פרנקו פודה: "הצלחנו להחזיק את זהבי ודאבור תחת שליטה"

פרנקו פודה
פרנקו פודה | DOMINIK ANGERER/AFP/Getty Images

מאמן נבחרת אוסטריה חגג את הניצחון על ישראל: "השחקנים שלי לעולם לא מרימים ידיים, הגיע לנו שער השוויון לקראת ההפסקה ובמחצית השנייה השחקנים שלי הראו למה הם מסוגלים". בראשון: משחק חוץ קשה אצל סלובניה

(גודל טקסט)

בעוד בצד הישראלי היתה אכזבה וכאב, האוסטרים חגגו אתמול (חמישי) עד השעות הקטנות של הלילה את הניצחון 1:3 על הנבחרת בכחול לבן, שהציב אותם בעמדה הטובה ביותר להשיג את הכרטיס השני ליורו 2020 למרות ההפסד 4:2 בסמי עופר אי שם במרץ.

"אני חייב להחמיא לנבחרת שלי", אמר המאמן פרנקו פודה בסיום, "השחקנים שלי לעולם לא מרימים ידיים, תמיד חוזרים לבסיס – כמו נגד מקדוניה הצפונית. זה מראה את הרוח הקבוצתית ואת איכות השחקנים".

"לא שיחקנו טוב ב-20 הדקות הראשונות, המשחק כמעט ברח לנו ולא הדבקנו את המהירות והעומק שלו", הוסיף הגרמני, "המסירות שלנו היו לא זהירות. עד שהתאפסנו, ישראל כבשה שער יתרון בבעיטה השנייה שלהם. מאותו רגע שיחקנו טוב יותר, הגיע לנו שער השוויון רגע לפני ההפסקה".

סביצר חוגג את שער הניצחון.
סביצר חוגג את שער הניצחון. "המשחק כמעט ברח לנו" (HERBERT NEUBAUER / Contributor)

המחצית השנייה: "תודה לאל שלקחנו את השליטה, כי היו לנו הזדמנויות טובות עוד לפני השערים. בחדר ההלבשה נגעתי בכמה דברים, אמרתי לשחקנים שאני רוצה לראות אותם עם יותר ביטחון ועם יותר מהירות. הם הראו את זה על המגרש בחזרה לדשא".

20 הדקות האחרונות: "למרות שהובלנו, לא היינו רגועים ולא הצלחנו לסגור את ההגנה כמו שצריך. החילופים שעשיתי הצליחו לסגור את נאתכו וסולומון. ככה החזקנו גם את זהבי ודאבור תחת שליטה, ועד הדקה ה-90 לא היו להם הזדמנויות".

הפציעות בסגל: "אתה לא מגיע ליורו עם 11 שחקנים, אלא עם 23. כולם צריכים להיות מוכנים לשחק, תמיד יש מצבים שבהם נצטרך שחקן מקצה הספסל. ככה גם היה היום".

שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים.
שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים. "למרות היתרון לא היינו רגועים" (HERBERT NEUBAUER / Contributor)

אוסטריה תפגוש ביום ראשון את סלובניה, אותה כבר ניצחה בבית מוקדם יותר בקמפיין. העובדה כי מקדוניה הצפונית תתארח אצל פולין המוליכה עשויה לעזור לאוסטרים, כיוון שניצחון על סלובניה בתוספת הפסד של המקדונים יקרב אותם משמעותית לעבר היורו. ועדיין, על הנבחרת של פודה לזכור כי היא תתארח באצטדיון שפולין עצמה הפסידה בו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי