בראשון: סלובניה ואוסטריה בקרב על המקום השני, לבנדובסקי בחוד פולין

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Gettyimages

ראשון 21:35, ספורט1: "הבית הישראלי" במוק' היורו: הנבחרת של פודה שגברה על ישראל תתארח באצטדיון המסוכן. חלוץ באיירן ימשיך בחוד המוליכה, בצפון מקדוניה אופטימיים. וגם: הולנד וגרמניה ממשיכות במרדף

(גודל טקסט)
המחזור השביעי במוקדמות יורו 2020 ימשיך מחר (ראשון) עם לא פחות מתשעה משחקים. את תשומת הלב בארץ יתפוס "הבית הישראלי", בו המוליכה פולין תארח משחק נוח יחסית נגד צפון מקדוניה השלישית, והשנייה בטבלה אוסטריה תצא למשחק חוץ לא פשוט אצל סלובניה. כמו כן, יימשך המאבק הגדול בין הולנד וגרמניה על ראשות בית ג' כאשר הקבוצות במאזן זהה בחלוף חמישה מחזורים. בלגיה מוליכת בית ט' כבר הבטיחה את מקומה ביורו. 


קזחסטן – בלגיה (15:50, שידור ישיר בספורט1)
מוליכת הבית ניצחה בכל שבעת משחקיה עד עתה והיא חוששת בעיקר מכר הדשא הסינטתי בקזחסטן. החלוץ רומלו לוקאקו, שהפך לראשון בתולדות הנבחרת שחצה את רף 50 השערים, שוחרר על ידי המאמן מהסגל לקראת המשחק. אקסל ויטסל אמר: "אנחנו לא רגילים לדשא כזה אבל יהיה בסדר, ניתן את כל מה שיש לנו כדי לנצח". המאמן רוברטו מרטינס צפוי לבצע רוטציות בהרכב ולתת לכמה שחקנים לנוח מלפני החזרה לליגות הבכירות. היריבה, מנגד, מגיעה למשחק לאחר שהובילה מול קפריסין אך נכנעה 2:1.


בלארוס – הולנד (18:50, שידור ישיר בספורט4)
הנבחרת של רונלד קומאן תחפש את הניצחון הרביעי ברציפות כשבמחזור האחרון גברה 1:3 על צפון אירלנד. לוק דה יונג ששבר את הבצורת הארוכה ודוני ואן דה ביק שעלו מהספסל צפויים לפתוח הפעם בהרכב הראשון בזמן שממפיס דפאיי שזוהר במדי הנבחרת ייעדר בגלל פציעה. בלארוס, מנגד, משחקת בעיקר על הכבוד. במחזור האחרון סיימה בתיקו 0:0 באסטוניה והיא צפויה לשמור על אותם 11. מתייס דה ליכט יהפוך לשחקן הצעיר ביותר של הולנד שמגיע ל-20 הופעות.




אסטוניה – גרמניה (21:35, שידור ישיר בספורט4)
המאנשפט שאיבדו יתרון כפול במשחק הידידות נגד ארגנטינה (2:2) צפויים להשיג שלוש נקודות נגד הנבחרת החלשה בבית, זו שספגה ממנה שמינייה במשחק הקודם בין השתיים. הקפטן מנואל נוייר יחזור לעמדה בין הקורות וגם מרקו רויס שלא שותף במשחק האחרון, נמצא בתמונת ההרכב וכבר הבהיר שהתאושש מפגיעה בברכו והוא כשיר לחלוטין למשחק. סרג' גנאברי שכבש שישה שערים בשישה משחקים בנבחרת ב-2019 וכמובן רביעייה נגד טוטנהאם לא מזמן, ימשיך ב-11 של לב.


גנאברי אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא ממעיטים בערכה של היריבה, הם יהנו מתמיכת הקהל וישחקו הגנתי כדי לשבש לנו את התוניות. אנחנו מחפשים שער שיפתח את המשחק, חובה להבקיע במחצית הראשונה". ברמה האישית סיפר: "אני נמצא בתקופה מעולה, הכל תלוי בעבודה קשה ובריכוז. עליי להוכיח את עצמי שוב ושוב".


ווילס – קרואטיה (21:45)
הנבחרת של ראיין גיגס אמנם עם משחק חסר אך היא חייבת לנצח כדי להתקרב למקום השני. במשחק האחרון היא חזרה מסלובקיה רק עם תיקו 1:1. ארון ראמזי נמצא בספק למשחק. סגנית אלופת העולם השתלטה על המקום הראשון עם ניצחון 0:3 נהדר על הונגריה בזכות צמד של החלוץ ברונו פטקוביץ' שימשיך בהרכב. מרסלו ברוזוביץ' מושעה ומאתיה קובאצ'יץ' צפוי לשחק במקומו. איבן ראקיטיץ' שמיובש על הספסל במדי ברצלונה, צפוי להעפיל למקום הרביעי בטבלת שיאני ההופעות של נבחרתו, עם משחקו ה-106. 



גנאברי חוגג. הקשר בכושר מצוין (Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images)


גארת' בייל אמר לקראת המשחק: "ספגתי רק מכה בברך, אני בריא. אנחנו רוצים להשיג תוצאה טובה לעיני הקהל שלנו. מודריץ'? שיחקנו שנים רבות יחד, גם בטוטנהאם וגם בריאל מדריד. עדיין לא שוחחנו, אולי אשלח לו הודעה קטנה. יהיה נחמד לנצח אותו".


פולין – צפון מקדוניה (21:45)
הפולנים חזרו לעצמם במחזור האחרון לאחר נקודה בלבד משש אפשריות קודם לכן, עם ניצחון 0:3 בלטביה בזכות שלושער של רוברט לבנבודסקי כמובן.  המארחת שיחקה לאורך כל המוקדמות עם שני חלוצים אך המאמן החליט שגם קשישטוף פיונטק וגם ארקדיוש מיליק נותרו על הספסל של המאמן יז'י בזצ'ק.


איגור אנגלובסקי, מאמן צפון מקדוניה, שפע ביטחון לקראת המשחק: "אף אחד לא יימנע מאיתנו להילחם על העפלה ליורו. אני בטוח שהשחקנים שלי יילחמו בטירוף על כל כדור ויעשו כמיטב יכולתם". נבחרתו מדורגת כרגע במקום השלישי במרחק שתי נקודות מהשנייה אוסטריה, אותה תפגוש בחודש נובמבר.


סלובניה – אוסטריה (21:35, שידור ישיר בספורט1)
לאחר הניצחון 1:3 על נבחרת ישראל, נבחרת אוסטריה של פרנקו פודה רוצה לשמור על המקום השני בבית כשהיא בכושר מצוין כשהשיגה עשר נקודות מארבעת המחזורים האחרונים. היא מגיעה למשחק חוץ לא פשוט ללא מספר שחקני מפתח שימשיכו להיעדר – דויד אלאבה בראש ובראשונה וכך גם סטפן ליינר, פיליפ ליינהרט וגם פלוריאן גריליש. המגן שטפן פוש והחלוץ מרקו ארנאטוביץ' סיימו את המשחק עם פציעה והם בספק להתמודדות. המארחת נכנעה 2:1 לצפון מקדוניה ואיבדה את המקום השלישי בבית. החלוץ לוקה זאוביץ' ייעדר, המאמן הבטיח שינויים ב-11.



לבנדובסקי. שלושער ענק נגד לטביה (JANEK SKARZYNSKI/AFP/Getty Images)
 


במשחקים נוספים: קפריסין – רוסיה (19:00), הונגריה – אזרבייג'אן (19:00), סקוטלנד – סן מרינו (19:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי