צפו בתקציר: רק 1:1 לספרד אצל נורבגיה, איטליה הבטיחה עלייה

מרקוס הנריקסן
מרקוס הנריקסן | TERJE PEDERSEN/NTB Scanpix/AFP via Getty Images

במשחק לא גדול, סאול (47) קירב את ה"לה רוחה" לשמירה על המאזן המושלם, אבל המארחת קיבלה פנדל בדקה ה-94 וקינג חילק את הנקודות. הסקוודרה אזורה גברה 0:2 על יוון והצטרפה לבלגיה

(גודל טקסט)
המחזור השביעי במוקדמות יורו 2020 ננעל הערב (שבת) עם שמונה משחקים, כאשר בשני המרכזיים שיחקו שתיים משלושת הנבחרות היחידות שעדיין במאזן מושלם, אך רק אחת מהן שמרה עליו: ספרד ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 בנורבגיה, בעוד איטליה גברה 0:2 על יוון והבטיחה את העפלתה ליורו.


ספרד – נורבגיה 1:1

נבחרת ספרד הגיעה למשחק החוץ נגד נורבגיה עם מאזן מושלם כשניצחה בקלות בכל משחקיה הקודמים וקיוותה להמשיך בקצב. ה"לה רוחה" שיחקה רע מאוד ומיעטה להגיע למצבים, אך בערב מיוחד בו סרחיו ראמוס הפך לשיאן ההופעות של הנבחרת – הצליחה לעלות ליתרון עם לא מעט מזל בזכות שער של סאול ניגס בפתיחת המחצית השנייה שהעניק לה 0:1.


למרות היתרון, המארחת הייתה מסוכנת יותר – בעיקר במחצית השנייה – אבל לא הצליחה לנצל את המצבים שהיו לה. רק עמוק בתוספת הזמן עומאר אלאבדלאווי חדר לרחבה וקפה יצא לעצור אותו, אך עצר בצורה אגרסיבית מדי. השופט הצביע על הנקודה, וג'ושוע קינג שהיה המצטיין על המגרש קבע שוויון מוצדק בדקה ה-94.


בעוד שלושה ימים תצא ספרד למשחק לא פשוט בשבדיה, ללא הקפטן ראמוס שיחמיץ את המשחק בגלל כרטיסים צהובים, בעוד נורבגיה תתארח אצל רומניה ותקווה לרכב על גלי האופטימיות ולחזור לתמונת הכרטיס.


הרכבים
ספרד: קפה, חסוס נבאס, ראול אלביול, סרחיו ראמוס, ג'וליאן ברנט (איניגו מרטינס 88), פביאן רואיס, סרחיו בוסקטס, סאול, דני סבאיוס (סאנטי קאסורלה 64), מיקל אויארסבאל (רודרי 78), רודריגו.


נורבגיה: רונה יארסטיין, עומאר אלאבדלאווי, הווארד נורדטוויט (אבן הובלנד 30), כריסטפור אייר, חיתאם אליסמי, סטפן יוהאנסן (אלכסנדר סורלוט 6), מרקוס הנריקסן , סאנדר ברג, אולה סלנאס, מרטין אודגור, ג'ושוע קינג.


מהלך המשחק:
ספרד פתחה את המשחק מצוין דרך אגף שמאל, מיקל אויארסבאל היה קרוב לבשל שער, המסירה שלו נבלמה ובהמשך ניסה את כוחו מזווית קשה כבר אחרי דקה. הנבחרת של רוברט מורנו מרבה להחזיק בכדור אך מתקשה להיכנס לרחבה. בדקה ה-16 הגיעה ההתקפה הטובה ביותר של ספרד עד עתה, משחק מסירות מהיר הסתיים עם עקב של פביאן רואיס לעברו של חסוס נבאס ששלח כדור רוחב מצוין אך אף אחד לא היה שם לדחוק רגל.



סרחיו ראמוס מול ג'ושוע קינג (נורבגיה, רשמי)


המארחת ראתה שהשד לא נורא כל כך והחלה להניע את הכדור כשכל התקפה עוברת דרך מרטין אודגור שבינתיים הולך על בטוח. בדקה ה-22 הגיע גם איום ראשון על השער כשעומר אלאבדלוואי הרים בראבונה נהדרת וג'ושוע קינג נגח לשער אך לא הקשה על קפה. בדקה ה-23 סאול ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אך בעט כדור חלש. רוב ההתקפות של ספרד הן דרך אגף ימין. בדקה ה-29 סרחיו ראמוס בלם ברגע האחרון את ג'ושוע קינג. כדור הקרן היה מסוכן אבל נהדף על ידי החלוץ אויארסאבל שבא לעזרת ההגנה.


בדקה ה-39 נורבגיה הייתה יכולה ואף צריכה לעלות ליתרון: עומאר אלאבדלאווי קיבל מסירה מצוינת מעל ראשו של ראול אלביול אך התמהמה עם הבעיטה ובסוף בעט למרכז השער וקפה הדף ללא בעיות.


על אף המחצית החלשה, מורנו בחר שלא לבצע שינויים וספרד המשיכה עם אותם 11. אולם, הסלקסיון נהנתה מטעות גדולה בהגנת האורחת. סאול הגיע חופשי מחוץ לרחבה ובעט חזק ברגל ימין, השוער הגיב לא טוב לכדור וספרד עלתה ליתרון, 0:1.  מייד לאחר השער של ספרד המארחת זכתה בכדור קרן וקינג עלה גבוה וכמעט השווה בנגיחה אבל הכדור חלף ליד הקורה.




TORE MEEK/NTB Scanpix/AFP via Getty Images


בדקה ה-63 הקפטן הנורבגי סטפן יוהאנסן פינה את מקומו לטובת אלכסנדר סורלוט במגמה התקפית ברורה. מנגד, סאנטי קאסורלה החליף את דני סבאיוס במרכז השדה של ספרד. פביאן רואיס שלא בלט עד עתה שלח בעיטה אדירה למשקוף בדקה ה-67. כעבור חמש דקות נורבגיה כמעט השוותה, סורלוק הוריד לאחור לסלנאס אלא שסאול גלש ובלם את הבעיטה, איזו הזדמנות!



המארחת לא ויתרה, בדקה ה-78 ראמוס שגה, קינג דהר קדימה והשיג את אלביול אך בעט גבוה מעל השער מזווית קשה.


איטליה – יוון 0:2
חניכיו של רוברטו מאנצ'יני הבטיחו את עלייתם ליורו 2020 עם ניצחון ביתי 0:2 על היוונים, מפנדל מוצלח של ז'ורז'יניו ושער נוסף של פדריקו ברנרדסקי. מוליכת בית 10 הגיעה עם מאזן מושלם ושישה ניצחונות למשחק באצטדיון האולימפיקו, והצליחה לשמור עליו עם ניצחון נוסף. המשחק התאפיין בשליטה של האיטלקים, שהחזיקו בכדור 73% מהמזמן, אך לא הצליחו לאיים אפילו פעם אחת על המסגרת של אלכסנדרוס פסחלאקיס במהלך המחצית הראשונה. ברנרדסקי עלה כמחליף בסוף החצי הראשון, והכניס שינוי במשחק ההתקפה של המארחת, שעלתה ליתרון 0:1 מפנדל מוצלח של ז'ורז'יניו בדקה ה-62. בדקה ה-78, שחקנה של יובנטוס הוסיף גם שער גדול עם בעיטה מחוץ לרחבה היישר אל הרשת. בעקבות הניצחון, איטליה העלתה את מאזנה ל-21 נקודות והבטיחה את השתתפותה באליפות אירופה. יוון מנגד, איבדה סיכוי ממשי לעלייה וממוקמת חמישית עם שש נקודות. ביום שלישי הקרוב, הסקוודרה אזורה יתארחו בליכטנשטיין, בעוד היוונים יארחו את בוסניה.


שחקני נבחרת איטליה חוגגים. הנבחרת השנייה להבטיח העפלה (ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images)
שחקני נבחרת איטליה חוגגים. הנבחרת השנייה להבטיח העפלה (ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי