה-50 כשאליף אלמס מנאפולי העלה את המקדונים ליתרון חשוב, לאחר בישול של גוראן פאנדב הוותיק. אלמס בעצמו השלים צמד בדקה ה-68 והשלים את החגיגה בסניצה. בדקה ה-95 יוסיפ איליצ'יץ' צימק ל-2:1 מהנקודה הלבנה, אך לא קלקל את השמחה של המקומיים, שעלו למקום השלישי בטבלה.

לטביה – פולין 3:0
מוליכת בית 7 פולין יצאה למשחק חוץ קל על הנייר נגד לטביה, שטרם השיגה נקודה במשחקי המוקדמות, וכצפוי לא התקשתה. בדקה התשיעית רוברט לבנדובסקי המשיך את הכושר המעולה בו הוא נמצא והעלה את האורחת ל-0:1 מהיר. בדקה ה-13 החלוץ האימתני הכפיל את היתרון הפולני בנגיעה. הקצב הגבוה נרגע במהלך הדקות שחלפו, לא לפני שקמיל גרוסיצקי כבש בדקה ה-76 את ה-0:3 של פולין וקבע את תוצאת המשחק.

לבנדובסקי. החלוץ המצטיין של באיירן מינכן המשיך את הכושר המשוגע (AFP/GettyImages)
לבנדובסקי. החלוץ המצטיין של באיירן מינכן המשיך את הכושר המשוגע (AFP/GettyImages)

בלגיה – סן מרינו 0:9
חניכיו של רוברטו מרטינס מובילים בבטחה את בית 9 עם מאזן מושלם, וגם נגד היריבה הצנועה מסן מרינו הם ידעו כיצד לבצע את העבודה. לאחר התחלה מעט איטית, בדקה ה-28 חלוצה של אינטר רומלו לוקאקו העלה את הבלגים ליתרון אחרי מהלך אישי מצוין. שלוש דקות חלפו, ונאסר צ'אדלי קבע 0:2 לאחר בישול מלוקאקו. בדקה ה-35, החגיגה הבלגית המשיכה בעזרת שער עצמי של כריסטיאן ברולי, שבא לאחר בעיטת עקב מרהיבה של לוקאקו, שהשלים צמד בדקה ה-41 וקבע 0:4 לבלגיה. טובי אלדרווילד כבש שער חמישי לזכות בלגיה בדקה ה-43, ואקורד הסיום של המחצית הראשונה הגיע מכיוונו של יורי טילמנס, שקבע 0:6 לפני הירידה להפסקה. בדקה ה-80 כריסטיאן בנטקה כבש את השער השביעי, ואילו יארי ורשארן הצעיר השלים 0:8 מהנקודה הלבנה. את המילה האחרונה אמר טימותי קסטנייה מאטאלנטה, שקבע 0:9 אדיר לבלגים בסיום.

חגיגה בלגית. לוקאקו הבריק עם צמד (DIRK WAEM/AFP/Getty Images)
חגיגה בלגית. לוקאקו הבריק עם צמד (DIRK WAEM/AFP/Getty Images)

הולנד – צפון אירלנד 1:3
נבחרת האורנז' ידעה היטב שהיא חייבת לנצח את הנבחרת האירית, אשר מדורגת לפניה בטבלת הבית, במטרה להיצמד לגרמניה המדורגת ראשונה. המשחק ברוטרדם לא התעלה לרמה גבוהה, והחבורה של רונלד קומאן התקשתה מאוד למצוא את הרשת של ביילי פיקוק. בדקה ה-75 כל יושבי האצטדיון היו בהלם, כאשר ג'וש מגניס מהאל סיטי העלה את האורחים ליתרון 0:1. חמש דקות בלבד חלפו, וממפיס דפאיי צינן את ההתלהבות של צפון אירלנד. עמוק בתוך תוספת הזמן, לוק דה יונג המושמץ הפך לגיבור לאומי כאשר הפך את התוצאה בביתה של פיינורד. בדקה ה-94 דפאיי השלים צמד ושלח את ההולנדים זמנית לפסגת הבית, על חשבונה של גרמניה.

דפאיי. הביא את השינוי עבור הולנד ברוטרדם (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
דפאיי. הביא את השינוי עבור הולנד ברוטרדם (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

קזחסטן – קפריסין 2:1
אחרי שלא הפסידה בשני המשחקים האחרונים, קפריסין של רן בן שמעון עלתה לכר הדשא בקזחסטן במטרה להתקרב לנבחרות בלגיה ורוסיה, אשר מובילות את בית ט' בבטחה. תחילה, שחקניו של המאמן הישראלי, הציגו יכולת פושרת מאוד ובדקה ה-34 ספגו שער מתמירלן ירלנוב הסתער על כדור חוזר והעלה את המקומיים ליתרון. במחצית השנייה האורחת נכנסה למשחק, ובדקה ה-73 השיגו את השוויון המיוחל כאשר פיירוס סוטיריו עלה גבוה ונגח שער יפהפה. בדקה ה-85 ניקולס יואנו השלים את המהפך הקפריסאי, כשקיבל מסירה מיואנו קוסטי וגלגל לרשת החשופה את שער הניצחון, אשר ביסס את נבחרתו במקום השלישי בבית.

ניצחון שני ברציפות לבן שמעון (Ian MacNicol/Getty Images)
ניצחון שני ברציפות לבן שמעון (Ian MacNicol/Getty Images)

תוצאות נוספות:
בלארוס – אסטוניה 0:0

קרואטיה – הונגריה 0:3

רוסיה – סקוטלנד 0:4

סלובקיה – וויילס 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי