צפו בתקציר: 1:2 לצ'כיה על אנגליה לאחר מהפך מאוחר

שחקני נבחרת אנגליה
שחקני נבחרת אנגליה | Justin Setterfield/Getty Images

נבחרת שלושת האריות רצתה להבטיח את המקום ביורו 2020 כבר לאחר חמישה משחקים, אך רשמה הפסד ראשון מאז 2007. שערים של אונדרז'ק (85) ובראבק (9) מחקו יתרון מוקדם של קיין (5). 0:3 לפורטוגל נגד לוקסמבורג

(גודל טקסט)

המחזור השביעי של מוקדמות יורו 2020 נמשך הערב (שישי) עם שבעה משחקים נוספים כשבמוקד שלושה משחקים מרכזיים: אנגליה המושלמת הפסידה לראשונה מאז 2007 בטורניר המקודמות, כשצ'כיה יצאה עם ידה על העליונה עם מהפך וניצחון 1:2 בסיום. צרפת גברה 0:1 על איסלנד בזכות כדור עונשין של אולבייה ז'ירו, ואילו במקביל אלופת אירופה פורטוגל ניצחה 0:3 קליל את לוקסמבורג.

צ'כיה – אנגליה 1:2
נבחרת אנגליה רצתה התמודדה הערב (שישי) נגד נבחרת צ'כיה, במטרה לחזור לממלכה עם ניצחון, אשר יבטיח לנבחרת שלושת האריות את המקום ביורו 2020. אך לא כך היו הדברים באצטדיון "סינובו" שבפראג, כאשר הנבחרת מארחת הוכיחה אופי רב, מחקה פיגור מוקדם ואף השכילה להפוך את התוצאה על סף הסיום ולצאת עם כל הקופה, ולהנחיל לאנגליה הפסד ראשון בטורניר מוקדמות היורו מאז 2007. המאבק על העלייה בבית א' נפתח מחדש.

ראחים סטרלינג, שהתחיל את העונה בכושר נפלא, פתח בהרכב האנגלי לצידם של הארי קיין וג'יידון סאנצ'ו הצעיר. פתיחת המשחק של האורחת הייתה טובה מאוד, כשחמש דקות בלבד הספיקו לסטרלינג לעשות צרות להגנה הצ'כית, והחלוץ של מנצ'סטר סיטי פרץ היטב לרחבה הוכשל וזכה בכדור עונשין. קיין, הכובש המוביל של סאות'גייט במהלך המוקדמות לא התקשה למצוא את הרשת.

היה נדמה שהמשחק הולך בכיוון ברור, אך המקומיים לא אמרו נואש, ומהר מאוד חזרו למשחק. כדור קרן אחד הצליח ליצור כאוס גדול בהגנת אנגליה, והבלם יאקוב בראבק הפציץ את הרשת של ג'ורדן פיקפורד מטווח קרוב מאוד, ארבע דקות בלבד אחרי השער קיין.

אכזבה גדולה בקרב האנגלים (Justin Setterfield/Getty Images)
אכזבה גדולה בקרב האנגלים (Justin Setterfield/Getty Images)

בחלוף הדקות במשחק, הנבחרת האנגלית הציגה יכולת פושרת מאוד, ואפשרה לצ'כים, שיודעים מה החשיבות של ניצחון במשחק זה, להתקרב יותר ויותר לעבר האיזור המסוכן. בדקה ה-85 זה עלה לסאות'גייט גם בנקודות, כאשר פריצה נפלאה של לוקאס מאסופוסט הובילה לכדור רוחב מדויק לז'דנק אונדרז'ק, שנכנס כמחליף והכניע בפעם השנייה את פיקפורד, כל זה בהופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים. החלוץ בן ה-30 מליגת ה-MLS העניק ניצחון יקר לנבחרתו, על חשבונם של שלושת האריות ופתח מחדש את המירוץ למקום הראשון.

הרכבים
צ'כיה: תומאש ואצ'ליק, ולדימיר קופאל, יאקוב בראבק, אונדז'יי צ'לוסטקה, יאן בוריל, תומאש סוצ'ק, אלכס קראל, יאקוב יאנקטו (יאן קופיץ', 82), ולדימיר דרידה, לוקאס מאסופוסט (יארומיר זמרהאל, 90), פטריק שיק (ז'דנק אונדרז'ק, 65).

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קיירן טריפייר, מייקל קין, הארי מגווייר, דני רוס, ג'ורדן הנדרסון, דקלאן רייס (תמי אברהם, 88), מייסון מאונט (רוס בארקלי, 72), ג'יידון סאנצ'ו (מרקוס רשפורד, 73), ראחים סטרלינג, הארי קיין.

מהלך המשחק
לאחר חמש דקות בלבד של משחק, ראחים סטרלינג הוכשל ברחבה הצ'כית ולזכות אנגליה נפסק בצדק כדור עונשין, אותו תרגם הארי קיין בקלות ל-0:1 לטובת האורחים. שער שביעי לחלוץ של טוטנהאם בקמפיין המוקדמות. בדקה ה-9 הצ'כים חזרו למשחק אחרי שיאקוב בראבק הבלם הצליח להכניע את ג'ורדן פיקפורד מכדור קרן.

קיין. מתקרב לערן זהבי בפסגת הכובשים (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)
קיין. מתקרב לערן זהבי בפסגת הכובשים (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)

בחלוף הרבה מאוד דקות עצבניות על כר הדשא, הנבחרת האנגלית הזמינה התקפות רבות לעבר השער של פיקפורד. בדקה ה-85 זה גם עלה ביוקר, כאשר לוקאס מאסופוסט מצא את ז'דנק אונדרז'ק המחליף חופשי לגמרי במרכז הרחבה, והאחרון השלים מהפך בגדול בפראג.

שוויון מהיר מאוד של הצ'כים (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)
מהפך גדול של הצ'כים (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)

איסלנד – צרפת 1:0 (לצפייה בתקציר המשחק לחצו כאן)
אלופת העולם הציגה יכולת כלל לא מרשימה באיסלנד, אך השיגה את מבוקשה בדרך למקום השני בבית 8. זה הלך קשה מאוד לחבורה של דידייה דשאן, שבמשך 90 דקות ניסתה לפרוץ את ההגנה המקומית. בדקה ה-65 אנטואן גריזמן, שהיה מתוסכל מאוד במהלך כל המשחק, חדר לרחבה של היריבה והוכשל. השופט הצביע לנקודה הלבנה ואוליבייה ז'ירו לקח על עצמו את האחריות והעניק לטריקולור את כל שלוש הנקודות החשובות.

שלוש נקודות חשובות. שחקני נבחרצ צרפת חוגגים באיסךנד (JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)
שלוש נקודות חשובות. שחקני נבחרצ צרפת חוגגים באיסךנד (JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)

פורטוגל – לוקסמבורג 0:3
פורטוגל עשתה צער משמעותי להעפלה ליורו 2020, אלופת אירופה ומחזיקת גביע האומות, עדיין רחוקה מנבחרת אוקראינה שניצחה בקלות את ליטא החלשה, אך היא הגדילה את הפער מסרביה השלישית לארבע נקודות בזכות ניצחון ביתי על לוקסמבורג.

באופן צפוי, הפורטוגלים שלטו בכדור בפתיחת המשחק, ולאחר שכריסטיאנו רונאלדו וז'ואאו פליקס החמיצו בפתיחה, בדקה ה-16 הקרח נשבר בהתמודדות כאשר ברנרדו סילבה העלה את אלופת אירופה ליתרון.

בדקה ה-65 הרגע לו רונאלדו חיכה הגיע, כאשר הכוכב הגדול גנב את הכדור משחקני ההגנה והקפיץ באלגנטיות מעל השוער היריב ודקה לסיום גונסאלו גדש נעץ את המסמר האחרון עם בעיטה מקרוב לאחר כדור נייח.

רונאלדו חוגג את השער ה-699 בקריירה. יחכה למשחק הבא (CARLOS COSTA/AFP via Getty Images)
רונאלדו חוגג את השער ה-699 בקריירה. יחכה למשחק הבא (CARLOS COSTA/AFP via Getty Images)

חלוץ יובנטוס יכול היה להגיע כבר הערב ל-700 שערים בקריירה אם היה משלים צמד באצטדיון ז'וזה אלבלדה אם היה משלים צמד, אבל הוא ייאלץ להשלים את ציון הדרך המרשים, במועד מאוחר יותר. פורטוגל במחזור הבא תארח את אוקראינה.

מהלך המשחק
באופן צפוי, הפורטוגלים שלטו בכדור בפתיחת המשחק, ולאחר שכריסטיאנו רונאלדו וז'ואאו פליקס החמיצו בפתיחה, בדקה ה-16 הקרח נשבר בהתמודדות כאשר ברנרדו סילבה העלה את אלופת אירופה ליתרון. בדקה ה-65 הרגע לו רונאלדו חיכה הגיע, כאשר הכוכב הגדול גנב את הכדור משחקני ההגנה והקפיץ באלנגנטיות מעל השוער היריב. בדקה ה-89 גונסאלו גדש המחליף הצטרף לחגיגה עם שער קליל לאחר שהיה חופשי בתיבת החמש.

רבע שעה הספיקה לקיצוני של מנצ'סטר סיטי (CARLOS COSTA/AFP via Getty Images)
רבע שעה הספיקה לקיצוני של מנצ'סטר סיטי (CARLOS COSTA/AFP via Getty Images)

אנדורה – מולדובה 0:1
היסטוריה קטנה עבור אנדורה, הנבחרת הקטנה שנחשבת לאחת הנמושות של אירופה רשמה נקודות ראשונות במוקדמות היורו אחרי 55 הפסדים רצופים. זה קרה גם "בזכות" מיודענו אקס הפועל חיפה ראדו גינסארי שקיבל כרטיס אדום בדקה ה-55 ושער הניצחון נכבש שמונה דקות מאוחר יותר על ידי הבלם מארק ואלס שכבש את שערו הבינלאומי הראשון בגיל 29.

תוצאות נוספות
מונטנגרו – בולגריה 0:0

אוקראינה – ליטא 0:2

טורקיה – אלבניה 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי